به گزارش پارس به نقل از تسنیم، هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه با برگزاری ۲ دیدار آغاز می شود و جمعه با ۵ دیدار دیگر ادامه خواهد یافت.

پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲

سپاهان - گسترش فولاد تبریز (ورزشگاه فولاد شهر - ساعت ۱۵)

سپاهان که با ۲۶ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و فاصله اش هر هفته با صدر جدول بیشتر می شود به دنبال آن است تا ۳ امتیاز این دیدار خانگی را کسب کند. گسترش فولاد هم با ۱۸ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته و بعد از آنکه از دو دیدار مقابل استقلال و تراکتورسازی تنها یک امتیاز کسب کرد روند نزولی در جدول داشت. این تیم امیدوار است در خانه سپاهان بتواند امتیاز کسب کند اما میزبان اصفهانی برای جبران امتیازهای از دست رفته به ۳ امتیاز این بازی چشم دوخته است.

شاگردان کرانچار که حریفان خود در لیگ قهرمانان آسیا را هم شناخته اند و با از دست دادن جام حذفی تنها امیدشان برای ماندن در آسیا به لیگ برتر است باید از چنین دیدارهای خانگی حداکثر امتیاز را به دست آورند هر چند گسترش فولاد همواره در دیدارهای خارج از خانه تیمی سرسخت بوده است.

سایپا - استقلال خوزستان (ورزشگاه انقلاب کرج - ساعت ۱۵)

سایپا با ۲۴ امتیاز در رده هشتم قرار دارد و استقلال خوزستان با ۲۱ امتیاز در رده دهم. هر دو تیم در گرفتن نتایج غیرقابل پیش بینی متبحر هستند بنابراین برگزاری این دیدار در خانه سایپا تضمینی برای برتری شاگردان فیرات نیست. در صورتی که استقلال خوزستان برنده این بازی باشد می تواند جای خود را با سایپا عوض کند و به همین دلیل هر دو تیم انگیزه زیادی برای کسب ۳ امتیاز این دیدار دارند.

سایپا تاکنون در دیدارهای خانگی نتایج مناسبی گرفته و این تیم امیدوار است در مصاف با شاگردان عبدالله ویسی به تیم های بالای جدول نزدیکتر شود و در مقابل استقلال خوزستان هم امیدوار است تا در این دیدار خارج از خانه که شاید نسبت به بازی با تیم های بزرگ کمی سبک تر باشد با گرفتن امتیاز جایگاهش در میانه های جدول را حفظ کند.

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲

مس کرمان - پرسپولیس (ورزشگاه باهنر کرمان - ساعت ۱۵)

مس با آمدن مظلومی تا اندازه ای طعم تحول را چشیده و حداقل این است که یک برد در لیگ برتر را کسب کرده است. این تیم با ۱۳ امتیاز در قعر جدول ایستاده و فرصت چندانی برای اشتباه کردن ندارد. حتی اگر حریف آنها پرسپولیسی باشد که با ۳۰ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. در دیدار رفت شاگردان دایی به آسانی با دو گل تیم محمود یاوری سرمربی وقت مس را شکست دادند اما این بار شرایط متفاوت بوده و مس در خانه به فکر شکست دادن پرسپولیس است.

شاید نقطه امیدبخش برای پرویز مظلومی و تیمش کارنامه پرسپولیس در دیدارهای خارج از خانه باشد. شاگردان علی دایی که در بیشتر دیدارهای خانگی هر ۳ امتیاز را به دست آوردند تنها در یک دیدار خارج از خانه که البته آن هم در تهران و در ورزشگاه تختی بود مقابل راه آهن پیروز شدند و در سایر دیدارها ی بیرون از خانه یا بازنده بودند یا متوقف شدند. با این وجود پرسپولیس برای آنکه در رقابت نزدیک بالای جدول باقی بماند و قافیه را به دیگر حریفان واگذار نکند باید در مقابل مس که همواره میزبان سختگیری بوده پیروز شود. این الزام دو تیم به کسب ۳ امتیاز می تواند جذابیت های این بازی را بیشتر کند.

رویارویی مظلومی با پرسپولیس و البته دایی با شیث رضایی که به تازگی به مس پیوسته از نکات جالب و جذاب این بازی است.

نفت تهران - داماش گیلان (ورزشگاه دستگردی - ساعت ۱۵)

نفت تهران در سکوت و به دور از حاشیه پیش می رود و در حالی که همچنان بزرگانی چون پرسپولیس، استقلال، فولاد و سپاهان درگیر یکدیگر هستند این تیم هم امتیاز با تراکتورسازی صدرنشین که ۳۲ امتیاز گرفته در رده دوم جدول قرار دارد. نفت این بار در خانه میزبان داماش گیلان است که هر چند با ۲۱ امتیاز در رده نهم جدول ایستاده اما شرایط مالی و درونی این تیم نشان از یک بحران جدی دارد. داماشی ها بعد از شکست در دربی گیلان برای یک روز دشوار مقابل نفت آماده می شوند.

