به گزارش پارس به نقل از فارس، رسول خادم سرپرست فدراسیون کشتی با حضور در برنامه ورزش و مردم در صحبت های خود اظهار داشت: کشتی نیازمند ثبات در مدیریت است. با توجه به جایگاهی که کشتی ایران در دنیا دارد و انتظاراتی که مردم از این رشته دارند هر چه سریع تر باید مشکلات این رشته کاهش یابد. در طول این دو سه سالی که این فدراسیون با سرپرست هدایت می شد انتخابات مجمع به دلایل مختلف برگزار نشد و مشکلات زیادی برای این رشته رخ داد. به هر حال در طول این مدتی که برای مشخص شدن وزیر ورزش زمان صرف شد مشکلاتی برای این فدراسیون رخ داد. در حال حاضر ۴۰ روزی است که در خدمت کشتی هستیم و مهمترین دغدغه ای که در حال حاضر وجود دارد و بنده پیگیر آن هستیم تعیین و برگزاری زمان مجمع فدراسیون کشتی است. امیدوارم هر کسی به عنوان کاندید در فدراسیون شرکت می کند و دوستان مجمع به آن رای بدهند تا او بتواند به کشتی کمک کند.

وی افزود: بنده معتقدم بهره مندی از جوانانی که عضو خانواده کشتی هستند و در همین راستا تحصیل و توانمندی خود را نشان داده اند می توانند به کشتی کمک کنند. به عنوان مثال علیرضا رضایی که صاحب عناوین المپیک و جهانی است به عنوان نائب رئیس فدراسیون تا زمان مجمع انتخاب شده است و بنی تمیم که قهرمان آسیا و دانشجویان جهان است نیز مسئولیت دبیری فدراسیون را بر عهده دارد. امیدوارم هر کسی مسئولیت فدراسیون را بر عهده می گیرد از قهرمانان گذشته که تحصیلات مدیریتی دارند در بدنه فدراسیون از این جوانان استفاده کند.

رسول خادم در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: تدارکاتی که باید مطابق استانداردهای جهانی باشد را در طول اردوها ملی پوشان نداشتند و ما با حداقل امکاناتی که داشتیم اردوها را برگزار کردیم. کشتی در طول ۳۰سال گذشته در چنین تنگدستی و محدودیتی که دارد سر نکرده است، اما ما در پایان با کسب عنوان قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان به کار خود پایان دادیم. بنده معتقدم باورهایی که در جمع کشتی گیران و مربیان وجود داشت، باعث شد تا این مهم رخ دهد.

خادم در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: از زمانی که از مجارستان آمدیم پرهیز کردم و در مورد نتایج کسب شده در مجارستان صحبتی نکردم. این نتیجه متعلق به همه مردم ایران است. بنده معتقدم اگر این اتفاق آسان بود بعد از ۴۸ سال تکرار نمی شد؛ مثل نتایجی که کشتی در المپیک کسب کرد. من پرهیز دارم از اینکه مسئولان فدراسیون و مربیان در باد این نتایج بخوابند. اکثر وقت ها در سال ها بعد نتایجی که اسباب دلخوشی جامعه کشتی می شود تکرار نمی شود. ما باید دنبال نتایجی باشیم که استمرار داشته باشد. حق کشتی ما این است که هر سال قهرمان جهان شود و یا بین دو کشور اول قرار داشته باشد حتی در هر دو رشته فرنگی و آزاد. امیدوارم طوری برنامه ریزی شود که کشتی جایگاه خود را کسب کند.

وی در مورد برگزاری لیگ کشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر لیگ کشتی برگزار می شود و شیوه برگزاری لیگ و رویکردی که دارد در جهت کشتی نیست. کشتی فوتبال نیست که با یک آمادگی نسبی متوسط در کار جمعی قابلیت خود را نشان دهد. کشتی یک رشته بسیار سنگینی است که در سال دو یا ۳ بار یک ورزشکار می تواند به نقطه اوج خود برسد.

سرپرست فدراسیون کشتی در ادامه گفت: قهرمانان ما با ضربان قلب ۲۴۰ و ۲۵۰ تمرینات خود را شروع می کنند و بدنی که چنین فشاری را تحمل می کند باید در یک دوره ای نیز استراحت کند تا بدن او بازسازی شود. بنده معتقدم این لیگ کشتی نیست لیگ فوتبال است. باید زمان برگزاری لیگ تغییر کند که این اتفاق هم خواهد افتاد.

خادم در پاسخ به این سؤال که شما چه طور می توانید بدهی های فدراسیون را برطرف کنید، گفت: ابتدا جا دارد از منصور برزگر که با گفت وگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم داشت و نسبت به بنده لطف داشت تشکر کنم او استاد و پیشکسوت بزرگ کشتی است و به اتفاق اعضای شورای فنی سهم بزرگی در موفقیت کشتی داشته است. البته از خطیب و یزدانی خرم نیز تشکر می کنم.

فدراسیون کشتی در حال حاضر بیش از ۷ میلیارد تومان بدهی دارد و فکر نمی کنم مسئولان وزارت ورزش و جوانان بتوانند همه هزینه ها را پرداخت کنند. امیدوارم منابعی پیدا شود که در پرداخت این هزینه ها بتواند به ما کم کند.