به گزارش پارس به نقل از مهر، اسماعیل حسن زاده درباره آخرین وضعیت پرونده محسن قهرمانی داور بین المللی فوتبال ایران پس از اتفاقات بازی پرسپولیس با سپاهان ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: این پرونده که با اسم آقای قهرمانی شناخته می شود، دو هفته پیش به ما ارجاع شد و بعد از یک مطالعه اجمالی یک جلسه رسیدگی هم روز یکشنبه گذشته با علی دایی سرمربی پرسپولیس برگزار کردیم.

وی افزود: البته در این جلسه به رغم اینکه نماینده باشگاه پرسپولیس هم دعوت شده بود، این نماینده حضور نداشت. دایی یک جلسه سه ساعته با ما داشت و تمام زوایای پنهان و آشکار این پرونده مطرح شد.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه خاطرنشان کرد: نتیجه جلسه این شد که برخی از مدارک مستند را که علی دایی مکلف بود به دست ما برساند، برای ما فراهم کند. این هفته هم یک جلسه دیگر با برخی افراد مرتبط با این پرونده خواهیم داشت تا بتوانیم این موضوع را به نتیجه نهایی برسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی نتیجه نهایی اعلام می شود، یادآور شد: اگرچه این پرونده موضوع بسیار مهمی است ولی باید نهایت دقت خود را به کار ببریم. امیدوارم با این روند در ۱۵ روز آینده پرونده را به نتیجه برسانیم. عمده ترین دلیل تاخیر رسیدگی به موضوع این پرونده هم علاوه بر اهمیت موضوع تعداد افراد زیاد درگیر در آن است.

حسن زاده ادامه داد: آنچه در پرونده وجود داشت، با آنچه که به عنوان هیاهو و سر و صدا به ما ارجاع شده بود، فاصله زیادی داشت. لذا ما مجبوریم جوری پیش برویم که حقی از هیچ کس ضایع نشود و با عدالت رای صادر شود.

وی همچنین درباره دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته شانزدهم لیگ برتر تاکید کرد: در این بازی مقامات رسمی مسابقه گزارش مفصلی از تخلفات تماشاگران منتسب به تیم میزبان ارایه کردند. لازم بود شخصاً از مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی هم دعوت کنیم تا با حضور در کمیته انضباطی نظرشان را در این خصوص بپرسیم. به همین دلیل رایی صادر نکردیم و گذاشته ایم تا این هفته پس از شنیدن صحبت های مدیرعامل تراکتورسازی به این موضوع رسیدگی کنیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال افزود: گزارش مقامات بازی نشان می دهد روی سکوهای تراکتورسازی رفتارهایی صورت گرفته که شایسته تماشاگران این تیم نیست. به کمیته انضباطی حرکاتی گزارش شده است که اگر بخواهیم آن را در مسیر تنبیه قرار دهیم نتیجه قابل توجهی خواهیم داشت، البته همانطور که گفتم ما این فرصت را به باشگاه تراکتورسازی داده ‎ ایم تا گزارش ما را بشنوند و اگر موضوعی باقی مانده به ما اعلام کنند.

وی میهمان تلفنی برنامه ورزش و مردم بود، همچنین با تاکید بر این که آن چه از دیدار پرسپولیس با تراکتورسازی گزارش شده مایه تاسف است، یادآور شد: همه حرف ما این بود که انتظارمان از تماشاگران پرشور تراکتورسازی این رفتارها نبوده است.

حسن زاده در پایان درباره رای اعلام شده درباره تیم بدر بندر کنگ مبنی بر کسر شش امتیاز گفت: ما یک تصمیم گرفته ایم که این رای مورد اعتراض این باشگاه قرار گرفت و پرونده به کمیته استیناف ارجاع شد. از کمیته استیناف هم دقیقا ًاطلاعی ندارم که چه رایی صادر شد ولی حدسم این است که استنیاف حکم ما را تایید کرده باشد.