امروزه مسیر یابی با وجود برنامه های مکان یاب بسیار آسان شده است. با بهترین اپلیکیشن های مسیریابی برای گوشی های آیفون و اندروید بصورت آنلاین و آفلاین در پارس نیوز آشنا شوید.

مسیر یاب - بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

مزایای اپلیکشن‌های مسیریابی

راحتی

اپلیکیشن‌های مسیریابی ، ابزار کارآمدی برای سفر و جستجوی مقاصد هستند. از پیدا کردن یک رستوران عالی گرفته تا پیدا کردن راهی برای رسیدن به مقصد رویایی شما، این اپلیکیشن‌ها به معنای واقعی کلمه، راه سفر و زندگی کردن را تغییر داده‌اند.

برخی اپلیکیشن‌های مسیریابی به کاربران اجازه می‌دهند تا اطلاعات لازم را به اشتراک گذاشته و جاهایی که اهمیت دارند را علامت‌گذاری کرده و با این کار، دقیق‌ترین توصیفات را از محل‌های مختلف ارائه دهند. این روش، کار را برای افراد محلی و بازدیدکنندگان برای پیدا کردن و رسیدن به هر مقصدی راحت می‌کند.

قابلیت اتصال

بزرگترین مزیتی که شبکه‌های اجتماعی برای ما فراهم کرده، «ارتباط» است. به اشتراک‌گذاری وضعیت سفر و مکان فعلی خود در هنگام رفت و آمد، یکی از امکانات مهمی است که نه تنها برای مسافرین بلکه برای دوستان و خانواده و آنها که در مقصد منتظرند و همیشه در مورد موقعیت و امنیت مسافر نگران هستند، مناسب است.

شما از طریق این اپلیکیشن‌های مسیریابی به راحتی می‌توانید موقعیت مکانی خود را، از طریق پیام متنی و یا از طریق دیگر شبکه‌های اجتماعی با نزدیکان و عزیزان خود به اشتراک بگذارید.پس یکی از مهمترین مزایای اپلیکیشن‌های مسیریابی ، دسترسی آسان و ارزان یا رایگان بودن آنهاست. از سیستم عامل‎های اندروید گرفته تا  IOS، تمام دستگاه‌ها از این اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

راهنمایی تخصصی

جنبه‌ دقت در تکنولوژی باعث می‌شود که قابل اطمینان‌ترین منبع اطلاعات باشند! به نظر منطقی می‌رسد که به جای اینکه براساس ذهن نامطمئن انسان با امکان خطا مسیریابی کنیم، باسرویس خودکاری که توسط ماهواره‌ها هدایت می‌شود، جهتیابی کنیم. این مساله صرفا در مورد پیدا کردن موقعیت مکانی درست نیست، بلکه این برنامه ها شما را از طریق بهترین راه و مسیر ممکن هدایت کرده و به شما اطمینان می‌دهند که بدون هیچ مشکلی به مقصد برسید و این مساله یکی از بزرگترین مزایای اپلیکیشن‌های مسیریابی است.

برنامه مسیر یابی -بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

صرفه جویی در زمان

صرفه‌جویی در زمان و رسیدن به آسایش و راحتی جز مهم‌ترین ستون‌هایی هستند که تمام نوآوری‌ها حول آنها ایجاد می‌شوند. به قول معروف «وقت طلاست» و این جمله برای نسل سریعی که از انجام چندین کار همزمان از طریق تکنولوژی‌های نوین مختلف لذت می‌برد؛ صادق است.

نسل x و y از این برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها برای موارد زیادی از جمله آگاه شدن از وضعیت فعلی ترافیک استفاده می‌کنند تا سریع‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به دفتر یا مقر جلسه را پیدا کرده و همچنین به طور دقیق بدانند که رسیدن به مقصد موردنظرشان، چه مدت وقت می‌برد.

