به گزارش پارس به نقل از فارس، مهدی تاج در مورد اینکه ایران هیچ سهمیه ای در برترین های آسیا نگرفت اما توانست بعد از ژاپن در رده دوم قرار بگیرد، گفت: این مسئله جای تبریک به اهالی فوتبال، باشگاه ها، فدراسیون و مردم دارد. اینکه ما ۹۰۸ امتیاز بگیریم موفقیت بزرگی است. به خصوص اینکه ۴ سهمیه ما در آسیا قطعی شده است و معنایش آن است که ۲۴ بازی بین المللی باشگاه های ما برگزار می کنند. آن هم در روزهایی که برای انجام بازی بین آلمللی مشکل داریم.

وی ادامه داد: البته این ۲۴ بازی در صورتی است که باشگاه های ما در همان مرحله اول حذف شوند که من مطمئنم باشگاه های ما در لیگ قهرمانان آسیا به مراحل بالاتری صعود می کنند.

رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه برخی از ورزشگاه های ما همچنان مثل فولاد شهر ایراد دارند، گفت: ما ۹۰۸ امتیاز گرفته ایم و این امتیاز پس از بازرسی مسئولان AFC به ما داده شده است و آنها در سفری ۱۰ روزه در ایران ورزشگاه های ما را به طور کامل بررسی کردند. بنابر این سهمیه های ما قطعی و نهایی شده است. ورزشگاه فولادشهر که به آن اشاره کردید مشکلات کوچکی مثل صندلی و… دارد که حل می شود.

وی در مورد اینکه از زمین فولاد شهر برخی بازیکنان ایراد می گیرند، گفت که ما برای آنکه به چمن این ورزشگاه فشار نیاید بازی های تیم گیتی پسند را در ورزشگاه آرارات انجام می دهیم و این ورزشگاه را تائید کردیم تا مشکلی پیش نیاید و فشار کمتری به چمن ورزشگاه فولادشهر بیاید.

تاج در مورد اینکه با کسب ۴ سهمیه میزان حق پخش تلویزیونی هم افزایش پیدا می کند گفت: با این اتفاق خوب حق پخش تلویزیونی، اسپانسرینگ و. . ارزش بیشتری پیدا می کند و حتی فرصت بیشتری برای باشگاه ها مهیا می شود. برند باشگاه های ما بالاتر می رود و حق پخش هم گرانتر می شود. با تقدس نژاد جلسه خوبی در مورد حق پخش تلویزیونی روز گذشته برگزار کردیم قرار است جلسه بعدی با حضور کفاشیان انجام شود و صحبت های مفصلی داشته باشیم و پس از آن سازمان لیگ و بعد از آن هم باشگاه ها در جریان قرار می دهیم.

وی افزود: حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی ما قراردادی سه ساله داشتند و ما نمی توانستیم مبلغ آن را تغییر دهیم. امسال سال آخر این قرارداد است و قرارداد جدیدی برای حق پخش تلویزیونی و محیطی امضا خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ با اشاره دوباره تائیدیه کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: AFC مهر تائید خوبی به لیگ ما زد و مهمتر از همه اینکه تقویم لیگ قهرمانان آسیا به خواسته ایران تغییر کرد و قرار است باشگاه های شرق آسیا با یکدیگر و باشگاه های غرب هم با یکدیگر بازی می کنند. ما این کار را از ۵-۶ ماه قبل شروع کرده ایم و و در نهایت پیشنهاد اولیه ما به تصویب رسیده است اما برای نهایی شدن این پیشنهاد به همراه کی روش ظرف روزهای آینده راهی عربستان می شویم و در جده جلسه ای با مسئولان غرب آسیا خواهیم داشت و کی روش در این جلسه سخنرانی خواهد کرد و به آنها خواهد گفت چه کلاهی بر سر غرب اسیا رفته است.

وی در مورد اینکه شیخ سلمان هم در این جلسه حضور دارند یا خیر، گفت: نه ایشان نیست فقط مسئولان فوتبال غرب آسیا در این جلسه شرکت می کند. رئیس AFC مهر تائیدی به خواسته ایرانیان برای تغییر لیگ قهرمانان آسیا زده است.

رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه ایران هیچ جایزه ای در بهترین های آسیا کسب نکرد و نکونام از گرفتن جایزه محروم شد، ؛ گفت: به عقیده من باید این جایزه به نکونام داده می شد نه برای اینکه ایرانی هستم بلکه برای اینکه تیم چین حتی به جام جهانی راه پیدا نکرده است و اگر صعود به جام جهانی و مسائل دیگر را مدنظر قرار می دادند نکونام قطعا می توانست برترین بازیکن آسیا شود.

تاج در مورد اینکه برخی می گویند این جوایز با لابی گری به کشورهای دیگر داده شده است، گفت: من نمی دانم اگر بگویم بحث لابی بده است آن موقع می گویند ما هم با لابی ۴ سهمیه را گرفته ایم در حالی که نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام شرایط ما را به طور دقیق بررسی کرده و ما هر جایی که آنها خواستند بروند برایشان مهیا کردیم و سفری که باید ۳-۴ روز طول می کشید ۱۰ روز زمان برد.

وی ادامه داد: با این حال معتقدم تیم ایران شرایط عالی داشت و می توانستیم در این بخش جایزه بگیریم و حتی کامرانی فرد هم می توانست کمک داور برتر آسیا شود.