سال 2022 سال ورود دوربین های زیر نمایشگر به عرصه ساخت تلفن هوشمند است، اما شرکت ها هنوز با چالش پاسخگویی انتظارات مصرف کنندگان در مورد کیفیت  دوربین جلو روبرو هستند.

مایکروسافت یک راه حل منحصر به فرد را ثبت کرده است که آن را یک دوربین لوگو زیر نمایشگر می‌نامند. در ساخت این دوربین از 4 لنز استفاده می‌شود و هر لنز به صورت تک رنگ است که با یکی از 4 رنگ اصلی تنظیم می شود و این امکان را می دهد که بیشتر پیکسل های رنگی موجود در صفحه برای دوربین قابل مشاهده نباشند.

سپس مایکروسافت پیشنهاد می‌کند از برخی از این پیکسل ها به عنوان فیلتر رنگی برای دوربین استفاده کند که در صورت فعال بودن دوربین، فعال خواهند شد. این به عنوان الگویی از رنگ روی صفحه لنزها نشان داده می‌شود که در مورد مایکروسافت به راحتی یک الگوی پرچم، آرم شرکت را تشکیل می‌دهد. البته این به راحتی به عنوان یک نشانگر فعال دوربین نیز عمل می‌کند.

سیگنال از 4 دوربین جداگانه رنگی برای گرفتن یک تصویر با کیفیت بالا استفاده می‌کند که به گفته مایکروسافت باید حساسیت به نور را بهبود بخشد و تحت تأثیر صفحه تحت پوشش قرار گیرد. این اطمینان وجود ندارد که راه حل دوربین مایکروسافت برای هر شرکت دیگری کارساز باشد، اما استفاده از آن مطمئناً یک رویکرد بسیار منحصر به فرد خواهد بود.