بهترین بازی های گوشی آفلاین را به شما معرفی کرده ایم. این بازی ها از معروفترین و محبوب ترین بازی های موبایل به حساب می آیند. پارس نیوز لیستی از بهترین بازی های گوشی آفلاین را در اختیارتان قرار داده است.

چرا نیازمند شناخت بهترین بازی‌های آفلاین برای اندروید هستیم؟

بازی موبایل - بهترین بازی های گوشی آفلاین

موقعیت‌هایی وجود دارند که تلفن‌های هوشمند آفلاین‌اند. برای نمونه، عمدا آفلاین می‌شویم تا از استرس رسانه‌های اجتماعی، پیام‌های واتساپ، اخبار یا ایمیل‌های کاری فرار کنیم. با این وجود، موقعیت‌هایی بسیاری هم هستند که به ناچار آفلاینیم. یکی از این موقعیت‌ها، زمان‌هایی است که در قطار یا ایستگاه‌های مترو هستیم، قطع اتصال LET در این مکان‌ها، نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا پدیده‌ای معمول است.

اگر می‌خواهید در زمان‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارید، از موبایل خود استفاده کنید، مهم است از اپلیکیشن‌ها یا بازی‌هایی استفاده کنید که به صورت آفلاین کار می‌کنند. این مساله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که به مدت زمان طولانی در شرایطی قرار می‌گیرید که هیچ‌ دسترسی به اینترنت ندارید.

بهترین بازی های گوشی آفلاین

Monument Valley 2

Monument Valley 2 - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.8 امتیاز در اپ استور: 4.4 سبک: پازل

Monument Valley تغییر جدید و تازه‌ای را برای بازی‌های موبایلی ارائه کرد و گرافیک خیره‌کننده را با معماهای چالش برانگیز و البته داستان سرایی جذاب و بدون کلمه‌ای که تاکنون هرگز دیده نشده بود، ترکیب کرده است.

دنیای رنگارنگ بازی در نگاه اول شما را میخکوب خواهد کرد و غرق آن خواهید شد و شاید در انتها متوجه خواهید شد که تنها مشکل بازی تمام شدن بسیار سریع آن است، اما حقیقت ماجرا این است که احتمالا تا حد زیادی محو جذابیت آن شده‌اید و این امر باعث شده تا متوجه گذر زمان نشوید.

در نسخه دو بازی مراحل و شخصیت‌های جدیدی به آن اضافه شده و مهم‌تر اینکه تجربه دو بازی پشت سرهم، فوق‌العاده خواهد بود و بدون شک از تمام لحظات آن لذت خواهید برد. تمام مراحل به شیوه متفاوتی طراحی شده‌اند و در برخی آن‌ها کنترل دو شخصیت مادر و دختر را خواهید داشت و در برخی مراحل دیگر یکی از آن‌ها را می‌توانید کنترل کنید. موانع بالا و پایین می‌روند، برخی قسمت‌ها می‌چرخند، ستون‌ها با اطراف حرکت می‌کنند اما مسیری به سمت خروجی وجود دارد که باید آن را در این هزارتو رنگارنگ و جذاب کشف کنید.

این بازی بدون شک ارزش تجربه را دارد و حتی به عنوان یک بازی غیر رایگان، کاملا ارزش پرداخت هزینه مشخص شده‌اش را دارد.

سازنده: ustwo games قیمت: 4.99/6.98 دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 546/250 مگابایت زبان: —

Really Bad Chess

Really Bad Chess - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.3 امتیاز در اپ استور: 3.9 سبک: پازل

شطرنج طرفداران خاص خود را دارد و شاید عقیده داشته باشید که حضور یک بازی شطرنج در این لیست کمی کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، زیرا هم اکنون نمونه‌های بسیار زیادی وجود دارد و حتی شاید برخی افراد عقیده داشته باشند که در میان بازی‌ های پازل موجود، شطرنج کمی خسته‌کننده باشد! هرچند همچنان نمی‌توان با ادعا خسته‌کننده بودن شطرنج موافقت کرد، اما Really Bad Chess یک قانون خاص دارد که باعث تمایز آن با سایر بازی‌ های شطرنج می‌شود.

در حالی که صفحه بازی و قوانین کاملا مانند یک بازی شطرنج ساده است، اما بازیکنان هر مسابقه را با مهره‌های متفاوتی شروع می‌کنند. به عنوان مثال، کاملا به صورت تصادفی ممکن است در یک مسابقه، سه وزیر، شش اسب یا یک سرباز به شما داده شود یا در یک مسابقه هیچ وزیر یا اسبی نداشته باشد.

نسخه رایگان بازی را می‌توانید با هوش مصنوعی تجربه کنید و هوش خود را در رقابت جذابی با آن بسنجید. با این حال اگر نسخه اصلی بازی را خریداری کنید، می‌توانید با دوستان خود نیز تجربه شطرنج با مهره‌های متفاوت را داشته باشید.

سازنده: Noodlecake Studios Inc قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 46/98 مگابایت زبان: —

Two Dots بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.3 امتیاز در اپ استور: 4.5 سبک: پازل

Two Dots بازی پازل اندروید و آی‌او‌اس دیگری است که یکی از بهترین بازی‌ های آفلاین این سبک محسوب می‌شود. هرچند یادگیری بازی بسیار ساده است، اما برای تسلط در آن مسیر پر پیچ و خم و البته جذابی را در پیش دارید، زیرا به مرور زمان بازی تنوع بیشتری پیدا می‌کند.

همچنین Two Dots یکی از اعتیادآورترین بازی‌ های آفلاین سبک پازل محسوب می‌شود که برای ساعت‌ها شما را محو و جذب خود خواهد کرد.

اگر با بازی‌ های سری Dots آشنایی داشته باشد، احتمالا بدانید هدف بازی چیست. تا جایی که می‌توانید نقطه‌های یک رنگ را به یکدیگر متصل کنید تا به هدف مورد نظر خود برسید. با این حال قابلیت‌های مختلف زیاد و بیش از 900 سطح مختلف در بازی قرار گرفته تا تجربه آن به هیچ وجه خسته‌کننده و طاقت فرسا نشود.

