کمپانی اپل اولین بار در سال 1976 توسط استیو جابز و استیو وزنیاک تاسیس شد و اولین کامپیوترهای خود را روانه بازار کرد. بعد از سال ها فعالیت در حوزه های مختلف در نهایت این کمپانی گوشی های هوشمند خود را با نام و برند تجاری آیفون (iphone) در سال 2007 روانه بازار کرد. Iphone 2G اولین گوشی هوشمند این کمپانی بود و تاکنون بیش از 20 مدل مختلف از گوشی های آیفون با ویژگی ها و قابلیت های مختلف عرضه شده اند. به صورت کلی برند اپل در هر حوزه ای ورود کرده است توانسته به موفقیت های قابل توجهی برسد و محصولات این کمپانی معمولاً باکیفیت ترین، ایمن ترین و البته گران قیمت ترین محصولات بازار به شمار می روند.

گوشی های آیفون نیز از این قاعده مستثنی نیستند و می توان گفت در حال حاضر یکی از محبوب ترین برندها جهان به شمار می روند. در حال حاضر حدود 4 میلیارد نفر از گوشی های هوشمند در دنیا استفاده می کنند که 1 میلیارد نفر آنها از کاربران اسمارت فون های آیفون می باشند. در ادامه به تحلیل و بررسی محصولات پرفروش آیفون در سال 2012 پرداخته خواهد شد.

گوشی آیفون

محبوب ترین برندهای گوشی در جهان

با توجه به نقش ویژه گوشی های هوشمند در زندگی امروز مردم سراسر جهان شرکت ها و برندهای متعددی از سراسر جهان در زمینه تولید گوشی ها فعالیت می کنند و در حال حاضر تقریباً تمام کشورهای جهان حداقل یک شرکت تولید کننده گوشی موبایل دارند. اگرچه تعداد برندهای اسمارت فون ها در جهان بسیار زیاد است اما تعداد خاصی از این برندها وجود دارند که به دلیل کیفیت بالاتر محصولات محبوبیت بیشتری دارند. در حال حاضر می توان گفت برندهایی مانند سامسونگ، آیفون، هواوی، شیائومی، اوپو، ویوو، ال جی، زد تی ای، لنووو، ایسوس، آلکاتل و ... محبوب ترین برندهای سازنده گوشی های موبایل هستند.

به جز گوشی های آیفون که سیستم عامل IOS استفاده می کند می توان گفت اکثر برندهای معتبر از سیستم عامل اندروید بهره می برند. تعداد محدودی از برندها نیز از سیستم عامل هایی مانند مایکروسافت ویندوز، سیمبین، بلک بری و ... استفاده می کنند. گوشی های آیفون علی رغم قیمت بالا محبوبیت بالایی در میان کاربران دارند و حتی بسیاری از کاربران با خرید اپل واچ، خرید ایرپاد اپل و خرید سایر محصولات اپل تلاش می کنند سبک زندگی خودشان را مطابق سبک اپل هماهنگ کنند.

پرفروش ترین محصولات آیفون در سال 2021

همانطور که عنوان شد گوشی های آیفون از سال 2007 تا امروز همواره حضور پررنگی در بازارهای جهانی داشته است و هر ساله نسخه های به روزتر و مدرن تری از آنها عرضه شده اند. اگرچه گوشی های آیفون در مقایسه با گوشی های هوشمند سایر برندها از قیمت های بسیاری بیشتری برخوردار هستند اما به دلیل کیفیت و کارایی بی نظیری که دارند همواره محبوبیت بالایی داشته و دارند. در سال های اخیر گوشی های آیفون همواره در میان پرفروش ترین گوشی های هوشمند جهان حضور داشته اند. فاکتورها و عوامل مختلفی مانند طراحی و ظاهر، کیفیت ساخت، قطعات سخت افزاری، لوازم جانبی، امکانات، طول عمر باتری، حافظه داخلی و جانبی، دوربین و ... در میزان فروش گوشی های هوشمند موثر هستند. از جمله پرفروش ترین گوشی های آیفون در سال 2021 می توان به موارد زیر اشاره کرد.

آیفون

گوشی هوشمند iphone 12

آیفون 12 عادی در مقایسه با دو نسخه قبلی ساده تر و البته تر ارزان قیمت تر است. این گوشی نیز همزمان با دو گوشی قبلی و در اکتبر 2020 عرضه شد. گوشی آیفون 12 عادی از نظر قطعات سخت افزاری مانند پردازنده مرکزی، پردازنده گرفیکی، دوربین ها، سنسورها و رنگبندی با نسخه های قبلی این گوشی شبیه است. تفاوت اصلی این گوشی با محصولات قبلی در اندازه بدنه و صفحه نمایش، حافظه رم، باتری و البته قیمت است. این گوشی در ابعاد 146.7 در 71.5 در 7.4 میلی متر و با وزن 164 گرم ساخته شده است و از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی مجهز به فناوری های IP68 dust/water resistant و Super Retina XDR OLED استفاده کرده است و کیفیت آن معادل 1170 در 2532 پیکسل است.

