به گزارش پارس به نقل از مهر، براساس اطلاعات ثبت یک اختراع توسط شرکت اپل در ایالات متحده آمریکا، " سکوی هوشمند" اپل در شیوه ای چون فرمان تأیید به عینک گوگل به فرمان کاربر گوش می کند و این فرمانبرداری تنها شامل دستگاه های اپل نخواهد شد.

براساس درخواست ثبت این اختراع، این سکوی هوشمند می تواند دربرگیرنده هرچیزی از لپ تاپ گرفته تا کلید اتومبیل و یا هر دستگاه الکترونیکی باشد که قابلیت تشخیص فرامین صوتی را دارد.

درخواست ثبت این اختراع در ماه می سال گذشته میلادی با عنوان" سکوی هوشمند" برای فعال کردن حالت تشخیص صدای یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل ارائه شده اما جزئیات آن اکنون منتشر شده است.

در این درخواست آمده است که دستگاه هایی چون لپ تاپ، تبلت، جاکلیدی، کلید اتومبیل، کارت ورود، دستگاهی با کارکرد چندگانه، تلفن همراه، دستگاه های بازی قابل حمل، دستگاه پخش چند رسانه ای قابل حمل، دستگاه پخش موسیقی، رایانه های شخصی جیبی، یک دستگاه خانگی و هر دستگاه الکترونیک قابل حمل و غیر قابل حمل و حتی دستگاه های الکترو- مکانیکی با این سکوی هوشمند کار می کنند.

برای مثال یک دستگاه قابل حمل و الکترونیک چون یک آی پاد، آی پد، مک بوک و یا آی مک از جمله دستگاه هایی هستند که از قابلیت سازگاری با این دستگاه برخوردار هستند.

نرم افزار فرمان صوتی اپل با نام Siri در سال ۲۰۱۱ همزمان با معرفی آی فون ۴ اس عرضه شد، اما برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ تولید شده بود.

در هفته های اخیر یک درخواست ثبت اختراع ارائه شده است که نشان می دهد آی فون ها و آی پدهای آینده از فناوری تشخیص صورت برای بازشدن قفل استفاده می کنند و زمانی که کاربر خود را نشناسد اطلاعات را از دسترس وی خارج می کند.