همچنین با پیشرفت در بازی، حالت‌های جدید و خلاقانه‌ای به آن اضافه خواهند شد که هیچ ارتباطی با حالت اصلی ندارند. برای مثال در بخشی از بازی به نام Treasure Hunt که پس از کامل کردن 10 مرحله ابتدایی فعال می‌شود، بازی نوعی نقاشی تعاملی را به شما نشان می‌دهد و در آن باید به کشف برخی آیتم‌ها بگردید. طراحی بازی و این بخش و همچنین صداگذاری آن به بهترین شکل ممکن انجام شده و برای چندین ساعت کاربران را سرگرم خواهد کرد.

سازنده: Two Dots قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۳۲/۵۹۴ مگابایت زبان: —

Eternium

Eternium - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.9 امتیاز در اپ استور: 4.9 سبک: نقش آفرینی

برای کسانی که به بازی‌ های نقش آفرینی علاقه دارند، Eternium یکی از بازی‌ های قدیمی این سبک محسوب می‌شود که همچنان محبوبیت خود را کسب کرده و به عنوان یک بازی آفلاین مناسب از همه نظر شناخته می‌شود. (به نمرات بازی در استورهای گوگل و اپل توجه کنید!)

نکته مهم دیگر اینکه بازی سال 2014 منتشر شده اما همچنان به‌روزرسانی‌های جدیدی برای آن ارائه می‌شود و مهم‌تر اینکه توسعه‌دهندگان در بازی خود از رویکرد مزاحم پرداخت‌های درون برنامه‌ای زیاد استفاده نکرده‌اند.

بازی‌های Diablo شاید یکی از بهترین عناوین نقش آفرینی تاریخ محسوب می‌شوند و اگر طرفدار آن بازی‌ها هستید، Eternium نیز برای شما ساخته شده. در ابتدا با ساخت شخصیت خود باید وارد بازی شوید و در طول ماجراجویی خود با مجموعه زیادی از دشمنان مبارزه کنید تا تجربه کسب کنید و سطح خود را بالا ببرید.

بازی همچنین دارای سه دنیای مختلف می‌شود که هر کدام ماموریت‌ها و دشمنان متفاوتی را شامل می‌شوند. همچنین مراحل بازی به طور تصادفی طراحی می‌شوند و اکثر ویژگی‌های آن پس از دانلود اولیه به صورت کاملا آفلاین در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد.

به طور کلی اگر به بازی‌ های نقش آفرینی واقعی و بدون پرداخت درون برنامه‌ای علاقه دارید، تجربه Eternium را به هیچ وجه از دست ندهید که کامل‌ترین بازی این سبک برای گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود.

سازنده: Making Fun قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 817/136 مگابایت زبان: —

Once Upon a Tower بهترین بازی های گوشی آفلاین

Once Upon a Tower - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.6 امتیاز در اپ استور: 4.7 سبک: اکشن

در داستان‌های افسانه‌ای معمولا شاهد یک شاهزاده هستیم که برای نجات دادن شاهزاده خانم یا پرنسس به قصری حمله می‌کند تا او را نجات دهد. با این حال در بازی Once Upon a Tower خبری از شاهزاده نیست و پرنسس داستان که شما نقش او را دارید، باید برای فرار از اهریمن داستان که یک اژدها است دست به کار شود و حتی به جای بالای رفتن از برج، آن را حفاری کند و به پایین برسد.

با این حال، در مسیر خود باید با انواع هیولاها، غول‌ها و عنکبوت‌هایی که می‌توانند از دیوارها بالا بروند مبارزه کند و آن‌ها را از مسیر خود خارج کند. همچنین موانع و تله‌هایی در مسیر وجود دارند که شما را ناگهان از مسیر خارج خواهند کرد. در طول بازی همچنین باید سکه جمع‌آوری کنید تا بتوانید قدرت‌های خود را ارتقا دهید که برای عبور از تمام مراحل و فرار از برج به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

در مجموع Once Upon a Tower یک بازی بسیار سرگرم‌کننده و به ظاهر بی پایان است که یکی از بهترین بازی‌ های آفلاین اندروید تبدیل شده است.

سازنده: Pomelo Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 252/80 مگابایت زبان: —

Traffic Rider

Traffic Rider - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.4 امتیاز در اپ استور: 4.5 سبک: مسابقه‌ای

بازی Traffic Rider که برای اجرای آن به اینترنت هیچ نیازی ندارید، یک تجربه واقعی و جذاب از بازی‌ های مسابقه‌ای آفلاین محسوب می‌شود که در آن می‌توانید موتور سیکلت خود را انتخاب و در بزرگراه‌های پر از ماشین ویراژ دهید و امتیاز کسب کنید.

Traffic Rider یک بازی مسابقه‌ای بی پایان است که در آن باید با نهایت سرعت مسیر خود را برانید و بدون تصادف به نقطه پایان برسید. با این حال، حالت ماموریت آن کمی سرگرم‌کننده‌تر از مسابقات بی‌پایان است، زیرا در آن می‌توانید مسابقات خود را با اهداف خاصی ادامه دهید.

همچنین می‌توانید حالت‌های دیگری مانند زمان محدود را انتخاب کنید که هر کدام از آن‌ها تجربه منحصر به فرد خود را ارائه می‌کنند. با این وجود بهتر است در ابتدا ماموریت‌ها را پشت سر بگذارید، زیرا با تکمیل کردن آن به موتور سیکلت‌های جدیدتری دست پیدا خواهید کرد.

سازنده: Soner Kara قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 286/126 مگابایت زبان: —

Dead Cells

امتیاز در گوگل پلی: 4.6 امتیاز در اپ استور: 4.8 سبک: اکشن

اگر با سبک روگ‌لایک آشنایی داشته باشید، احتمالا بدانید که بازی‌ های این سبک ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و مهم‌ترین نکته اینکه پس از کشته شدن شخصیت اصلی، بازیکنان به نقطه اولیه برمی‌گردند. Dead Cells به راحتی یکی از بهترین بازی‌ های موبایل در سبک روگ‌لایک محسوب می‌شود.

بازی در اصلی برای رایانه‌های شخصی منتشر شده بود اما پورت آن برای موبایل نیز تجربه فوق‌العاده را ارائه می‌کند و علاوه بر گرافیک HD می‌توان آن را با نرخ‌های متفاوتی تجربه کنید.

به طور کلی برای مواقعی هیچ دسترسی به اینترنت ندارید، می‌توانید روی بازی Dead Cells حساب باز کنید تا برای چندین ساعت با تجربه فوق‌العاده جذاب و هیجانی خود شما را سرگرم کند.