رم داخلی این گوشی 4 گیگابایت است و در سه نسخه مختلف 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده است. باتری گوشی دارای ظرفیت 2815 میلی آمپر بر ساعت است که می تواند مدت زمان زیادی برای کاربران کارایی داشته باشد. می توان گفت گوشی iphone 12 عادی در میان گوشی های جدید آیفون در سال 2020 می تواند محبوب ترین و پرفروش ترین آنها باشد چرا که از نظر قیمت می تواند با گوشی های قبلی تا 300 دلار تفاوت قیمت داشته باشد. این تفاوت قیمت در کشوری مانند ایران که دچار تحریم بوده و مسائلی مانند گمرک، رجیستری و ... وجود دارد می تواند بسیار زیاد باشد.

گوشی موبایل iphone 12 pro

به صورت کلی کمپانی اپل در اکتبر سال 2020 گوشی های آیفون خود را در 3 مدل اصلی عرضه کرد که گوشی موبایل iphone 12 pro یکی از آنها است. این گوشی از نظر سخت افزاری شباهت های بسیار زیادی به گوشی آیفون 12 پرومکس دارد و فقط در جزئیات کمی متفاوت است. از نظر قطعات سخت افزاری مانند پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، حافطه رم و حافظه داخلی دقیقاً شبیه به نسخه پرومکس می باشد. تفاوت اصلی این گوشی با آیفون 12 پرومکس در اندازه، صفحه نمایش، باتری و جزئیات دیگر است. آیفون 12 پرو در ابعاد 146.7 در 71.5 در 7.4 میلی متر و با وزن 189 گرم ساخته شده است و صفحه نمایش آن 6.1 اینچ بوده و از تکنولوژی Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1170 در 2532 پیکسل استفاده می کند. iphone 12 pro هم در نسخه های مختلفی از نظر حافظه داخلی عرضه شده است و از نظر دوربین نیز کاملاً شبیه نسخه پرومکس بوده و برای عکاسان و گیمرها می تواند یک گوشی بی نظیر باشد. باتری 2815 میلی آمپر بر ساعت، ویژگی های Face ID, accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer، رنگبندی های جذاب و سیستم عامل از نوع iOS 14.1 که قابلیت آپدیت به نسخه iOS 14.4 را دارد و ... از جمله ویژگی های بارز این گوشی است. این گوشی نیز مانند نسخه قبلی یکی از پرفروش ترین گوشی های آیفون در سال 2021 است.

قیمت

 البته کمپانی اپل در کنار گوشی های هوشمند وسایل الکترونیکی دیگری همچون مک بوک، تب لت، لپ تاپ و آیپد نیز عرضه می کند و هر ساله آنها را آپدیت می کند. قیمت آیپد اپل و سایر محصولات نیز در مقایسه با نمونه های مشابه از برندهای دیگر محسوس است که نشان از کیفیت بهتر و کارایی بیشتر آنها دارد.

گوشی موبایل iphone promax 12

در حال حاضر می توان گفت که گوشی iphone promax 12 بهترین، باکیفیت ترین و گران قیمت ترین محصولات آیفون است. این گوشی در اکتبر سال 2020 به بازار عرضه شد. کاربران گوشی های هوشمند با هر هدف و منظوری که قصد خرید گوشی داشته باشند می توانند حساب ویژه ای روی این گوشی باز کنند. آیفون 12 پرومکس از نظر قطعات سخت افزاری و سایر مشخصات بهترین گوشی آیفون است. آیفون 12 پرومکس دارای یک پردازنده مرکزی 6 هسته ای از نوع Apple A14 Bionic (5 nm) و یک پردازنده گرافیکی از نوع Apple GPU (4-core graphics) می باشد و با رم داخلی 6 گیگابایت در اختیار کاربران قرار گرفته است.

