به گزارش پارس به نقل از فارس، فیفا و فرانس فوتبال رسما اعلام کردند که کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و فرانک ریبری، سه نامزد نهایی توپ طلای ۲۰۱۳ هستند. برنده معتبرترین جایزه فوتبال جهان ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) در زوریخ معرفی خواهد شد.

مسی پس از سال ۲۰۰۷ هر ساله به جمع سه نامزد نهایی راه یافته است. وی در سال ۲۰۰۷ بعد از کاکا و رونالدو در مکان سوم قرار گرفت؛ در سال ۲۰۰۸ پس از کریستیانو رونالدو دوم شد و برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ توانست این جایزه را کسب کند. مسی پس از آن در سال های ۲۰۱۰،۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نیز توانست توپ طلا را به دست بیاورد.

فینالیست شدن برای رونالدو هم مسئله جدیدی نیست. وی در سال ۲۰۰۷ دوم شد و در سال ۲۰۰۸ توانست توپ طلا را به دست آورد. پس از آن مسی مانع از کسب این جایزه توسط او شد. وی در سال های ۲۰۰۹،۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در مکان دوم قرار گرفت اما در سال ۲۰۱۰ نتوانست به جمع نامزدهای نهایی ملحق شود.

سه نامزد نهایی این جایزه سال متفاوتی را پشت سر گذاشتند. لیونل مسی بین ژانویه و آوریل نتوانست بازی کند و سپس یک مصدومیت در لیگ قهرمانان اروپا باعث یک سری مشکلات برای وی شد که هنوز هم با آن دست و پنجه نرم می کند. به هر حال وی در لیگ گذشته توانست ۴۷ گل به ثمر برساند.

ریبری در بایرن مونیخ یک فرمانده است که سال گذشته تمام افتخارات از جمله قهرمانی در بوندس لیگا و لیگ قهرمانان را به دست آورد.

کریستیانو رونالدو در اواخر ۲۰۱۳ عملکردی فوق العاده داشت و در تیم ملی پرتغال و رئال مادرید درخشید.