سازنده: Playdigious قیمت: 8.99 دلار دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1200/607 مگابایت زبان: —

Crossy Road

امتیاز در گوگل پلی: 4.6 امتیاز در اپ استور: 4.7 سبک: آرکید

سال 2014 استودیو استرالیایی مستقل Hipster Whale بر اساس جوک معروف «چرا مرغ‌ها از خیابان رد می‌شوند؟» (که جواب آن «برای رسیدن به آن سمت خیابان» است) بازی جدیدی تحت عنوان Crossy Road ساخت که قرار نبود به این سوال پاسخ دهد، بلکه شما مسئول عبور مرغ‌ها از خیابان بودید!

به طور پیش فرض، شخصیت اصلی بازی یک مرغ است که باید از جاده‌های شلوغ، رودخانه و ریل‌های قطار فعال عبورد کند اما صدها شخصیت دیگری نیز وجود دارد که بسته به محیط و مراحل تغییر پید می‌کنند و موانع متفاوت هستند. به عنوان مثال در برخی مراحل باید به عنوان یک فضانورد، در فضا از بین موانع که سیارک هستند عبور کنید.

اگر طراحی بسیار جذاب و دوست داشتنی بازی را کنار بگذاریم، گیم پلی آن به شدت اعتیاد آور است و بدون شک یکی از بهترین‌ها در بخش بازی آفلاین محسوب می‌شود که تجربه آن به شدت پیشنهاد می‌شود.

سازنده: HIPSTER WHALE قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 119 مگابایت زبان: —

Florence

امتیاز در گوگل پلی: 4.6 امتیاز در اپ استور: 4.7 سبک: داستان سرایی تعاملی

در بازی Florence نحوه داستان سرایی بسیار مهم است و بازیکنان حتی در مدت زمان کوتاهی جذب آن خواهند شد. گرافیک بازی و طراحی آن به بهترین نحو ممکن انجام شده و تمام رنگ‌های درون نیز به نوبه خود باعث جذاب شدن بازی می‌شوند. می‌توان ادعا کرد استودیو معروف Annapurna Interactive بازی خود را به نحوی ساخته که تحت هیچ شرایطی خسته کننده نخواهد شد و تجربه هرچند کوتاه اما ماندگاری را به کاربران ارائه می‌کند.

از طرفی دیگر طراحی بازی به تنهایی باعث ماندگاری آن نمی‌شود، بلکه داستان آن نیز بسیار قابل درک و جذاب است. در Florence داستان دختری به نام «فلورنس یو» را مرور خواهید کرد که از 20 قسمت مختلف تشکیل شده و داستان او کاملا به صورت تعاملی به همراه مینی گیم‌هایی دنبال می‌شود.

تجربه بازی تنها 30 دقیقه طول خواهد کشید، اما به دلیل داستان سرایی، شخصیت سازی و کارگردانی هنری‌اش بسیار مورد تحسین قرار گرفته است و بدون شک یکی از بهترین بازی های آفلاین اندروید و آیفون محسوب می‌شود. در نهایت باید پیشنهاد کرد که اگر قصد تجربه بازی را داشتید، استفاده از هدفون را فراموش نکنید تا تجربه آن بیشتر لذت بخش شود.

سازنده: Annapurna Interactive قیمت: 2.99 دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1300/236 مگابایت زبان: —

Asphalt 8: Airborne بهترین بازی های گوشی آفلاین

Asphalt 8: Airborne - بهترین بازی های گوشی آفلاین
امتیاز در گوگل پلی: 4.5 امتیاز در اپ استور: 4.7 سبک: مسابقه‌ای

استودیو Gameloft بازی‌های موبایلی بسیار زیادی منتشر کرده و هرچند Asphalt 9: Legends جدیدترین نسخه این سری محسوب می‌شود، اما Asphalt 8: Airborne آخرین بازی آفلاین از سری Asphalt است که همچنان تجربه فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

به طور کلی بازی‌های سری Asphalt همیشه بهبودها و پیشرفت‌های زیادی را در هر نسخه جدید ارائه می‌کنند و Asphalt 8: Airborne نیز نسبت به نسخه‌های قبلی خود شامل پیشرفت‌های زیادی می‌شود.

در این بازی طیف گسترده‌ای از ماشین‌های معروف از برندهای بزرگ جهان مانند لامبورگینی، پورش، فراری و بسیاری موارد دیگر وجود دارند تا بتوانید گزینه دلخواه خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. همچنین در بازی مکان‌های مختلفی قرار گرفته تا همچنان تجربه آن بسیار متنوع و سرگرم‌کننده باشد.

اگر به بازی‌ های مسابقه‌ای علاقه‌مند هستید، Asphalt 8: Airborne با گرافیک HD، مسابقات مهیج ماشین و موتورسواری، مکان‌های متنوع و گیم پلی فوق‌العاده خود شما را راضی خواهد کرد.

سازنده: Gameloft SE قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 3300/177 مگابایت زبان: —

Stardew Valley

Stardew Valley - بهترین بازی های گوشی آفلاین
امتیاز در گوگل پلی: 4.7 امتیاز در اپ استور: 4.8 سبک: نقش آفرینی

بازی‌ های شبیه‌سازی طرفداران خاص خود را دارند و Stardew Valley نه تنها یک شبیه‌ساز کشاورزی بلکه شبیه‌ساز زندگی محسوب می‌شود. نکته مهم اینکه بازی بسیار طولانی است و به راحتی می‌توانید صدها ساعت روی بازی وقت بگذارید.

مطمئنا در ابتدا همه چیز ساده به نظر می‌رسد و با کاشت چند محصول، قطع درختان اضافی یا پرورش یک یا دو مرغ کار خود را شروع خواهید اما دنیای بازی بسیار گسترده‌تر است و می‌توانید در یک شهر کامل قدم بگذارید و کارهای متفاوت بسیار زیادی انجام دهید.

داستان بازی نیز درباره فردی است که یک زمین به او ارث می‌رسد و اکنون شما باید زمین او را طراحی و توسعه دهید. در ابتدا می‌توانید شخصیت خود را به طور کامل طراحی کنید تا همه چیز باب میل شما باشد. همچنین در شهر شخصیت‌های بسیار زیاد دیگری وجود دارند که هرکدام از آن‌ها به نحوی می‌توانند به شما کمک کنند.

به طور کلی Stardew Valley یکی از سرگرم کننده‌ترین بازی‌های موبایل محسوب می‌شود که برای اجرای آن نیازی به اینترنت نخواهید داشت.

