گوشی سامسونگ طرفداران بسیاری دارد. گوشی سامسونگ قابلیت ها و تنوع زیادی دارد. تنوع گوشی سامسونگ باعث پررونق شدن خریداران این گوشی است. گوشی سامسونگ در حال بروز رسانی انواع مدل های خود است. مردم بین مدل های مختلف گوشی سامسونگ سردر گم هستند.


 

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A51 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سامسونگ در سال‌های اخیر گوشی‌های سری گلکسی A را دستخوش تغییراتی اساسی کرده است که مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. گوشی‌های کهکشانی اقتصادی و میان‌رده سری A در بازار فروش بسیار بالایی داشته است که نشانه موفقیت سامسونگ در طراحی این گوشی‌ها بوده است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی میان رده سامسونگ Galaxy A32 وGalaxy A51 پرداخته شده است.

مقایسه Galaxy A32 و Galaxy A51 از نظر دوربین

 

Galaxy A32

Galaxy A51

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یکی از اصلی‌ترین تغییرات Galaxy A51 در مقایسه با نسل قبل در بخش دوربین‌ها اعمال شده است. یک سنسور به دوربین‌ها اضافه شده و به صورت کلی همه سنسورها در این گوشی ارتقا پیدا کرده‌است. این گوشی از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسل عریض به اندازه ۱/۲.۰ اینچ، با دیافراگم f/2.0 و پیکسل‌هایی به بزرگی ۰.۸ میکرومتر به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد. این دوربین دارای فوکوس خودکار با تشخیص فاز است.

در کنار دوربین اصلی، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض با f/2.2 و میدان دید ۱۲۳ درجه، یک سنسور پنج مگاپیکسل ماکرو با f/2.4 و یک سنسور پنج مگاپیکسل تشخیص عمق با دیافراگم f/2.2 همراه با فلش LED قرار گرفته است. سامسونگ برای میان‌رده خود یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل عریض با دیافراگم f/2.2، بزرگی ۱/۲.۸ اینچ با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتر است. کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین به شرایط محیطی رابطه مستقیم دارد. در شرایط نرمال تصاویر ثبت شده به واقعیت نزدیک تر بوده است.

سامسونگ برای Galaxy A32 چهار دوربین در نظر گرفته است. لنز اصلی این گوش ۶۴ مگاپیکسل از نوع GW3 ساخت سامسونگ است. این لنز یکی از جدیدترین سنسورهای ۰.۷ میکرومتر با اندازه ۱.۱.۹۷ پیکسل را دارد. این حسگر با استفاده از روش ترکیب یک در چهار، به صورت پیش‌فرض تصاویر ۱۶ مگاپیکسل ثبت می‌کند. فاصله کانونی آن ۲۵ میلی‌متر و دریچه دیافراگم آن f/1.8 است.

لنز اولترا واید این گوشی با سنسور هشت مگاپیکسل، با سایز ۱/۴ اینچی، اندازه هر پیکسل یک میکرومتر و دریچه دیافراگم f/2.2 می‌تواند زاویه ۱۲۳ درجه را پوشش دهد. برای گرفتن تصاویر سلفی این گوشی از یک لنز ۲۰ مگاپیکسل در ناچ بالای نمایشگر حاضر بهره می‌برد که دارای فیلتر کواد بایر است. این سنسور دارای فاصله کانونی ۲۵ میلی‌متری و دریچه دیافراگم f/2.2 است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A32 و Galaxy A51 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

 

Galaxy A32

Galaxy A51

چیپست

Mediatek Helio G80

Exynos 9611

پردازنده گرافیکی

Mali-G52 MC2 GPU

Mali-G72 MP3 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۰

رابط کاربری

One UI 3.1

One UI 2.0

تنوع حافظه

۴/‌۶۴‬، ۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

۴/‌۶۴‬، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

سامسونگ برای گوشی Galaxy A32 از یک پردازنده قدرتمند Mediatek Helio G80 بهره می‌برد که در کارهای روزمره به راحتی کار آمد است و در بازی‌های نیمه سنگین می‌تواند به خوبی جوابگو است، پردازنده گرافیکی این گوشی Mali-G52 MC2 GPU است. میان رده دیگر سامسونگ Galaxy A51 مجهز به پردازنده Exynos 9611 ده نانومتری است. این پردازنده در کارهای سنگین می‌تواند کار آمد باشد و همچنین در کارهای روزمره نیز بدون مشکل عمل خواهد، پردازنده گرافیکی این گوشی Mali-G72 MP3 است.

