به نقل از انگجت، رویکرد گوگل نسبت به حریم خصوصی اندروید در پی افشاگری دادخواست ضد انحصاری آریزونا درباره ردیابی تلفن همراه، مورد انتقاد قرار گرفته است. اسناد تازه تصحیح نشده در این پرونده نشان می‌دهند که شرکت گوگل یافتن تنظیمات حریم خصوصی اندروید را دشوارتر کرده است. گزارش شده است که این شرکت استفاده بیشتر از ویژگی‌های حریم خصوصی را یک مشکل می‌داند.

این غول فناوری همچنین با موفقیت نشان‌های تلفن همراه مانند LG را تحت فشار قرار داد تا تنظیمات مکان را دفن کنند، زیرا محبوب هستند. پرسنل گوگل همچنین اذعان کردند که جلوگیری از تعیین مکان خانه و محل کار شما برای شرکت دشوار است، و گفت که هیچ راهی وجود ندارد که برنامه‌های شخص ثالث مکان خود را به گوگل تحویل ندهند.

این گزارش گفت که وکلای آریزونا در گذشته خدمات آن را "بد" توصیف کرده و کنترل‌های محرمانه را "قوی" دانسته اند. البته اخیرا گوگل در حال بهبود حریم خصوصی خود است. اندروید ۱۲ علاوه بر داشبورد حریم خصوصی و سایر کنترل‌ها، از گزینه مکان "تقریبی" نیز برخوردار خواهد بود. اگرچه این ادعا‌ها به قوت خود باقی است، ممکن است شرکت نبرد دشواری در دادگاه در پیش داشته باشد. گوگل هنوز واکنش و اظهار نظری در این باره نداشته است.

اخیرا نیز پلتفرم واتساپ متعلق به فیس‌بوک اعلام کرد که کاربران اگر سیاست حفظ حریم خصوصی جدید آن را تا ۱۵ ماه می قبول نکنند، به مرور زمان عملکرد خود را از دست می‌دهند. اما سخنگوی واتساپ در بیانیه‌ای گفت: "با توجه به بحث‌های اخیر با مقامات مختلف و کارشناسان حریم خصوصی، ما می‌خواهیم روشن کنیم که عملکرد واتساپ را برای کسانی که هنوز بروزرسانی را قبول نکرده‌اند محدود نمی‌کنیم."