سازنده: Chucklefish Limited قیمت: 4.99 دلار دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 367/290 مگابایت زبان: —

Castlevania: Symphony of the Night

Castlevania: Symphony of the Night - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.5 امتیاز در اپ استور: 3.9 سبک: اکشن ماجراجویی

Castlevania: Symphony of the Night یکی از بهترین بازی‌ های استودیو ژاپنی Konami محسوب می‌شود که سال 2020 برای پلتفرم‌های موبایل منتشر شد.

اگر بازی را تجربه نکرده‌اید و نسبت به آن شناخت ندارید، بازی Castlevania: Symphony of the Night یک عنوان پلتفرمر دو بعدی زیبا است که گیم پلی غیرخطی را ارائه می‌کند، به این معنی که تا جایی که بخواهید می‌توانید در دنیای آن کاوش کنید.

بخش داستانی بازی حدود هشت یا نه ساعت طول خواهد کشید که تجربه کاملا سرگرم کننده‌ای را برای چندین ساعت در اختیار شما قرار می‌دهد و از آنجایی که بازی آفلاین است، هیچ نگرانی از بابت اتصال اینترنت یا ترافیک بسته خود نخواهید داشت.

سازنده: Konami قیمت: 2.99 دلار دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 341/35 مگابایت زبان: —

RollerCoaster Tycoon Classic

امتیاز در گوگل پلی: 4.6 امتیاز در اپ استور: 4.3 سبک: شبیه سازی

در تمام بازی‌ های سری RollerCoaster Tycoon همانطور که احتمالا از نام آن مشخص است، شما نقش مالک یک شهربازی را ایفا خواهید کرد. در این بازی وظیفه اصلی شما طراحی طراحی و ساخت ترکیبی از سواری‌ها، امکانات و تجربیات است تا مشتریان خود را راضی نگه دارید و همچنان به درآمد خود نیز ادامه دهید. برای انجام این کار گزینه‌های مختلفی مانند ترن هوایی وحشتناک را در اختیار خواهید داشت.

RollerCoaster Tycoon Classic که کمی بعدتر از نسخه اصلی آن منتشر شده تجربه دو بازی اول این سری را ترکیب می‌کند و همچنان به گیم پلی اصلی و سبک گرافیکی آن وفادار است.

همچنین برای ساخت شهربازی خود می‌توانید استراتژی‌ها متفاوتی داشته باشید. علاوه بر ترن‌ها و وسایل پیش ساخته، می‌توانید تمام این وسایل را جز به جز و به دلخواه خود طراحی کنید.

به طور کلی بازی تجربیات متفاوتی را به بازیکنان خود ارائه می‌کند و احتمالا برای چندین سال روی گوشی یا تبلت شما نصب باشد.

سازنده: Atart قیمت: 5.99/7.99 دلار دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 426/269 مگابایت زبان: —

Bloons TD 6 بهترین بازی های گوشی آفلاین

Bloons TD 6 - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.6 امتیاز در اپ استور: 4.8 سبک: استراتژی

بازی‌ های دفاع برج سبک بسیار محبوبی در بین بازی‌ های موبایلی محسوب می‌شود که در آن باید با قرار دادن واحدهای دفاعی خود از حملات دشمنان جلوگیری کنید و در عین حال به ساختمان‌های دفاعی دشمنان حمله کنید.

مشخصات چیزهای بیشتری درباره این سبک وجود دارد و هر بازی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را ارائه می‌کند. مجموعه Bloons نیز یکی از بازی‌های قدیمی این سبک محسوب می‌شود که در آن باید با میمون‌های بامزه از خود دفاع کنید.

Bloons TD نسبت به نسخه‌های قبلی شامل نقشه‌های سه بعدی، برج‌های جدید، قابلیت‌ها و روش‌های جدیدی برای ارتقا و موارد دیگری می‌شود که آن را به یک بازی بسیار سرگرم کننده تبدیل کرده است. همچنین بازی شامل ده‌ها نقشه، رویدادهای ویژه و حالت‌های مختلف می‌شود که می‌تواند هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

بازی به مرور زمان سخت و سخت‌تر می‌شود و تکمیل کردن برخی مراحل آن بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

سازنده: ninja kiwi قیمت: 4.99/6.99 دلار دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 126/51 مگابایت زبان: —

بازی آفلاین Alto's Odyssey

امتیاز در گوگل پلی: 4.4 امتیاز در اپ استور: 4.4 سبک: ورزشی

این بازی رنگارنگ جزو منتخب‌های گوگل پلی است و در سبک رانر بی‌پایان و به شکل ساید اسکرولر ساخته شده است. در این بازی باید روی شیب‌های متعدد سر بخورید، بپرید و سکه جمع کنید. بعد از جمع‌آوری سکه می‌توانید به فروشگاه بازی رفته و برای شخصی سازی کاراکترتان اقدام کنید. مکانیک بازی ساده است و مثل همه بازی‌های سبک رانر بی‌پایان، جلو رفتن شما به صورت خودکار انجام می‌شود، این یعنی تنها کاری که باید انجام بدهید پریدن و پشتک زدن در هواست. بازی رایگان است اما برای حذف آگهی‌ها و خریدن سکه اضافی باید مبلغی پرداخت کنید.

سازنده: Snowman قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 57/144.9 مگابایت زبان: —

Friday the 13th: Killer Puzzle

Friday the 13th: Killer Puzzle - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.6 امتیاز در اپ استور: 4.8 سبک: معمایی

اگر به یک بازی معمایی ترسناک خشن با چاشنی فان علاقه دارید، Friday the 13th آمده تا تمام این خصوصیات را یکجا برایتان فراهم کند. در این بازی شما به عنوان یک قاتل باید راهتان را با سلاخی کردن در بازی پیش ببرید. بیش از 100 مرحله در بازی وجود دارد که در آن باید همه را بکشید و مواظب باشید که گیر پلیس، تله‌ها و مین‌های موجود در بازی نیفتید. استایل اکشن-آرکید بازی در کنار خصوصیات خنده‌دار و گرافیک جالب آن با چاشنی خشونت و ترس، ملغمه‌ای به وجود آورده که منجر به منتخب شدن این بازی در پلی استور شده است. بازی رایگان است و می‌توانید آن را از پلی استور و اپ استور دریافت کنید.

