به گزارش پارس به نقل از مهر، جواد نکونام در دیدار امروز تیم های فوتبال استقلال و گسترش فولاد به دلیل خستگی سفر در زمین حضور پیدا نکرد. وی پیش از مسابقه از سوی هیات فوتبال استان تهران به دلیل حضور در جمع برترین های آسیا لوح تقدیر دریافت کرد. کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: من به دلیل دو بازی فشرده و سنگین مقابل تیم های تایلند و لبنان و پس از آن بازی با ملوان برای حضور در مراسم انتخاب برترین های سال آسیا به مالزی رفتم و واقعا در بازگشت به ایران بازی در استقلال برایم دشوار بود.

وی افزود: به دلیل خستگی زیاد با آقای قلعه نویی صحبت کردم و با صلاحدید ایشان در این بازی حضور پیدا نکردم چرا که امکان داشت با وجود چنین فشاری دچار مصدومیت شوم.

نکونام در خصوص انتخاب برترین های سال آسیا افزود: من فکر می کنم ایران می بایست برنده ۳ جایزه می شد: برترین تیم فوتبال، برترین فدراسیون و بازیکن سال آسیا البته انتخاب نشدن در این انتخابات چیزی از ارزش فوتبال ایران کم نمی کند.

بازیکن استقلال با بیان اینکه چینی ها برای کسب عناوین سال با کنفدراسیون فوتبال آسیا رایزنی کرده اند، ادامه داد: چینی ها به جام جهانی نرفته اند و حضور این تیم در رقابت های جام ملت های آسیا هم هنوز قطعی نشده است. به نظر من آنها سال موفقی نداشته اند اما مهمترین جوایز را برده اند. این جایزه برای من تمام شده است با این حال فکر می کنم که فدراسیون فوتبال ایران می بایست از شرایط بازی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود داشت نهایت استفاده برای رایزنی را می برد.

وی گفت: چینی ها مارچلولیپی را با ۱۰ میلیون دلار به خدمت گرفتند ضمن اینکه تیم گوانگژو سه بازیکن برزیلی جذب کرده و با این همه هزینه موفق به قهرمانی در آسیا شده اند با این همه، آنها باید در طول برگزاری رقابت های جام جهانی، پای تلویزیونی بنشینند و بازی ایران را تماشا کنند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: اینکه من نامزد عنوان بازیکن سال آسیا شده ام به خاطر تلاش تمام بازیکنان تیم فوتبال ایران و استقلال و کادر مربیگری هر دو تیم بوده است ضمن اینکه جا دارد از آقای قلعه نویی هم تشکر کنم چرا که ایشان بعد از مراسم که من بسیار ناراحت بودم مصاحبه ای با خبرگزاری ها انجام دادند که واقعا با دیدن آن آرامش پیدا کردم.