به گزارش پارس به نقل از گل، پس از خداحافظی عجیب کریمی از فوتبال پس از دیدار فینال جام حذفی، او در مصاحبه با خبرنگاران عنوان کرد دیگر در تیم ملی هم بازی نمی کند. همین یک جمله کافی بود تا کارلوس کی روش قلم قرمزش را روی نام کریمی بکشید. اما چند هفته بعد علی کریمی پشیمان شد و مدعی شد می خواهد باز هم به مستطیل سبز برگردد. . او حتی به صورت سر زده به اردوی تیم ملی رفت و با استقبال گرم سرمربی تیم ملی مواجه شد. کی روش آن روز اعلام کرد درهای تیم های همیشه به روی کریمی باز است و اینجا مثل خانه اوست. شاید همین یک حرف کافی بود تا کریمی با آسودگی خاطر به تراکتورسازی برود. در طول نیم فصل اول هم تا قبل از اینکه او مصدوم شود یکی از ستاره های تیم مجید جلالی بود. اما هر بار که لیست تیم ملی اعلام شد خبری از علی کریمی نبود. حالا در فاصله شش ماه تا جام جهانی اقای شماره هشت احساس کرده که کی روش روی او نظر مثبتی ندارد. از این رو برای نخستین بار در یک مصاحبه عنوان کرد دوست دارد به تیم ملی برگردد. کریمی که امروز با فارس حرف زده بود در این مورد گفت: « هر بازیکنی دوست دارد به تیم ملی کشورش در جام جهانی خدمت کند و من هم از این موضوع مستثنی نیستم ولی با حرف زدن و صحبت کردن کسی به تیم ملی دعوت نمی شود و باید هر کسی خودش را ثابت کند. » اما منظور کریمی از نشان دادن خود چیست؟ او کمی این موضوع را بازتر می کند: « بالاخره با نوع بازی، خوب بودن، عملکرد مثبت به آدم شانس می دهد تا در لیست تیم ملی باشد یا نباشد. همه دوست دارند در لیست نهایی تیم ملی در جام جهانی باشند چون اتفاق بزرگی است که قرار است در زندگی یک فوتبالیست بیفتد. لذت خاص خودش را دارد مخصوصا در آن جمع. »

این برای اولین بار است که علی کریمی در طول این چندماه صریحا در مصاحبه ای عنوان کرده که از ته دل می خواهد برای تیم ملی بازی کند. شاید او با این حرف ها به کی روش یاد آوری می کند که اگر درهای تیم ملی روی من باز است، آماده برگشت هستم.

این روزها کریمی با همان مصدومیت قدیمی اش دست و پنجه نرم می کند با این وجود از بازیکنان تاثیرگذار تراکتورسازی است که کی روش می تواند او را به تیم ملی دعوت کند. حالا باید دید سرمربی تیم ملی حاضر به این کار می شود یا نه. کی روش بعد از جدایی رحمتی و عقیلی و با وجود اینکه این بازیکنان از مهره های ثابت تیمش بودند، دیگر راضی به بازگشت انها نشد. آیا این مصاحبه کریمی می تواند مرد پرتغالی را راضی کند؟