سازنده: Blue Wizard Digital LP قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 88/178.1 مگابایت زبان: —

بازی آفلاین Noblemen: 1896

امتیاز در گوگل پلی: 4.2 امتیاز در اپ استور: 4.8 سبک: اکشن

این بازی ترکیبی از یک استراتژی نوبتی، استراتژی همزمان و شوتر سوم شخص است که در سال 1896 و زمانی که طاعون 70 درصد جمعیت آمریکا را از بین برده اتفاق می‌افتد. در Noblemen: 1896 هر مرحله با یک نقشه شروع می‌شود که محل قرارگیری پایگاه، نیروها، ارتش، نقاط استراتژیک و دیگر اطلاعات مورد نیاز را نشانتان می‌دهد تا بتوانید مثل یک فرمانده واقعی استراتژی جنگی خود را تعیین کنید. به محض اینکه جنگ با ارتش دشمن شروع شد شما هم وارد زمین نبرد شده و بازی به حالت اکشن سوم شخص در می‌آید. می‌توانید قبل از هر جنگ کاراکتر خودتان را با لباس رزم، اسلحه و مهمات تجهیز کنید تا در هنگام جنگ با آمادگی کامل به میدان بروید. با اینکه ترکیب ژانرهای مختلف شاید در ابتدا برایتان گیج کننده باشد اما با پیشروی در بازی از تجربه جدیدی که برایتان رقم می‌زند لذت خواهید برد.

سازنده: Foursaken Media قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 23/1000 مگابایت زبان: —

Space Marshals 2

Space Marshals 2 - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.4 امتیاز در اپ استور: -- سبک: اکشن

ادامه‌ای قدرتمند برای بازی Space Marshals که نظر گیمرها را به خود جلب کرده بود. این بازی هم مثل شماره قبلی خود، از مکانیزم شوتر با زاویه دید از بالا استفاده می‌کند و برای نوآوری بیشتر المان‌های مخفی‌کاری هم به آن اضافه شده است. با وجود اسلحه‌های متنوع و تاکتیک‌های جالبی که در بازی گنجانده شده می‌توان انتظار یک بازی شوتر جذاب را داشت. مثلا یکی از تاکتیک‌های مخفی کاری بازی این است که از نویز برای پرت کردن حواس دشمنان استفاده کنید تا یکی یکی دشمنانتان را در خفا و بدون جلب توجه از بین ببرید. کنترل بازی هم خوب طراحی شده و می‌توانید برای یک بازی موبایل راضی کننده باشد. اگر به بازی‌ های اکشنی که در آن‌ها مخفی‌کاری هم گنجانده شده علاقه‌مندید، مارشال‌های فضایی را از دست ندهید.

سازنده: Pixelbite قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 30/711 مگابایت زبان: —

Army Toys Town بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 3.9 امتیاز در اپ استور: -- سبک: شبیه سازی

اگر سربازهای پلاستیکی سبزرنگ را در انیمیشن داستان اسباب بازی‌ها به خاطر داشته باشید، تم این بازی چندان برایتان بیگانه نخواهد بود. در این بازی شما در نقش یک سرباز پلاستیکی سبزرنگ قرار دارید که باید با تاکتیک‌های مختلف به جنگ دایناسورها، کاراکترهای انیمه و سربازان دیگر بروید. مکانیزم بازی مشابه دنیای باز است و می‌توانید آزادی عمل کامل برای کامل کردن چالش‌ها و کشتن دشمنان خود داشته باشید. گرافیک ساده طراحی شده و نباید انتظار دیدن صحنه‌های با کیفیت را داشته باشید اما سبک متفاوت بازی می‌تواند شما را جذب کرده و لحظه‌های خوبی برایتان رقم بزند.

سازنده: Naxeex Studio قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید حجم: 98 مگابایت زبان: —

Oxenfree

Oxenfree - بهترین بازی های گوشی آفلاین
امتیاز در گوگل پلی: 4.5 امتیاز در اپ استور: 4.6 سبک: ماجراجویی

داستان‌های نوجوانانه‌پسند یا اصطلاحا «تنیجری» به کلیشه‌های عاشقانه خود معروف هستند و در این بین آثار کمی توانسته‌اند با پرداختی متفاوت به این دوره از زندگی، تجربه‌ای درگیرکننده ارائه دهند. Oxenfree یکی از همین عناوین بوده و در آن کنترل نوجوانی با نام الکس را دارید که برای مهمانی به جزیره‌ای ممنوعه قدم می‌گذارد. این بازی افلاین و ماجراجویی هر چند بین بازیکن‌های ایرانی خیلی شناخته‌ شده نیست اما به‌خاطر طراحی هنری جالب، بخش شنیداری قدرتمند و داستان درگیرکننده‌اش موفق شده جایزه‌های مختلفی ببرد.

سازنده: Night School Studio قیمت: 4.99 دلار دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1500 / 1000 مگابایت زبان: —

Cover Fire بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.6 امتیاز در اپ استور: 4.7 سبک: اکشن

بازی‌ های آفلاین اکشن روی موبایل حکم همان لنگه کفش معروف بیابان را دارند و بنابراین اگر بازی خوبی با این مشخصات پیدا کردید، پیشنهاد می‌کنیم تا مدت‌ها در گوشی‌تان نصبش داشته باشید. اما بین اکشن‌های آفلاین با کیفیت شاید بتوانیم بهترین گزینه کنونی را همین Cover Fire بنامیم. در هر مرحله از بازی پشت کاورها سنگر می‌گیرید و لحظه‌ای که شرایط را مناسب دیدید، از پناهگاه بیرون آمده و به دشمنان شلیک می‌کنید. البته در این سبک بد نیست نگاهی به Hero Hunters ،Hitman Sniper و Stickman Sniper هم بیاندازید.

سازنده: Genera Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 719 / 237 مگابایت زبان: —

بازی آفلاین Life is Strange

امتیاز در گوگل پلی: 4.2 امتیاز در اپ استور: 4.0 سبک: ماجراجویی

خیلی سخت است Life is Strange را بازی کنید و عاشقش نشوید. سازنده خیلی خوب از ایده داستان‌های نوجوانانه استفاده کرده و بدون استفاده از کلیشه‌های این سبک، عنوانی را به دست بازیکن‌ها رسانده که در بعضی صحنه ها شوکه کننده، در قسمت‌هایی احساسی و در لحظاتی فراموش نشدنی ظاهر می‌شود. بازی داستان دختری با نام مکس (Max) را روایت می‌کند که قدرت عجیبش مشکلات گوناگونی را برای وی به همراه می آورد. از لحاظ گیم‌پلی Life is Strange شبیه به عناوین استودیوی تلتیل، سازنده واکینگ دد، است.

