به گزارش پارس به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این مراسم، ضمن ارزشمند دانستن اقدام قهرمان کرمانشاه در مسابقات قهرمانی وشووی جهان ۲۰۱۱ ترکیه و نیز کیک بوکسینگ ۲۰۱۳ مالزی در اهدای مدال خود به رهبر انقلاب، آن را اقدامی خودانگیخته و درونی عنوان کرد.

آیت الله ˈمصطفی علماˈ افزود: وقتی این بانوی کرمانشاهی در مسابقات جهانی ترکیه مدال خود را به ولی امر مسلمین جهان اهدا کرد، رهبر انقلاب در سفر کرمانشاه به سر می بردند و هنگامی که معظم له در فرودگاه قصد بازگشت به تهران را داشتند، فرمودند که این مدال متعلق با این بانوی بزرگوار و مردم کرمانشاه است و مدال را برای ایشان بفرستید.

وی ادامه داد: با اهدای دومین مدال از سوی این بانوی ورزشکار و محجبه کرمانشاهی به رهبر معظم انقلاب، پیرو فرمایش معظم له، امروز به منزل این بانوی ورزشکار آمده ایم تا ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند وی، مدال های اهدایی به رهبری و نیز هدایایی از سوی ایشان را تقدیم کنیم و اقدام ارزشی وی را ارج نهیم.

آیت الله علما گفت: رهبر انقلاب بر دو بخش اقدام خانم هاشمی تاکید داشتند، یکی مساله حجاب ایشان و رعایت موازین اخلاقی و دینی بود و دیگری نیز رساندن پیام جمهوری اسلامی و دفاع از نظام اسلامی بر سکوی مدال آوری و ورزش بود که بازتاب جهانی داشت.

وی اقدام بانوی ورزشکار کرمانشاهی را آموزنده و درسی برای همگان عنوان کرد و آن را موجب سربلندی نظام در میادین جهانی عنوان کرد.

* استاندار کرمانشاه: مسوولیت ما سنگین تر شد

استاندار کرمانشاه نیز از اینکه در بدو مسوولیتش شاهد چنین اقدام ارزشی از سوی بانوی ورزشکار کرمانشاهی است، ابراز خرسندی کرد.

ˈابراهیم رضایی بابادیˈ افزود: این کار باعث سنگین تر شدن مسوولیت ما می شود و باید بسترهای لازم را برای کسب افتخارات بیشتر از سوی جوانان ورزشکار استان در میادین جهانی فراهم کنیم.

وی گفت: جوانان کرمانشاه و حوزه ورزش این دیار دارای ظرفیت های فراوانی برای ایستادن بر سکوهای افتخار جهانی است و خانم هاشمی نشان داد که بانوان این استان هم می توانند به جایگاه های والایی در ورزش دست یابند.

وی در پایان، کسب افتخارات جهانی توسط بانوی ووشوکار کرمانشاهی را به پدر و مادر زحمتکش وی و خانواده اش تبریک گفت.

سردار عظیمی: این یک حرکت ارزشی بود

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز، اقدام بانوی ورزشکار کرمانشاه در کسب مدال های جهانی و تقدیم آنها به رهبر انقلاب را حرکتی ارزشی و مبتنی بر فرهنگ بسیجی عنوان کرد.

سردار ˈمحمدنظر عظیمیˈ افزود: من از بذل عنایت مقام معظم رهبری به این ورزشکار جوان کرمانشاهی تقدیر و تشکر می کنم و بر این باورم که خانم هاشمی مایه افتخار و عزت مردم کرمانشاه است.

وی گفت: باید از کسانی که از ابتدا چنین ایده ای را با احساس مسوولیتی که داشتند، مطرح کردند نیز تشکر کنم.

عظیمی گفت: همه ما باید از این کار ارزشمند درس بگیریم و تلاش کنیم تا فرهنگ دینی و بسیجی بر همه سطوح جامعه اثرگذار شود.

* یک جلد قرآن مزین به خطر حضرت آقا و یک سجاده می خواهم

مریم هاشمی نیز با ابراز تشکر از حضور مسوولان و نمایندگان مقام معظم رهبری در منزل خود، خواهان آن شد که در صورت کسب مدال المپیک و تقدیم آن به رهبر انقلاب، یک جلد قرآن که صفحه اول آن مزین به خط حضرت آقا باشد همراه با یک سجاده از ایشان هدیه بگیرد.

وی گفت: تاکنون افتخار داشتن چفیه و انگشتر رهبر انقلاب را داشته ام و همچون چشمانم از آنها نگهداری خواهم کرد.

وی گفت: برای من مهم تر از کسب مدال در مسابقات جهانی، برافراشتن پرچم حجاب و عفاف در دنیا بود و همین مساله سبب شد که در دور بعدی مسابقات تعداد تیم هایی که محجبه بودند به ۱۵ تیم برسند.

مریم هاشمی اکنون ۲۲ سال سن دارد و آنگونه که به خبرنگار ایرنا، گفت: از نیمسال دوم در رشته تربیت بدنی دانشگاه رازی کرمانشاه مشغول به تحصیل خواهد شد.

وی در چهار رشته ورزشی فعالیت دارد که در دو رشته کیک بوکسینگ و وشوو تاکنون در آوردگاه های جهانی برای کشور و استان کرمانشاه افتخار کسب کرده و بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده است.

* تعبیر رهبر انقلاب از این قهرمان ارزنده؛

حضرت آیت الله خامنه ای در بیستم آبان سال جاری خطاب به بانوی ووشوکار کشورمان گفتند: شما با نمایش شخصیت و هویت زن مسلمان ایرانی نشان دادید که در میادین ورزشی نیز یک زن مسلمان می تواند با حفظ حجاب و حدود دینی، حضوری مقتدر و عزت آفرین داشته باشد.

رهبر معظم انقلاب، دفاع علنی این بانوی ورزشکار از جمهوری اسلامی را امتیاز دیگری برای وی برشمردند و افزودند: یکی از برنامه های ثابت جنگ روانی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، القای این ادعای نادرست است که نخبگان عرصه های مختلف با نظام اسلامی میانه ای ندارند که شما با اقدام خود، وابستگی به نظام اسلامی را از یک سکوی جهانی اعلام کردید.

ایشان، نفس حضور جوانان ورزشکار ایران اسلامی در میادین بین المللی را ارزشمند دانستند و گفتند: خدا را بخاطر وجود جوانانی همانند شما شکر می کنم.

مریم هاشمی در سال ۹۰ نیز مدال طلای رقابت های ووشو قهرمانی جهان خود را که از رقابت های ترکیه کسب کرده بود، به مقام معظم رهبری اهدا کرد.

هاشمی پس از آنکه در پیکارهای قهرمانی ووشو مدال طلای جهان را تصاحب کرد اعلام کرد، با توجه به حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر عزیز انقلاب در استان کرمانشاه، این مدال را به ایشان تقدیم می نمایم.