این گوشی در ابعاد 160.8 در 78.1 در 7.4 میلی متر و با وزن 228 ساخته شده است و از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی مجهز به تکنولوژی Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1284 در 2778 پیکسل برخوردار است. همچنین این گوشی از نظر حافظه در سه نسخه 128، 256 و 512 گیگا بایتی عرضه می شود و باتری آن دارای ظرفیت 3687 میلی آمپر بر ساعت است. این گوشی برای عاشقان عکاسی نیز می تواند گزینه بسیار خوبی باشد چرا که از 3 دوربین 12 مگاپیکسلی عقب و یک دوربین 12 مگاپیکسلی جلو استفاده کرده است. سیستم عامل گوشی آیفون 12 پرومکس از نوع iOS 14.1 است که قابلیت آپدیت به نسخه iOS 14.4 را نیز دارد. این گوشی از نظر شبکه، بدنه، صدا، ویژگی ها و ... نیز ویژگی های بسیار بی نظیری دارد و قطعا یکی از پرفروش ترین گوشی های آیفون در طول سال 2021 خواهد بود.

گوشی هوشمند iphone 11

مجموعه گوشی های آیفون 11 نیز از جمله گوشی های مدرن و باکیفیت آیفون هستند که در نسخه های مختلفی در سپتامبر سال 2019 به بازار عرضه شدند. گوشی آیفون 11 عادی، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرومکس 3 گوشی مطرحی هستند که در این سال عرضه شدند. این گوشی ها شباهت های زیادی به هم دارند و فقط در جزئیات متفاوت هستند. آیفون 11 عادی در ابعاد 150.9 در 75.7 در 8.3 میلی متر و با وزن 194 گرم ساخته شده است. این گوشی از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی مجهز به فناوری های IP68 dust/water resistant و Liquid Retina IPS LCD با کیفیت 828 در 1792 پیکسل استفاده کرده است.

پردازنده مرکزی آیفون 11 عادی از نوع Apple A13 Bionic 6 هسته ای و پردازنده گرافیکی آن Apple GPU (4-core graphics) است. این گوشی در سه نسخه مختلف 64، 128 و 256 گیگابایتی و با رم داخلی 4 گیگابایت عرضه شده است. باتری آن دارای ظرفیت 3110 میلی آمپر بر ساعت است و از ویژگی های مختلفی همچون تکنولوژی های کامل شبکه ای، رنگبندی مختلف، دوربین های 12 مگاپیکسلی، ویژگی های Face ID, accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer و ... برخوردار است. این گوشی از نظر قیمت ارزان ترین نسخه آیفون 11 به شمار می رود و یکی از پرفروش ترین گوشی های آیفون در جهان است.

گوشی هوشمند iphone 11 promax

گوشی آیفون 11 پرومکس در مقایسه با گوشی های نسل قبلی خود تغییرات متعددی داشت و از نظر طراحی و ظاهر توانست کاربران بیشتری به خود جلب کند. این گوشی از نظر قطعات سخت افزاری نیز وضعیت بسیار خوبی دارد و علی رغم آنکه دو سال پیش ساخته شده است هنوز می تواند در بین بهترین گوشی های جهان حضور داشته باشد. این گوشی از یک پردازنده مرکزی 6 هسته ای از نوع Apple A13 Bionic (7 nm+) و یک پردازنده گرافیکی Apple GPU (4-core graphics) بهره می برد و با داشتن رم داخلی 4 گیگا بایت در نسخه های مختلف 64، 256 و 512 گیگابایت عرضه شده است.

آیفون 11 پرومکس در ابعاد 158 در 77.8 در 8.1 میلی متر و با وزن 226 گرم ساخته شده است و از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی مجهز به تکنولوژی Super Retina XDR OLED برخوردار است. باتری این گوشی دارای ظرفیت 3969 میلی آمپر بر ساعت است و ویژگی های مختلفی مانند Face ID, accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer، رنگبندی مختلف، تکنولوژی های مختلف شبکه، سیستم عامل IOS 13 قابل ارتقا به سیستم IOS 14.4 و ... برخوردار است. با عرضه گوشی های آیفون 12 قیمت گوشی های آیفون 11 افت محسوسی پیدا کرد و این باعث شد که فروش آن در نقاط مختلف جهان افزایش پیدا کند و یکی از پرفروش ترین گوشی های آیفون در یک سال اخیر بوده است.

خرید گوشی آیفون

گوشی iphone 11 Pro

گوشی Iphone 11 pro نیز در کنار آیفون 11 عادی و نسخه پرومکس از جمله گوشی های عرضه شده در سال 2019 است که از نظر سخت افزاری و طراحی شباهت های زیادی به دو نسخه دیگر دارد و فقط در جزئیات می تواند متفاوت باشد. این گوشی در اندازه های 144 در 71.4 در 8.1 میلی متر و با وزن 188 گرم ساخته شده است و از یک نمایشگر 5.8 اینچی مجهز به فناوری IP68 dust/water resistant و Super Retina XDR OLED با کیفیت 1125 در 2436 پیکسل استفاده کرده است. این گوشی از پردازنده مرکزی 6 هسته ای Apple A13 Bionic (7 nm+) و پردازنده گرافیکی Apple GPU (4-core graphics) و همچنین رم داخلی 4 گیگابایت استفاده کرده است و در سه نسخه مختلف 64، 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده است.

