به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فدراسیون فوتبال اسپانیا و سازمان لیگ فوتبال این کشور در مراسمی در شهر مادرید برترین های فوتبال اسپانیا در فصل گذشته (۱۳-۲۰۱۲) را معرفی کردند که در این مراسم بازیکنان رئال مادرید توانستند جوایز بیشتری نسبت به ستاره های بارسلونا کسب کنند هرچند که مهم ترین جایزه، یعنی جایزه بهترین بازیکن فصل از آن یک بارسایی شد.

در این مراسم لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا با کسب ۲ جایزه به عنوان برترین بازیکن و برترین مهاجم فصل توانست کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید که تنها جایزه ارزشمندترین بازیکن فصل را به خود اختصاص داد، شکست دهد. مسی فصل گذشته با وجود مصدومیتی که داشت با نمایش های درخشان و گل های فراوان خود، بیشترین سهم را در رسیدن بارسلونا به قهرمانی لالیگا داشت.

او که برای سپری کردن دوره ریکاوری مصدومیت اخیرش به آرژانتین بازگشته است در مراسم حضور نداشت اما در یک پیام ویدئویی از کسانی که سبب شدند ۲ جایزه ببرد تشکر کرد. مسی گفت: مایلم از فدراسیون فوتبال و لیگ فوتبال اسپانیا برای جوایزی که به من دادند، تشکر کنم. این جایزه بهانه ای برای پی بردن به زحمتی است که تمام بازیکنان بارسلونا در طول سال کشیدند و بدون آنها من نمی توانستم این تعداد گل بزنم.

رونالدو هم اظهار داشت: دریافت این جایزه به عنوان ارزشمند ترین بازیکن فصل باعث افتخار و خوشحالی من است و به من انگیزه می دهد که تلاشم را بیشتر کنم. به بازی در لالیگا افتخار می کنم و به نظرم این بهترین لیگ در کل دنیا است و من هم برای بهترین تیم دنیا بازی می کنم. با این شرایط چطور می توانم خوشحال نباشم؟ امیدوارم که سال آینده بتوانم جایزه بهترین بازیکن فصل را ببرم. برای رسیدن به این جایزه سخت تلاش خواهم کرد.

به جز لیونل مسی، تنها بارسایی دیگری که در این مراسم جایزه برد، آندرس اینیستا، هافبک اسپانیایی کاتالان ها بود که جایزه برترین هافبک هجومی لالیگا را با پیروزی در رقابت با نفراتی مانند ایسکو، هافبک فصل گذشته مالاگا که اکنون برای رئال مادرید توپ می زند و همچنین خسوس ناواس، بال پیشین سویا که اکنون در منچسترسیتی حضور دارد کسب کرد.

جایزه مربی فصل نیز به دیه گو سیمئونه، سرمربی آرژانتینی اتلتیکو مادرید رسید که تیمش در فصل گذشته نه تنها در لالیگا درخشان ظاهر و در نهایت سوم شد بلکه در فینال جام حذفی اسپانیا با غلبه بر رئال مادرید ژوزه مورینیو قهرمان شد.

آسیر ایارامندی، هافبکی که رئال مادرید در تابستان امسال او را از رئال سوسیه داد خرید نیز یکی دیگر از کهکشانی هایی بود که جایزه برد. او مانند مسی ۲ عنوان کسب کرد که یکی به عنوان بهترین هافبک دفاعی لالیگا با غلبه بر بنات، بازیکن اتلتیک بیلبائو و خاوی فوئگو از والنسیا بود و دیگری به عنوان بازیکنی که بیشترین پیشرفت را در طول فصل گذشته داشته. رقبای ایارامندی برای کسب این عنوان، آلبرتو مورنو از سویا و لئو باپتیستائو از اتلتیکو مادرید بودند.

سرخیو راموس هم تیمی اسپانیای ایارامندی در خط دفاع رئال مادرید هم در رقابت با جوردی آلبا از بارسلونا و اینیگو مارتینس از رئال سوسیه داد به عنوان بهترین مدافع فصل گذشته لالیگا انتخاب شد. این در حالی بود که جایزه بهترین دروازه بان هم به تیبا کورتوا از اتلتیکو مادرید رسید. این دروازه بان بلژیکی در رقابت با کسانی همچون ویکتور والدس، دروازه بان بارسلونا و ویلی کابایرو، دروازه بان مالاگا پیروز شد.

ایکر کاسیاس، دروازه بان و کاپتیان رئال مادرید در میان نامزدهای دریافت جایزه بهترین دروازه بان سال جایی نداشت اما او دست خالی هم مراسم را ترک نکرد. فدراسیون فوتبال اسپانیا کاپیتان تیم ملی فوتبال این کشور را که در مراسم هم حضور نداشت، به عنوان برنده جایزه بازی جوانمردانه انتخاب کرد که این جایزه را فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید تحویل گرفت.