به گزارش پارس به نقل از فارس، عباس ترابیان در خصوص عدم انتخاب نماینده ای از ایران در جمع برترین های سال آسیا و اینکه گفته می شود شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال انتقام از ایران بوده اظهار داشت: من موافق این موضوع نیستم به نظرم نداشتن نماینده در کمیته اجرایی AFC عامل مؤثری در این امر بود این برای اولین بار نیست که چنین اتفاقی رخ می دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته تا آخرین لحظه ما به عنوان تیم برتر فوتسال انتخاب شده بودیم حتی در پیش از آغاز مراسم تمرینی انجام می دهند که ما به آن مراسم دعوت شدیم و زودتر از سایرین به مکان برگزاری مراسم رفتیم، اما در آخرین لحظه همه چیز عوض شد. من با رئیس کمیته فوتسال آسیا بحث کردم اما متاسفانه هیچ ترتیب اثری داده نمی شود.

عضو کمیته فوتسال آسیا یادآور شد: عدم حضور ما در کمیته اجرایی اثرات منفی را در برخواهد داشت که یکی از آنها این مورد است. در برخی جاهای دیگر امتیازاتی به کشورها داده می شود که ما از آن محروم می شویم آن هم به این دلیل که در کمیته اجرایی کسی حضور ندارد.

ترابیان در مورد اینکه آیا لابی بازی و یا حق خوری در این زمینه صورت گرفته تاکید کرد: بارها گفتم آنچه که در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا رخ می دهد به مراتب سیاسی تر از ژنو است. آنها زمانی که همدیگر را می بینند یکدیگر را بغل می کنند و با نام برادر همدیگر را صدا می کنند. این موضوع در دیپلماسی رایج نیست. ما اگر در کمیته اجرایی حضور نداشته باشیم چنین ضررهایی بر ما وارد خواهد شد.

وی در مورد اینکه به نظر او ما می توانستیم در چه گزینه هایی به عنوان برترین های آسیا انتخاب شویم گفت: با توجه به اینکه تیم ملی فوتبال ایران با بالاترین امتیاز راهی جام جهانی شد می توانستیم در این بخش انتخاب شویم. مهمترین مسئله در بحث امتیازدهی در تیم های ملی حضور در جام جهانی است که ما بالاترین موفقیت را داشتیم. همچنین در بحث انتخاب برترین بازیکن سال آسیا هم می توانستیم معرفی شویم.

وی ادامه داد: ابعاد مختلفی از جمله بازی جوانمردانه، بازی های بین المللی، حضور در تیم ملی و همچنین بحث کاپیتانی یک بازیکن را در نظر می گیرند در این زمینه هم جواد نکونام شانس انتخاب به عنوان برترین بازیکن را داشت اما چنین موضوعی رخ نداد و فقط به خاطر این بود که ما در کمیته اجرایی حضور نداریم.