قابلیت دسترسی

اپلیکیشن‌های متعددی برای کمک به شما در زمینه مسیریابی وجود دارد که معمولا در همه اپ استورهای اصلی به صورت رایگان و به راحتی قابل دسترسی هستند. امروزه، اکثر گوشی‌های هوشمند، دارای اپلیکیشن‌های خودکار داخلی هستند که همان کار اپلیکیشن‌های مسیریابی مستقل را انجام می‌دهند. از اندروید گرفته تا  IOS، قطعا یک برنامه مسیریابی را روی گوشیتان دارید که در راستای ساده تر کردن زندگی شما، بهتان کمک می‌کنند.

بهترین اپلیکیشن های مسیریابی گوشی

Waze

Waze بدون شک یکی از شناخته‌شده‌ترین مسیریاب‌ها در جهان است که بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنند. به دلیل امکانات کامل Waze، می‌توان این اپلیکیشن را یکی از بهترین‌ها نیز دانست. شما می‌توانید با Waze سریع‌ترین مسیر ممکن را شناخته و از تمامی اطلاعات مسیر پیش رویتان مطلع شوید.

برای مثال، Waze ترافیک‌های احتمالی، پمب بنزین‌های موجود در مسیر و ده‌ها اطلاعات دیگر که بدون شک به‌دردتان می‌خورد را در اختیارتان می‌گذارد. هم‌چنین این اپلیکیشن چندین مسیر مختلف را به شما پیشنهاد می‌دهد که با توجه به شرایط خودتان می‌توانید از هرکدام که دلتان می‌خواهد استفاده کنید.

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Waze‌
  • حجم: ۸۷ مگابایت

نشان از بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

نشان - بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

دومین اپلیکیشن مسیریابی داخلی‌ای که به سراغش می‌رویم نشان نام دارد، این اپلیکیشن از تمامی مناطق کشور پشتیبانی می‌کند و قابلیت آن را دارد که چندین مسیر مختلف را پیشنهاد بدهد تا در این صورت کاربر با توجه به اطلاعات مسیر‌های پیشنهادی انتخاب بهتری داشته باشد.

نمایش زنده ترافیک جاده‌ها، دوربین‌های کنترل سرعت، پلیس، سرعت‌گیر و … جزو ویژگی‌های این اپلیکیشن محبوب محسوب می‌شود که تمامی آن‌ها به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و شما برای استفاده از اپلیکیشن نشان نیازی به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای نخواهید داشت. شما می‌توانید از طریق لینک زیر، نسبت به دانلود اپلیکیشن نشان اقدام فرمایید.

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: نقشه و مسیریاب نشان
  • حجم: ۲۱ مگابایت

HERE WeGO

HERE WeGO یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌های این حوزه می‌باشد که تمامی نیاز‌های کاربران از یک اپلیکیشن مسیریابی را برطرف خواهد کرد. یکی از بزرگ ترین نقاط قوت HERE WeGO رابط کاربری بسیار جذاب و زیبای آن است که شما می‌توانید به راحتی با آن ارتباط برقرار کنید.

شما با انتخاب مقصد مدنظرتان، با مسیر‌های متنوعی روبه‌رو خواهید شد که هر کدام از آن‌ها دارای یک زمان احتمالی هستند و شما از این طریق می‌توانید سریع‌ترین مسیر ممکن را بسیار راحت پیدا کنید.

هم‌چنین HERE WeGO  اطلاعات مختلفی هم‌چون ترافیک موجود در مسیر، دوربین‌های کنترل سرعت و … را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شما حتی می‌توانید با دانلود نقشه کشور به صورت کاملا آفلاین به مسیریابی و پیدا کردن مسیر‌های مناسب بپردازید.

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: HERE Apps LLC
  • حجم: ۱۴۵ مگابایت

برنامه مسیر یابی اسنپ - بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

Google Maps از بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

دیگر همه‌ی ما با Google Maps آشنا هستیم و نمی‌توانیم منکر آن شویم که Google Maps محبوب‌ترین نقشه اینترنتی و مسیریاب در بین کاربران جهانی است و اولین انتخاب بسیاری از افراد می‌باشد. اپلیکیشن Google Maps از رابط کاربری ساده‌ای استفاده می‌کند که به کاربر این امکان را می‌دهد تا به راحتی به فعالیت در آن بپردازد.

