به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مهدی تاج، درباره تصمیم نهایی سازمان لیگ درباره مسابقه های لیگ برتر و جام حذفی و هماهنگی آن با برنامه های تیم ملی اظهار کرد: تمام تلاش ما این بوده و هست که برنامه ریزی لیگ در راستای کمک به تیم ملی و همین طور مسابقه های باشگاهی لیگ برتر و جام حذفی باشد. در این راستا پیشنهاداتی را به فدراسیون فوتبال به طور رسمی اعلام کردیم و کفاشیان هم نظر مکتوبش را امروز (یکشنبه) به ما اعلام کرد. نهایتا تصمیم گرفتیم مسابقه های لیگ و جام حذفی را ۲۰ فروردین ۹۳ تمام کنیم تا فاصله زمانی میان مسابقه ها هم مطلوب بوده و خستگی مفرطی در میان بازیکنان تیم ها ایجاد نکند.

وی از برگزاری ادامه مسابقه های جام حذفی به صورت تک بازی خبر داد و گفت: همچنین تصمیم گرفتیم بازی های جام حذفی از این مرحله تا پایان، به صورت تک بازی انجام شود و حتی فینال هم به صورت تک بازی خواهد بود. بنده فردا (دوشنبه) هم گزارش مفصلی را از روند برنامه ریزی ها و برگزاری مسابقه های لیگ برتر، لیگ های دسته یک و دسته دو و همین طور چگونگی تعامل با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی به هیات رییسه سازمان لیگ اعلام خواهم کرد.

رییس سازمان لیگ فوتبال ایران با بیان اینکه تمام تلاشش را برای تغییر تاریخ دو بازی پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا انجام خواهد داد به ایسنا گفت: رایزنی هایی را با AFC داشته ایم و تمام تلاش مان را می کنیم تا در جلسه آتی کمیته مسابقه های AFC که در قطر برگزار می شود، زمان دو بازی پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان که در اردیبهشت ماه ۹۳ است را تغییر داده و به زمان جلوتر بیاوریم. اگر موفق به این کار شویم، تداخلی میان این بازی ها و برنامه های آماده سازی تیم های ملی برای حضور در جام جهانی ایجاد نمی شود.

تاج همچنین گفت: سازمان لیگ برخلاف نظر بعضی ها به هیچ وجه در کار برگزاری مسابقه های باشگاهی بویژه جام حذفی عقب نشینی نکرده است و همان طور که قبلا هم وعده داده بود، ۲۰ فروردین بازی های لیگ را تمام می کند. همچنین هیچ چانه زنی درباره کنار گذاشتن جام حذفی نبود و این بازی ها هم باید با قدرت انجام شود. تعامل با تیم ملی جزو وظایف و موارد مهمی است که ما آن را لحاظ کرده ایم و همین طور باشگاه ها هم تعامل خوبی با فدراسیون و تیم ملی داشته و خواهند داشت.

تاج همچنین تاکید کرد: از همین جا اعلام می کنم که تاکنون برنامه مسابقه های لیگ به هیچ وجه محرمانه نبوده و تمامی تصمیم ها به اطلاع باشگاه های لیگ برتری رسیده است. بنابراین ما هیچ چیز محرمانه ای در سازمان لیگ نداریم.

وی در پایان درباره قطعی شدن زمان داربی پرسپولیس و استقلال در نیم فصل دوم هم خاطرنشان کرد: مشغول برنامه ریزی هستیم اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.