سازنده: SQUARE ENIX INC قیمت: 2.99 دلار دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS حجم: 938 مگابایت زبان: —

دانلود بازی The Walking Dead

سازنده: Howyaknow, LLC قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 389/12 مگابایت زبان: —

دانلود بازی The Wolf Among Us

سازنده: Telltale قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 696/122 مگابایت زبان: —

Batman - The Telltale Series

Batman - The Telltale Series - بهترین بازی های گوشی آفلاین

سازنده: Telltale قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 879/35 مگابایت زبان: —

Batman: The Enemy Within

سازنده: Telltale قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2000/35 مگابایت زبان: —

Final Fantasy XV Pocket Edition

امتیاز در گوگل پلی: 4.0 امتیاز در اپ استور: 3.7 سبک: نقش آفرینی

فاینال فانتزی 15 پاکت ادیشن یک دستاورد بزرگ برای اسمارت‌فون‌ها است و برای کسانی که نسخه کنسولی فاینال فانتزی 15 را تجربه نکرده‌اند، حالا پورت موبایل فرصت مناسبی را فراهم کرده تا در دنیای فانتزی‌های تمام نشدنی غرق شوید. این عنوان اکشن نقش آفرینی ده قسمت بوده و با بیش از 6 گیگابایت، نه تنها یکی از حجیم‌ ترین بازی‌ های موبایل است بلکه اتمام آن‌ هم ساعت‌ها طول می‌کشد. در این بازی افلاین کنترل چهار جنگجو را دارید که در راه یک عروسی مهم، اتفاقات مهمی برای‌شان می‌افتد.

سازنده: Square Enix قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 785 / 361 مگابایت زبان: —

Shadow Fight 3 از بهترین بازی های گوشی آفلاین

Batman - The Telltale Series - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.4 امتیاز در اپ استور: 4.6 سبک: مبارزه‌ای

بازی‌های مانند Mortal Kombat و Street Fighter از زمان‌های گذشته باعث توجه بسیار زیادی کاربران و بازیکنان به سبک بازی‌های مبارزه‌ای تک به تک شده‌اند و اگر از طرفداران این سبک هستید، در گوشی‌های موبایل خود باید Shadow Fight 3 را تجربه کنید.

اگر با نسخه‌های قبلی این سری آشنایی داشته باشید (و همانطور که نام بازی به آن اشاره دارد) احتمالا بدانید که در آن باید با حریفانی که شبیه به سایه هستند مبارزه کنید، با این حال تغییر مهم Shadow Fight 3 استفاده از شخصیت‌های واقعی بوده و دیگر خبری از مبارزان سایه‌ای وجود ندارد و توسعه‌دهندگان با استفاده از شخصیت‌های واقعی تجربه بازی خود را واقعی‌تر از قبل کرده‌اند.

تجربه بازی نیز نسبتا ساده و مانند سایر بازی‌های این سبک است. باید شخصیت خود را انتخاب کنید و با استفاده از حرکت‌های رزمی حریفان را نابود کنید تا در نهایت به عنوان قهرمان اصلی بازی شناخته شوید. با این حال، وجود ترکیب‌ها و حرکات مختلف بازی را چالش برانگیز کرده که برای تسلط به آن‌ها باید زمان زیاد را صرف آن کنید.

همچنین علاوه بر شخصیت‌ها، طراحی و گرافیک کلی بازی اکنون بسیار متحول شده که آن را به یکی از بهترین بازی‌ های مبارزه‌ای آفلاین (یا آنلاین) تبدیل کرده است.

سازنده: Nekki Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 228/118 مگابایت زبان: —

بازی آفلاین آمیرزا

آمیرزا چند روز پیش چهار میلیون نصب فعال را در کافه بازار رد کرد و با موفقیت‌های زیادش، تکاپویی در صنعت بازی‌ های موبایل ایرانی که این روزها از تب‌وتاب افتاده به راه انداخت. در هر مرحله از آمیرزا به بازیکن حروفی داده می‌شود و او باید با انتخاب درست حرف‌ها، کلمات منطقی بسازد؛ انگشت خود را به ترتیب بین حروف کشیده و اسم‌هایی به وجود بیاورید. اگر به دنبال بازی افلاین مشابه روی آیفون هستید، عنوان معروف فندق سرگرم‌تان خواهد کرد.

سازنده: نردبان اندیشه فردا قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید حجم: 30.1 مگابایت زبان: —

KAMI 2 بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.5 امتیاز در اپ استور: 4.8 سبک: پازل

KAMI 2 در عین اینکه یک پازل ساده است، همزمان توانسته سخت و اعتیادآور هم باشد؛ یکی از بهترین عناوین معمایی که در تمام روزهای گرم تابستان، می‌تواند برای دقایقی سرگرم‌تان کند و هیچوقت رنگ‌وبوی تکرار به خودش نگیرد. در بازی محیط به چندین کاغذ رنگی مختلف تقسیم شده است. حالا اگر با یک رنگ متفاوت [به عکس بالا نگاه کنید، آن‌هایی که پایین صفحه هستند] روی یکی از این کاغذها کلیک نمایید، کاغذ رنگی تا جایی که راهش آزاد باشد تمام آن قسمت را رنگی می‌کند.

سازنده: Simple Machine قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 145 / 38.7 مگابایت زبان: —

بازی آفلاین The Battle of Polytopia

امتیاز در گوگل پلی: 4.4 امتیاز در اپ استور: 4.7 سبک: استراتژی

بین عناوین استراتژی آفلاین موبایل، بازیکن‌هایی که آیپد دارند می‌توانند ماه‌ها وقت‌شان را با سیویلیزیشن 6 بگذارنند. خوشبختانه برای کسانی هم که آیفون و دیوایس‌های اندرویدی دارند، همچنان یک جایگزین فوق‌العاده و متفاوت با کلیشه‌های استراتژی گوشی وجود دارد: The Battle of Polytopia. در این عنوان نوبتی به بازیکن ها کنترل یک تمدن را داده می‌شود و حالا ضمن پیشرفت منطقه، باید مراقب حمله دشمنان باشند. برخلاف سیویلیزیشن، نبردهای بازی هم کوتاه‌تر هستند و هم با سادگی خود مخاطب را گیج نمی‌کنند.