با انتخاب مقصد مدنظر، سریع‌ترین و بهترین مسیر برایتان خیلی سریع به نمایش در می‌آید و در همان لحظه هم می‌توانید تمامی اتفاقاتی که در آن مسیر در حال رخ دادن است را مشاهده کنید. شما می‌توانید اپلیکیشن Google Maps را از طریق لینک زیر برای گوشی هوشمند خود دریافت کنید.

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Google LLC
  • حجم: ۲۳۵ مگابایت

اپلیکیشن Inrix از بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

برنامه Inrix یکی از محبوب ترین برنامه های مسیریاب و راهنمای حرکت محسوب می‌شود که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. این برنامه با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد و رابط کاربری آن نسبتا خوب است، اما به نظر ما در مقایسه با رابط کاربری برنامه Waze چندان پتانسیل بالایی ندارد. همچنین در برخی گزارش ها گفته شده که گاها باگ هایی در مسیریابی برنامه Inrix دیده می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم حتما این مسئله را شخصا مورد بررسی قرار دهید.

MAPS.ME

شاید نام MAPS.ME چندان به گوش شما آشنا نباشد، اما با جرئت می‌توان گفت که این اپلیکیشن یکی از بهترین مسیریاب‌ها است که برای استفاده در ایران نیز هیچ محدودیتی ندارد و MAPS.ME یکی از پیشنهاد‌های ما برای افرادی است که راننده هستند و به دنبال یک مسیریاب بی‌نقص می‌باشند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن، امکان استفاده از آن در حالت آفلاین است، به طوری که شما می‌توانید خیلی راحت نقشه کل ایران یا هر مکانی که می‌خواهید را دانلود کنید و بعد‌ها بدون نیاز به اینترنت از MAPS.ME استفاده کنید. این اپلیکیشن هیچ کمبودی نسبت به رقبای بزرگ خودش مثل Google Maps ندارد و از هر لحاظی نیاز شما را از یک اپلیکیشن مسیریاب برطرف خواهد کرد.

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: STOLMO LIMITED
  • حجم: ۳۶۰ مگابایت

بلد از بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

بلد - بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

حال بیایید به سراغ اپلیکیشن‌های ایرانی برویم، استفاده از مسیریاب‌های داخلی حرکت هوشمندانه‌ای است، زیرا عموما این اپلیکیشن‌ها نسبت به رقبای خارجی خودشان اطلاعات بیشتری از مسیر‌های مناطق مختلف ایران را در خود جای داده‌اند.

یکی از بهترین مسیریاب‌های داخلی، بلد نام دارد که از امکانات کاملی برخوردار است و رابط کاربری آن در هر دو حالت نقشه دو بعدی و سه بعدی جذاب بوده و استفاده از آن اصلا پپیچیده و سخت نیست.

با انتخاب مقصد تمامی اطلاعات مسیر برای شما به نمایش درخواهد آمد و می‌توانید خیلی سریع از هر اتفاقی مکه در مسیرتان در حال رخ دادن است مطلع شوید، تصادفات، ترافیک‌های سنگین، وجود مسافرخانه‌ها، سرعت‌گیر، دوربین کنترل سرعت و … تنها گوشه‌ای از اطلاعاتی است که اپلیکیشن بلد در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Balad maps‌
  • حجم: ۱۲ مگابایت

دال

دال اپلییکیشنی است که بر پایه فرمان صوتی ساخته شده و به همین دلیل، استفاده از این اپلیکیشن برای افرادی که در هنگام رانندگی به مسیریاب نیاز دارند پیشنهاد می‌شود، زیرا در این صورت می‌توانید تنها با چندین فرمان صوتی با زبان فارسی، مقصد را مشخص کنید و خیلی راحت هم مسیر پیشنهادی‌ای که دال برایتان انتخاب کرده را مشاهده کنید.