شاگردان یحیی گل محمدی فرصت خوبی دارند تا در صورت لغزش سایر مدعیان حتی به صدر جدول برسند. هر چند داماش هم روزهای خوب و بد دارد و شاید مشکلات مختلف نتیجه عکس داده و روحیه بازیکنان این تیم را مقابل نفت افزایش دهد البته یحیی گل محمدی و شاگردانش در دیدارهای خانگی به کمتر تیمی مجال داده اند.

تراکتورسازی - ذوب آهن اصفهان (ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز - ساعت ۱۵)

صدرنشین فعلی لیگ برتر برای حفظ جایگاهش در اندیشه کسب ۳ امتیاز این دیدار است. مجید جلالی پیش از آغاز نیم فصل دوم گفته بود که برای رسیدن به قهرمانی چشم امید به دیدارهای خانگی پیاپی دوخته است. اکنون آنها از دو دیدار اخیر ۶ امتیاز گرفتند و کسب برتری در دیدار مقابل ذوب آهن می تواند آنها را در صدر جدول حفظ کند. در مقابل این تیم ذوب آهنی قرار دارد که هر چه از لیگ می گذرد شرایطش بغرنج تر می شود. این تیم با ۱۴ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد و فرصت ها برایش در حال تمام شدن است.

لوکا بوناچیچ روی لبه تیغ قرار دارد و بعد از شکست مقابل پرسپولیس این بار باختن به تراکتورسازی می تواند به قیمت پایان ماموریت او در ذوب آهن تمام شود و به همین دلیل تیم خود را برای گرفتن امتیاز روانه زمین خواهد کرد. با توجه به اوضاع و احوال این روزهای تراکتورسازی و ذوب آهن کسب یک امتیاز از این بازی هم برای سبزپوشان اصفهانی غنیمت است اگر چه جلالی و شاگردانش در تبریز به هیچ میهمانی رحم نمی کنند.

ملوان انزلی - راه آهن سورینت (ورزشگاه تختی انزلی - ساعت ۱۵)

ملوان بعد از برتری در دربی گیلان شرایط خوبی پیدا کرده است. این تیم با ۲۴ امتیاز به رده هفتم جدول رسیده و به این دیدار خانگی چشم دوخته تا بتواند خود را به جمع تیم های بالای جدول اضافه کند. روی کاغد کار آنها دشوار نیست چرا که در خانه از تیمی پذیرایی می کنند که اوضاع خوبی ندارد و با ۱۴ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفته است. با وجود همه نتایج نه چندان خوب راه آهن مدیران این تیم هنوز در مورد ابراهیم زاده صبوری می کنند اما باید دید در صورت شکست در انزلی این صبوری ادامه خواهد داشت یا نه.

شاگردان اسکوچیچ که به طور کامل از روزهای بد نیم فصل نخست فاصله گرفتند و در جدول سیر صعودی را طی می کنند امیدوارند با قربانی کردن راه آهن سورینت این روند را ادامه دهند اما برای شاگردان ابراهیم زاده هم زنگ خطر به صدا درآمده و باید دید آنها از این بازی احیا شدن در لیگ برتر را کلید می زنند یا همچنان خروج از ریل، لوکوموتیورانان را تهدید می کند.

فولاد خوزستان - صبای قم (ورزشگاه تختی اهواز - ساعت ۱۵)

فولاد که در نیم فصل نخست به زحمت از صدر جدول پایان می آمد اکنون با ۲۹ ا متیاز در رده پنجم قرار گرفته و حسین فرکی دوست ندارد که تیمش به این دوری از صدر جدول عادت کند. آنها در خانه میزبان صبایی هستند که با ۱۶ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد و با یکی، دو نتیجه بد دیگر به جمع فانوس به دستان لیگ برتر ملحق می شود. فولاد به دنبال احیای روزهای اوجش در نیم فصل نخست است و هر ۳ امتیاز بازی خانگی را می خواهد.

لیگ قهرمانان آسیا قرعه کشی شده و شاگردان فرکی به دنبال آن هستند تا شمایلی از یک تیم آسیایی را به نمایش بگذارند اما صبا نیز با توجه به شرایط نامساعدش با تمام قوا به میدان خواهد آمد.

به گزارش تسنیم آخرین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر از ساعت ۱۶: ۳۰ روز شنبه ۲۳ آذر میان استقلال و فجر سپاسی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.