سامسونگ گوشی Galaxy A51 را در چهار نسخه چهار، شش و هشت گیگابایت حافظه رم و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.0راهی بازار کرده است. این گوشی از طریق شیار اختصاصی microSD از ارتقا حافظه پشتیبانی می‌کند. سامسونگ میان رده دیگر خود Galaxy A32‌ را با نسخه رم شش و رم چهار گیگابایت به بازار عرضه کرده است. در بخش حافظه اصلی نیز نسخه ۱۲۸ گیگابایت که ۱۰۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و نسخه ۶۴ گیگابایت این گوشی که حدود ۴۷ گیگابایت از حافظه قابل استفاده برای کاربر است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A51+ لیست جزئیات

از نظر نرم افزاری Galaxy A51 با اندروید ۱۰ و رابط کاربری انحصاری سامسونگ، One UI 2.0 به بازار عرضه می‌شود، این گوشی از اندروید ۱۱ نیز پشتیبانی خواهد کرد. Galaxy A32 با رابط کاربری One UI 3.1 مبتنی بر اندروید ۱۱ تولید و به بازار عرضه شده است.

مقایسه Galaxy A32 و Galaxy A51 از نظر صفحه نمایش

 

Galaxy A32

Galaxy A51

نوع نمایشگر

Super AMOLED

Super AMOLED

سایز

۶.۴ اینچ

۶.۵ اینچ

رزولوشن

1080x2400

1080x2400

تراکم پیکسلی

۴۱۱ پیکسل در هر اینچ

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

هر دو میان رده سامسونگ از یک صفحه نمایش از نوع Super AMOLED است که تکنولوژی ساخت آنها با یکدیگر متفاوت است، Galaxy A51 از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچ بهره می‌برد و رزولوشن آن برابر با 1080x2400 است و تراکم پیکسل آن برابر با ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ است، کیفیت صفحه نمایش A51 بسیار بالا است به همین دلیل جز پرفروش‌ترین میان رده‌های سامسونگ است.

گوشی Galaxy A32 دارای صفحه نمایش با اندازه ۶.۴ اینچ و رزولوشن آن برابر با 1080x2400 است و تراکم پیکسل آن ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ است، صفحه نمایش Galaxy A32 نسبت به A51 کیفیت پایین‌تری دارد که با توجه به قیمت پایین آن این کیفیت صفحه نمایش قابل قبول است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A32 و Galaxy A51 از نظر طراحی ظاهری

 

Galaxy A32

Galaxy A51

ابعاد

158.9x73.6x8.4 میلی‌متر

158.5x73.6x7.9 میلی‌متر

وزن

۱۸۴ گرم

۱۷۲ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

هر دو گوشی از طراحی زیبایی برخوردار است و کیفیت ساخت بالایی دارد، سامسونگ برای جنس بدنه Galaxy A32 از پلاستیک استفاده کرده است و فریم دور این گوشی از پلاستیک مقاوم ساخته شده است، بدنه و فریم دوری Galaxy A51 نیز از پلی کربنات ساخته شده است و مقاومت بهتری دارد.

گوشی Galaxy A32 در چهار رنگ، مشکی، سفید، آبی و بنفش تولید و به بازار عرضه شده است، گوشی Galaxy A51 در چهار رنگ سفید، مشکی، آبی و صورتی تولید می‌شود. سامسونگ Galaxy A32 را با وزن ۱۸۴ گرم و ابعاد برابر با 158.9x73.6x8.4 میلی متر و Galaxy A51 را با وزن ۱۷۲ گرم و ابعاد 158.5x73.6x7.9 میلی متر طراحی کرده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A32 و Galaxy A51 از نظر باتری

 

Galaxy A32

Galaxy A51

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

چهار هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۱۵ وات

سامسونگ برای تأمین نیروی Galaxy A32 از یک باتری با ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپرساعت استفاده کرده است. باتری این گوشی در حالت عادی تا دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد دوام می‌آورد.در این گوشی از شارژر ۱۵ وات استفاده شده که ظرف مدت دو ساعت باتری را به طور کامل شارژ می‌کند.

سامسونگ برای دیگر میان رده خود Galaxy A51 از باتری چهار هزار میلی‌آمپر استفاده کرده است که از شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی می‌تواند به مدت ۱۳ ساعت به طور مداوم ویدئوی Full Hd با نهایت روشنایی پخش کند که عدد خوبی برای یک میان رده به حساب می‌آید. با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ وات برای شارژ این گوشی از صفر تا ۵۰ درصد به ۴۸ دقیقه و برای شارژ کامل به حدود ۱۱۴ دقیقه زمان است.

جمع‌بندی کلی از تفاوت سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A51

تا اینجا به مقایسه Galaxy A51 با Galaxy A32 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. از جمله مزیت‌های میان رده سامسونگ طراحی جذاب، نمایشگر باکیفیت، سخت‌افزار مناسب، نرم‌افزار به‌روز، دوربین‌های متنوع و باتری خوب است که در Galaxy A51‌ وجود دارد و بهترین کیفیت را به کاربر ارائه می‌دهد. دیگر میان رده سامسونگ Galaxy A32 یک گوشی خوش دست و مناسب برای کاربران عادی است. در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.