بر اساس گزارش وب سایت ردیابی وضعیت اینترنت Downdetector، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام ، برای هزاران کاربر از دسترس خارج شدند. کاربران همچنین از وجود مشکل در سرویس پیام رسان آنلاین فیس بوک مسنجر خبر دادند.

مناطق تحت تاثیر قرار گرفته از قطعی سرویس های اینستاگرام و فیس بوک

پایگاه اطلاع رسانی Downdetector با جمع آوری گزارش‌های وضعیت از یک سری منابع، از جمله خطا‌های ارسالی توسط کاربران در سیستم عامل خود، وقفه‌ها و قطعی‌ها را ردیابی می‌کند. از تعداد دقیق کاربران به مشکل خورده یا مناطقی که دچار قطعی شدند اطلاع دقیقی در دسترس نیست، هر چند این سرویس‌ها در حال حاضر به کار خود در حالت طبیعی ادامه می‌دهند.

فیس بوک و اینستاگرام برای هزاران کاربر از دسترس خارج شد

همچنین چند روز قبل هم، بر اساس گزارش وب سایت Downdetector ، چندین کاربر در مورد قطع خدمات موتور جستجوی گوگل شرکت آلفابت و همچنین پخش جریانی و خدمات ایمیل آن شکایت کردند. به گفته Downdetector ، پلتفرم هایی از جمله گوگل، یوتیوب و جیمیل از کار افتادند و کاربران با اشاره به مشکلات مربوط به ورود به سیستم و دسترسی به وب سایت ها، در مناطقی از آمریکای شمالی گزارش کردند که مشکلی وجود دارد.

بیش از هزار کاربر در یک مرحله با موتور جستجو گوگل مشکل داشتند. کاربران همچنین با مشکلاتی در یوتیوب تی وی و گوگل درایو هم روبرو بودند. البته گزارش های خاموشی گوگل در Downdetector در اوایل روز سه شنبه به طور قابل توجهی کاهش یافت و یک رقمی شد.

چندی پیش هم توئیتر برای برخی از افراد در سراسر جهان از دسترس خارج شد. مردم هند تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفتند. با توجه به ردیاب خاموشی DownDetector، خاموشی در حدود ساعت ۵:۱۰ بعد از ظهر به وقت هند آغاز شد و کاربران از مشکلات موجود در بستر رسانه‌های اجتماعی، تا حدود ساعت ۷:۰۰ بعد از ظهر گزارش می‌دادند.