موارد زیادی وجود دارد که در رسانه‌های اجتماعی هنگام محافظت از حریم خصوصی شخص یا انتشار نظریه‌های توطئه، بد به نظر می‌رسند.

شرکت فیس بوک برای مقابله با مورد اخیر روز دوشنبه اعلام کرد که در حال آزمایش یک ویژگی جدید است. فیس بوک پیشنهاد می‌دهد قبل از اینکه مقاله‌ای در این سیستم عامل به اشتراک گذاشته شود، ابتدا مقاله خوانده شود.

فیس بوک اعلام کرده که این ویژگی جدید را روی ۶ ٪ از کاربران فیس بوک در کل دنیا که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، آزمایش می‌کند. فیس بوک با پیشنهاد به کاربران برای خواندن مطلبی قبل از به اشتراک گذاشتن آن، امیدوار است که بتواند تعداد مقالات گمراه کننده‌ای را که مشترکان منتقل می‌کنند کاهش دهد.

فیس بوک از یک ویژگی جدید رونمایی کرد

فیس بوک آزمایش این ویژگی را در توییتر اعلام کرد و تصویری از آنچه کاربران در هنگام تلاش برای به اشتراک گذاشتن داستانی بدون خواندن آن مشاهده می‌کنند، را به نمایش گذاشت.

در این توئیت آمده است: "شما در شرف به اشتراک گذاشتن این مقاله بدون باز کردن آن هستید. به اشتراک گذاری مقالات بدون خواندن آن‌ها ممکن است به معنای از دست دادن حقایق اصلی باشد. " دستورالعمل دو گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهد که به کاربر اجازه می‌دهد مقاله را باز کند یا بدون خواندن مقاله به اشتراک گذاری ادامه دهد.

به خاطر داشته باشید که فیس بوک کاربر را مجبور به خواندن یک داستان بدون به اشتراک گذاشتن آن نمی‌کند. کاربران می‌توانند قبل از اشتراک مطالب، گزینه باز کردن داستان را انتخاب کنند و هرگز آن را نخوانند. یا آن‌ها می‌توانند از این کار صرف نظر کنند و برای ادامه اشتراک گذاری داستان بدون خواندن آن، ضربه بزنند.