از نظر دوربین نیز می توان گفت آیفون 11 پرو یک گوشی مناسب برای عکاسان است و ظرفیت باتری آن نیز 3046 میلی آمپر بر ساعت می باشد. با عرضه گوشی های آیفون 12 کاربران می توانند این گوشی را با قیمت مناسب تهیه کنند و قطعا یکی از پرفروش ترین گوشی های آیفون در سال 2021 خواهد بود. لوازم جانبی گوشی های آیفون نیز در یک سال گذشته با استقبال خوبی مواجه شده اند و ساعت ها، هدفون ها، دستبند ها و ... به عنوان لوازم جانبی گوشی آیفون فروش بسیار خوبی داشته اند هر چند که قیمت های بالایی نیز دارند به عنوان مثال قیمت اپل واچ سری 6 که در سال 2020 عرضه شد می تواند از 9 میلیون تومان شروع شود.

گوشی هوشمند iphone SE

در سال 2020 کمپانی اپل علاوه بر گوشی های آیفون 12 گوشی دیگری با نام گوشی آیفون اس ای عرضه کرد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. این گوشی در اندازه های 138.4 در 67.3 در 7.3 میلی متر و با وزن 148 گرم از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است. این گوشی از یک نمایشگر 4.7 اینچی مجهز به فناوری های IP67 dust/water resistant و Retina IPS LCD با کیفیت 750 در 1334 پیکسل استفاده کرده است.

پردازنده مرکزی گوشی آیفون اس ای از نوع Apple A13 Bionic (7 nm+) 6 هسته ای و پردازنده گرافیکی آن از نوع Apple GPU (4-core graphics) می باشد و با داشتن رم داخلی 3 گیگابایت در سه نسخه 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده است. دوربین های این گوشی نیز از لنز 12 و 7 مگاپیکسلی استفاده کرده اند و می توانند تجربه خوبی از عکاسی به کاربران بدهند. ویژگی هایی مانند Fingerprint (front-mounted), accelerometer, proximity, gyro, compass, baromete، باتری 1821 میلی آمپر بر ساعت، رنگبندی مختلف و تکنولوژی های مدرن شبکه ای می توانند این گوشی را برای کاربران جذاب کنند.

علاوه بر گوشی های عنوان شده بسیاری از گوشی های دیگر آیفون وجود دارند که می توانند فروش بالایی در سال 2021 داشته باشند. همانطور که گفته شد گوشی های آیفون گران قیمت ترین گوشی های موجود در بازار هستند و قطعا زمانی که در سال 2019 و 2020 نسخه های به روز شده آنها عرضه شدند نسخه های قدیمی تر مانند iPhone XS، iPhone X، iPhone SE plus و ... می توانند فروش بالایی داشته باشند. کاربران می توانند در کنار گوشی های آیفون از ساعت های هوشمند برند اپل نیز استفاده کنند و لذت استفاده از محصولات این کمپانی معتبر را به خوبی تجربه کند. البته باید عنوان کرد قیمت اپل واچ نیز همانند سایر محصولات اپل در مقایسه با محصولات مشابه بالاتر است که به دلیل کیفیت بالای آن، طول عمر و برند آن است.

خرید آیفون

فروشگاه اینترنتی هاکان موبایل

سایت های فروشگاهی داخلی و خارجی متعددی وجود دارند که در زمینه فروش گوشی های هوشمند و لوازم جانبی آن فعالیت دارند. از آنجایی که در کشور ایران به دلیل تحریم ها خرید و فروش محصولات اپل و آیفون با مشکلات مختلفی همراه است بسیاری از فروشگاه های محدودیت هایی دارند. فروشگاه اینترنتی هاکان موبایل به عنوان یکی از بزرگ ترین، معتبرترین و با سابقه ترین فروشگاه های اینترنتی کشور خدمات مختلفی به کاربران ارائه می کند. در این فروشگاه کاربران می توانند انواع گوشی های هوشمند از برندهای مختلف و معتبر را با مناسب ترین قیمت و در کمترین زمان ممکن خریداری کنند. همچنین در این فروشگاه افراد می توانند لوازمی مانند آیپد اپل، تب لت، اسمارت واچ ها و لوازم جانبی گوشی را خریداری کنند.