به گزارش پارس به نقل از گل، رونالدو در گفتگویی با آژاکس خبری دی. پی. ای دراین باره گفت: « برزیل، اسپانیا و آلمان سه مدعی اصلی قهرمانی در جام جهانی هستند. فکر می کنم که این سه تیم، تیم های برتر این جام جهانی باشند. »

او که در سالهای ۱۹۹۴ و۲۰۰۲ قهرمانی در دنیا را تجربه کرده، در ادامه صحبت هایش گفت: « آلمانی ها همیشه با حضور در جام جهانی در جمع مدعیان هستند. به ویژه وقتی در فینال به برزیل بخورند و یا قبل از آن، این بازیها، از آن دسته بازیهایی است که هیچ وقت نمی توان نتیجه اش را پیش بینی کرد. » یکی از بهترین خاطرات رونالدو در دنیای فوتبال غلبه بر آلمان ها در فینال جام جهانی ۲۰۰۲ ژآپن و کره است.

رونالدو ادامه داد: « تیم ملی برزیل به نظر من تیم واقعا قدرتمندی است. به ویژه بعد از جام کنفدراسیون ها که بااارائه یک فوتبال خیلی خوب به قهرمانی رسیدند. البته آلمان هم خیلی قوی است. فکر می کنم که این دو تیم درکنار اسپانیا، سه مدعی قهرمانی هستند. »

رونالدو که ۲ توپ طلا را کسب کرده معتقد است که توپ طلای سال ۲۰۱۳ که روز ۱۳ ژانویه در زوریخ اهدا می شود، درنهایت به مسی خواهد رسید: « فکر می کنم که دوباره مسی برنده توپ طلا خواهد شد. ممکن است که کریس رونالدو هم با وجودی که در سال اخیر جامی را کسب نکرده، توپ طلا را مال خود کند. او هم مثل مسی هم چند سالی است که خیلی خوب بازی می کند. البته برخی بحث ها کاملا فردی هستند. اگر بازیکنان در طول یک سال نقش پررنگی داشته باشند، شایسته کسب توپ طلا هستند، حتی اگر در طول آن سال هیچ جام قهرمانی ای به دست نیاورده باشند. درست است که اگر آنها جامی را هم کسب کرده باشند، نشان دهنده آن است که در کسب آن جام بازیکنی سرنوشت ساز برای تیمشان بوده اند. معتقدم که کریس هم مثل مسی شایسته کسب توپ طلاست. »

او در ادامه مقایسه کریس و مسی گفت: « قطعا این دو، بهترین بازیکنان دنیا هستند و فاصله زیادی با سایرین دارند. هریک از این دو بازیکن که این جایزه را مال خود کند، به شایستگی آن را به دست آورده. »

ال فنومنوی بریلی که اخیرا دوباره کمی چاق شده، در مورد مصدومیت مسی که در روز ۱۰ نوامبر اتفاق افتاد و او را برای هشت هفته از میادین ورزشی به دور نگاه داشت گفت: « این غیبت به مسی کمک می کند تا دوباره باتری هایش را شارژ کند. مسی پنج سالی است که بازیهای خیلی زیاید را برگزار می کند و چهره اصلی دنیای فوتبال بوده. الان با این مصدومیت که چندان هم جدی نیست، او می تواند کمی استراحت کرده و باتری هایش را شارژ کند. »

او قبل از برگزاری جام جهانی ۲۰۰۲ نیز با مصدومیتی سخت و طولانی در ناحیه زانویش روبرو شد ولی درنهایت به جام جهانی رسید و یکی از ستاره های آن جام بود