به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حسین نجاتی، درباره صحبت های صمد مرفاوی و در نشست خبری بعد از بازی با فولاد مبنی بر این که نظرش در مورد داوری ها با علی دایی یکی است، توضیح داد: مرفاویی خدایی نکرده منظورش این نبود که داور به سمتی غش کرده است، اما ضعف داور دیروز واقعا فاجعه آمیز بود. کمیته داوران می خواهد به قیمت قربانی کردن تیم ها و سرمایه های فوتبال، داوران جوان را وارد عرصه کند. این طور نیست که داور یک شبه بتواند در حد داور لیگ برتری شود. جمعه عصر بنیادی فر، داور بازی در حد لیگ دو هم نبود و کمک ها از خودش بدتر.

وی افزود: این داور از لحاظ تجربه و شناخت که باید یک داور برخوردار باشد، مشکل داشت! به اذعان همه حاضران، او مثل سوهان روی اعصاب بازیکنان ما بود. او مدام با بازیکنانمان دهان به دهان می شد. صادقی که بهترین بازیکن زمین بود را تنها به خاطر اعتراض کوچک اخراج کرد. او با لجبازی تمام خطاها را برعکس اعلام می کرد. اگر قرار باشد با یک مجله کسی را اخراج کند، باید در تمام بازی ها ۱۰،۲۰ نفر اخراج شوند. به هر حال وقتی یک تیم را ۱۰ نفره می کنند، تبعات دارد. اخراج صادقی آن هم جلوی تیمی مثل فولاد کمر تیم را شکست! دیروز خطا روی بازیکن ما می شد، فولادی ها هم قبول داشتند و توپ را به ما می دادند، اما داور به عکس سود می زد.

سرپرست تیم فوتبال صبای قم در پاسخ به این پرسش که آیا اعتراض هایش را از مجاری قانونی هم پیگیری خواهد کرد؟ گفت: کدام مجاری قانونی؟ زمان مایلی کهن هم اعتراض می کردیم، اما این نامه ها دست چه کسی می رسد؟ کمیته داوران تکه تکه شده و مسئول دپارتمان را هم نمی شناسیم؟ مسئولان فدراسیون هم هیچ مسئولیتی را قبول نمی کند و اصلا داوری را رها کرده. مثل این که حواس آقایان فقط به تیم ملی است. به هر حال خودم ۲۰ سال داوری کرده ام و چون عضو این خانواده ام در دو سال اخیر تنها حامی این قشر بودم اما بعضی وقت ها کارشان اصلا قابل دفاع نیست. برخوردشان با ما بسیار بی ادبانه و تحکم آمیز است. بعضی هایشان بسیار بی تربیت صحبت می کنند! این ها باید در لیگ دسته سه سوت بزنند.

نجاتی همچنین در پاسخ به این پرسش که احتمال دارد صمد مرفاوی هم با توجه به تایید صحبت های دایی، مثل سرمربی پرسپولیس محروم شود، به ایسنا گفت: مرفاوی تهمت نزده است. علی دایی هم فقط راجع به قهرمانی صحبت نکرده و شما ببینید در کدام بازی اعتراض نداشته است؟ من به شخصه به هیچ عنوان قبول ندارم که داوران از روی عمد و طرا حی شده اشتباه می کنند. اما کاسه صبر برخی مربیان لبریز شده است. همه می دانند مایلی کهن چقدر انسان صبوری است. اما با او کاری کردند که در بازی با سایپا کاسه صبرش لبریز شد. او به داور گفت: " شما دایی را می خواهید" اما داور او را اخراج کرد. الان مربیانی که به داور اعتراض می کنند، تیم شان را به صدر جدول رسانده اند. اما ما مدام صبوری می کنیم و از هم بیشتر ضربه می خوریم. اگر سابقه داوری به اسم رهبر فام را بررسی کنید، می بینید هیچ کس جرات نمی کند بازی لیگ سه به او دهد، اما لیگ برتری به او داده اند. این آقا در بازی با سایپا به اذعان کارشناس برنامه « ۹۰» چهار پنالتی برای هر دو تیم نگرفت. آقایانی که سن داوران را پایین آورده اند فکر می کنند کار بزرگ کرده اند اما در لیگ های اروپایی داور ۵۵ ساله هم سوت می زند!

سرپرست صبا در پایان راجع به شایعه اعتصاب بازیکنان به خاطر مشکل مالی و همچنین حمایت از صمد مرفاویی عنوان کرد: خبر اعتصاب کذب محض است. مشکل مالی در چه تیمی وجود ندارد؟ با این حال ما بخش اعظم قرارداد تیم را تا قبل از بازی با استقلال می دهیم. همچنین باشگاه تا پایان فصل از صمد مرفاویی حمایت خواهد کرد، چون مشکل ما مربی نیست.