سازنده: Midjiwan AB قیمت: رایگان دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 36 / 26 مگابایت زبان: —

بازی آفلاین Grid Autosport

Grid Autosport -  بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.5 امتیاز در اپ استور: 4.3 سبک: مسابقه‌ای

بین بازی‌ های گرافیکی سال گذشته، گرید اتو اسپورت (Grid Autosport) به نوعی غول مرحله آخر بود. بازی بعد از انتظارات فراوان عرضه شد و نه تنها یک بنچمارگ گرافیکی جدید برای موبایل به وجود آورد بلکه به بحث میان «بهترین بازی رانندگی گوشی» هم پایان داد؛ گرید با اختلاف بهترین ریسینگ کنونی تلفن‌های هوشمند است. بازی سبکی مشابه Real Racing 3 داشته و باید در پیست مسابقات با نزدیک به 100 ماشین مختلف رقابت کنید. اتومبیل هایی که هر کدام دارای فیزیک و هندلینگ متفاوت خود هستند.

سازنده: Feral Interactive قیمت: 9.99 دلار دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS حجم: 4030 مگابایت زبان: —

Limbo و Inside بهترین بازی های گوشی آفلاین

به دنبال بازی افلاین ساده‌ای هستید که با روایت سر راستش سرگرم‌تان کند؟ روی هر دو بازی لیمبو و اینساید خط بکشید. به دنبال یک تجربه مبهم از لحاظ داستانی و در عین حال درگیر کننده‌اید؟ لیمبو و اینساید برای شما ساخته شده‌اند. در هر دو بازی، نقش پسر بچه‌ای را داشته و به حل معماها می‌پردازید. معماهای این دو عنوان تحسین شده نیز بر پایه اصل «بمیر و یاد بگیر» است و به همین خاطر گاهی اوقات برای حل آن ها مجبورید چند باری ببازید.

سازنده: Playdead قیمت: 3.99 دلار دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 136 / 128 مگابایت زبان: —

Plants Vs Zombies بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.3 امتیاز در اپ استور: 4.7 سبک: معمایی

«گیاهان در برابر زامبی‌ها» (Plants Vs Zombies) هیچوقت قدیمی نمی‌شود و از محدود عناوین موبایلی است که تاریخ مصرفی برای آن نمی‌توانیم در نظر بگیریم. هر وقت به سراغش بروید، باز جذب دنیای جادویی و رنگارنگ بازی می‌شوید و ساعت‌ها پای این عنوان می‌نشینید. در این بازی افلاین دفاع از قلعه، بازیکن‌ها باید با کار گذاشتن گیاهان در مسیرهای مختلف مانع رسیدن زامبی‌ها به خانه شخصیت اصلی بشوند. احمقانه‌ به نظر می‌رسد؟ شاید ولی مهم اینجاست که سازنده خیلی خوب از آن استفاده کرده است.

سازنده: ELECTRONIC ARTS قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 106 / 512 مگابایت زبان: —

CarX Highway Racing

CarX Highway Racing - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.5 امتیاز در اپ استور: 4.7 سبک: مسابقه‌ای

گرید اتو اسپورت تنها برای آیفون عرضه شده و اگر یک دیوایس اندرویدی دارید و به دنبال شبیه‌سازهای مشابه آفلاین هستید، Real Racing 3 و Rush Rally 2 عناوین خوبی هستند. با این حال برای بازیکن‌هایی که هیجان و آدرنالین می‌خواهند، یک پیشنهاد متفاوت‌تر داریم: CarX Highway Racing. در این بازی افلاین که شباهت‌های زیادی به ماست وانتد هم دارد، هر مرحله با انجام ماموریت‌های مختلف به رقابت با بقیه رانندگان می‌روید. مراقب پلیس‌ها نیز باشید که گاهی اوقات می‌توانند جلوی پیشروی‌تان را بگیرند.

سازنده: CarX Technologies قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 547 / 235 مگابایت زبان: —

بازی آفلاین Game Dev Tycoon از بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.8 امتیاز در اپ استور: 4.9 سبک: شبیه‌سازی

اگر صنعت بازی‌ های ویدیویی را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنید، روی تمام بازی‌های بالا خط بکشید؛ بهترین گزینه برای شما همین Game Dev Tycoon است. این بازی افلاین گیمر را یک مدیر استودیوی کوچک بازیسازی می‌کند و با «آزادی عجیبش» نشان می‌دهد که برای فعالیت در صنعت گیم باید با چه چالش هایی رو به رو شد. اینکه بازی که می سازید چه سبکی داشته باشد، روی چه پلتفرم هایی عرضه شود، چه درجه سنی بگیرد و حتی کارمندان انرژی‌شان را بیشتر روی کدام بخش بگذارند همگی به عهده شما خواهد بود.

سازنده: Greenheart Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 172.9 / 83 مگابایت زبان: —

Score! Hero

امتیاز در گوگل پلی: 4.2 امتیاز در اپ استور: 4.7 سبک: ورزشی

مهم نیست در چه موقعیتی قرار داشته باشید، Score! Hero همیشه در مواقع بی‌حوصلگی نجات‌تان می‌دهد. آن هم به یک دلیل: گیم‌پلی کاملا مناسب با صفحات لمسی. در این بازی افلاین متفاوت باید با استفاده از ژسچرهای حرکتی پاسکاری کنید و وقتی موقعیت را مناسب دید، به حریف گل بزنید. در واقع در بازی خبری از دکمه‌های فراوان برای سرعت، پاس و شوت نیست و بازیکن‌ها هم خودشان حرکت می‌کنند. بنابراین تنها باید با کشیدن انگشت‌تان روی صفحه لمسی، پاس بدهید و گلزنی کنید.

سازنده: First Touch قیمت: رایگان دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 97.07 / 171.1 مگابایت زبان: —

Dream League Soccer بهترین بازی های گوشی آفلاین

Dream League Soccer - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.2 امتیاز در اپ استور: 4.6 سبک: ورزشی

Score! Hero فوتبال را متفاوت‌تر از همیشه به تلفن‌های همراه می‌آورد اما برای تجربه فوتبالی آفلاین شبیه به فیفا و PES چه گزینه‌هایی وجود دارند؟ پورت‌های گوشی فیفا موبایل و PES Mobile که کاملا آنلاین هستند و در 2018 Stickman Soccer هم سازنده بیشتر به المان‌های آرکید بها داده است. بنابراین می‌ماند یک گزینه: Dream League Soccer. عنوانی که بخش آفلاین دارد، تیم‌ها و بازیکن‌ها لایسنس شده‌اند و جدا از حضور در لیگ‌های آنلاین می‌توانید از طریق هات اسپات با دوستان‌تان بازی کنید.

