به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، وقتی شما مشهورترین ورزشکار جهان باشید و در اوج قرار داشته باشید، بعد از آن مسیر زندگی تان ممکن است به هر طرفی برود. شاید مشکل همین باشد؛ وقتی شما در اوج هستید مسیر بعدی چیزی جز پایین آمدن و سقوط نیست. این ماجرایی است که برای زندگی مایک تایسون بوکسور آمریکایی رخ داده. او نه فقط مشهورترین بود بلکه زمانی لقب بدترین آدم روی کره زمین را نیز در اختیار داشت، بابت رفتارهایی که به ویژه در اواخر دهه ۱۹۸۰ از خود نشان می داد و کسی در این مورد که او یکی از بداخلاق ترین و شرورترین افراد ورزش بود شک نداشت. موفقیتهای او در رینگ بوکس، بیشمار و دست نیافتنی بود. در حالی که فقط ۲۰ سال داشت قهرمان بلامنازع بوکس سنگین وزن جهان شد و غولهایی مثل لری هولمز، مایک اسپینکس و داناوان راداک را آنچنان تحقیر کرد که جلوی او مثل بچه های کوچک بودند. تایسون درون رینگ، سونامی عضله، خشم و درنده خویی بود، خودش می گوید: « وقتی به رینگ می رسیدم چه کار می کردم؟ می خواستم حریفم را له کنم. فقط می خواستم او را بکشم. » اما هرچه او در زمینه شهرت و ثروت صعود می کرد در زندگی شخصی سقوطی تند داشت. سه چهار سال بعد همه مقام های قهرمانی اش را از دست داد چرا که برنامه مشهور روزانه و شکنجه آور تمرینات او جای خود را به شرکت در میهمانی و خوشگذرانی داد. در سال ۱۹۹۲ هم بابت هتک حرمت به شش سال زندان محکوم شد.

تایسون: همیشه از خودم متنفر بوده ام/ذره ای تواضع در ذات من نیست

در سال ۱۹۹۷ در تلاش برای دوباره به دست آوردن تاج قهرمانی به مصاف هالیفیلد فت، دیداری که بابت آن ۳۰ میلیون دلار گرفته بود. راند سوم و زمانی که هالیفیلد کاملا برتر بود، تایسون گوش حریف را گاز گرفت و کند و آن را به سمت زمین تف کرد. وقتی مبارزه دوباره از سر گرفته شد تایسون گوش دیگر هالیفیلد را هم گاز گرفت و زخمی کرد. بازی متوقف شد و تایسون هم بازنده شد و هم سه میلیون دلار جریمه و البته محروم از حضور در رینگ.

اما حالا تایسون عوض شده و آدم متواضعی به نظر می رسد هرچند خودش اعتراف می کند: « من متواضع نیستم. ذره ای تواضع در ذات من نیست اما خودم را یک آدم متواضع تصور می کنم و نشان می دهم و امیدوارم که این موضوع به واقعیت تبدیل شود. ازخودم متنفرم. البته دارم سعی می کنم این روند را متوقف کنم. در تمام طول زندگی ام از خودم بدم آمده. همیشه غمگین و افسرده ام. باید روی این موضوع کار کنم و شرایط را تغییر دهم. »