این اپلییکشن تقریبا تمامی امکانات مورد نیازی که در ذهن دارید را در خود جای داده و کمبود خاصی در آن مشاهده نخواهید کرد. ذخیره مقصد‌های موردعلاقه، راهنمای صوتی بی نقص، تخمین زمان رسیدن به مقصد و ده‌ها ویژگی و امکانات دیگر در اپلیکیشن دال وجود دارد که به صورت رایگان تمامی آن‌ها در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Daal Navigator‌
  • حجم: ۱۷ مگابایت

سپهر از بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

سپهر یک اپلیکیشن بومی است که سرور‌های آن در داخل کشور قرار دارد و به همین دلیل کار کردن با آن می‌تواند اندکی سریع‌تر و راحت‌تر باشد، هم‌چنین این اپلیکیشن تمامی قسمت‌های کشورمان را پشتیبانی می‌کند و نیازی نیست که از این لحاظ نگران باشید.

علاوه بر تمامی این مسائل، باید گفت که اپلیکیشن سپهر از امکانات بسیار خوبی هم برخوردار است و شما با استفاده از آن می‌توانید به داده‌های هواشناسی، طرح‌های ترافیک و … دسترسی داشته باشید. سپهر یک اپلیکیشن فوق‌العاده است که می‌توان آن را به هر کاربری پیشنهاد کرد و شما می‌توانید آن را از فروشگاه‌ها و سایت‌های داخلی دانلود نمایید.

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: گروه سپهر
  • حجم: ۸ مگابایت

نرم افزار مسیر یابی - بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

Komoot از بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

یکی دیگر از برنامه های مشابه Waze که می‌تواند جایگزین عالی برای آن باشد، اپلیکیشن Komoot نام دارد که به صورت رایگان برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده است.

این برنامه قابلیت هایی همچون گزارش صوتی مسیر، امکان استفاده به صورت آفلاین و امکان اضافه کردن مسیرهای چند مقصد را ارائه می‌کند. متاسفانه با استفاده از برنامه Komoot نمی‌توانید وضعیت ترافیکی جاده ها و مسیرهای مختلف را به صورت آنی مشاهده کنید.

اپلیکیشن inRoute Route Planner

برنامه inRoute Route Planner هم می‌توانید جایگزین خوبی برای Waze باشد. این برنامه شامل دو نسخه رایگان و ارتقاء یافته (با پرداخت هزینه) می‌شود که قابلیت های آن ها چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. تفاوت اصلی مابین نسخه رایگان برنامه inRoute Route Planner و نسخه غیر رایگان آن مربوط به تعداد توقف هایی می‌شود که در مسیرهای مورد نظرتان قادر به اضافه کردن آن ها خواهید بود.

رابط کاربری اپلیکیشن inRoute Route Planner بسیار خوب طراحی شده، اما متاسفانه این برنامه به صورت آفلاین قابل استفاده نیست. بنابراین در حین بکارگیری این اپلیکیشن باید همیشه به اینترنت متصل باشید. ضمنا اپلیکیشن مذکور از سیستم عامل اندروید پشتیبانی نمی‌کند.

اپلیکیشن MapQuest از بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

برنامه MapQuest یک مسیریاب مناسب و رایگان برای دو سیستم عامل اندروید و iOS محسوب می‌شود که البته ممکن است تبلیغات درون برنامه ای آن برایتان کمی آزاردهنده باشند.

با استفاده از اپلیکیشن MapQuest می‌توانید مسیرهای مورد نظرتان را مثل برنامه های مشابهی همچون Waze روی مپ مشاهده کنید و حتی مکان های مورد پسندتان را انتخاب و آرشیوی از آن ها تهیه کنید تا هر بار ملزم به جستجوی نام آن مکان ها نباشید. بنابراین اگر به دنبال یک جایگزین برای برنامه Waze هستید، اپلیکیشن MapQuest می‌تواند نیازتان را برطرف سازد. لازم به اشاره است که برنامه مذکور در حالت آفلاین قابل استفاده نخواهد بود.

آیا می‌توان از اپلیکیشن‌های مسیریابی در حالت آفلاین استفاده کرد؟

در اکثر اپلیکیشن‌های مسیریابی امکان دانلود نقشه وجود دارد، شما پس از انجام این کار، می‌توانید خیلی راحت در حالت آفلاین نیز از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنید و به مسیریابی بپردازید.