سازنده: First Touch Games Ltd. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: —
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 490/533 مگابایت زبان: —

Morphite

امتیاز در گوگل پلی: 4.3 امتیاز در اپ استور: 4.6 سبک: ماجراجویی

«مورفایت» (Morphite) عنوانی همه پسند نیست و ‌به‌خاطر تمرکز زیادی که روی بخش ماجراجویی گذاشته، احتمالا خیلی از بازیکن‌های اکشن پسند بازی را اثری خسته‌کننده بنامند. با این وجود برای علاقه‌مندان به گشت‌وگذار و کشف گونه‌های جدید، مورفایت یک بازی افلاین کاملا کمیاب روی موبایل است. عنوانی که فعلا نمی‌توان نمونه مشابهش را پیدا کرد. در بازی باید با رفتن به سیاره های مختلف موجودات جدیدی کشف کنید و ماموریت هایی انجام دهید. البته مورفایت بخش تیراندازی و حل پازل نیز دارد.

سازنده: Crescent Moon Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 807 مگابایت زبان: —

Rockstar  از بهترین بازی های گوشی آفلاین

راک استار که این روزها مشغول توسعه 2 Red Dead Redemption است، معمولا عادت دارد در ده سالگی بازی‌هایش آن‌ها را به موبایل بیاورد. در بین بازی‌های عرضه شده از راک استار روی گوشی‌های همراه، جی تی ای سان آندریاس و بولی (Bully) بهترین گزینه‌های ممکن هستند. به خصوص بولی که ناشناخته‌تر است و از طرفی به‌خاطر موضوع جنجالی خود، گزینه خیلی خوبی به شمار می‌رود. اگر خواهان یک تجربه جهان باز (Open World) روی موبایل با آزادی عمل زیاد هستید، پورت‌های موبایل راک استار را از دست ندهید.

سازنده: Rockstar Games قیمت: 6.99 دلار دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2100 / 1760 مگابایت زبان: —

Into the Dead 2 بهترین بازی های گوشی آفلاین

Into the Dead 2 - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.4 امتیاز در اپ استور: 4.7 سبک: اکشن

در مقایسه با Cover Fire، قسمت دوم Into the Dead به‌خاطر استفاده از المان‌های سبک رانر ریتم تندتری دارد و در تک‌تک ثانیه‌های بازی هیجان را بیشتر از همیشه لمس می‌کنید. همانند قسمت نخست، Into the Dead 2 نیز دنیای آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد و در هر مرحله شخصیت داستان باید مسیری را بدود. در این میان زامبی‌ها از رو‌به‌رو به او حمله می‌کنند و هم به کمک اسلحه می‌توانید آن‌ها را از پیش‌رو بردارید و هم جاخالی دهید. البته هنگام استفاده از سلاح، مراقب تعداد تیرها باشید.

سازنده: PikPok قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 762.9 / 394 مگابایت زبان: —

The Room

امتیاز در گوگل پلی: 5.0 امتیاز در اپ استور: 4.9 سبک: معمایی

سری The Room روند ساده‌ای دارد: یک معما را حل می کنید، «آهان» را با کشیدن الف وسطش به زبان می‌آورید، به سراغ معمای بعدی می‌روید و دوباره همین کلمه را می‌گویید. چرخه‌ای که تا پایان هم تکرار می‌شود و بزرگترین نکته مثبت این بازی افلاین نیز همین است. معماها در عین آنکه پیچیدگی و گستردگی لازم را دارند اما هیچ‌وقت غیر‌منطقی نمی شوند. در واقع همه چیز پیش روی‌تان قرار گرفته و اگر کمی دقت کنید، می توانید به جواب برسید. تابستان فرصت مناسبی است تا این مجموعه معمایی جذاب را تجربه کنید.

سازنده: Fireproof Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 778/1100 مگابایت زبان: —

Sky Force Reloaded بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.4 امتیاز در اپ استور: 4.8 سبک: اکشن

با Sky Force Reloaded یک تابستان نوستالژی را  برای خودتان رقم بزنید. همانند بقیه بازی‌ های سبک شوتم آپ، در این بازی افلاین هم دوربین از بالا بوده و کنترل هواپیمایی جنگی را به عهده دارید. بنابراین باید به دشمنان شلیک کنید و مراقب تیرهای آن‌ها نیز باشید. جدا از وجود آیتم های مختلف، گیم پلی روان، کنترل کاملا متناسب برای دیوایس های لمسی و گرافیک زیبا یکی از مهمترین برگ برنده‌های Reloaded را باید به نام «پویایی محیط‌ها» بزنیم؛ هر لحظه با یک چالش متفاوت رو‌به‌رو می‌شوید.

سازنده: Infinite Dreams قیمت: رایگان دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 600 / 262 مگابایت زبان: —

FIE Swordplay

FIE Swordplay - بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.2 امتیاز در اپ استور: 4.5 سبک: ورزشی

تمام تصورات خود از ورزش شمشیربازی روی اسمارت فون‌ها را دور بیاندازید؛ FIE Swordplay لذت‌بخش‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. بازی با انیمیشن‌های روان و پیاده‌سازی درست قوانین شمشیرزنی، توانسته یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تجربه‌های شبیه‌سازی را به موبایل بیاورد. در FIE Swordplay ضمن قابلیت رفتن به سمت چپ و راست، می توانید سه حرکت گوناگون انجام دهید. ضربه کوتاه، بلند و دفاع. ساخته FIE بخش آنلاین نیز دارد.

سازنده: FIE قیمت: رایگان دسته بندی: —
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 97.6 / 59 مگابایت زبان: —

Reigns بهترین بازی های گوشی آفلاین

امتیاز در گوگل پلی: 4.2 امتیاز در اپ استور: 4.7 سبک: معمایی

تعطیلات همیشه فرصت مناسبی هستند تا به سراغ بازی‌هایی که تجربه نکرده‌اید بروید و پیشنهاد می‌کنیم در این بین عناوین متن محور (Text Based) را هم فراموش نکنید. سری Reigns که در دو قسمت عرضه شده، یکی از بهترین‌های متن‌ محور است و در هر دو بازی، نقش یک مقام سلطنتی مهم را دارید. بنابراین هر بار کارت‌هایی که به شما نشان داده می‌شود و باید با انتخاب درست آن‌ها، وضعیت مملکت را پیشرفت دهید. در همین سبک دو بازی افلاین Simulacra و SIM - Sara Is Missing نیز گزینه‌های خیلی خوبی هستند.