شرکت سونی قرار است اولین بروزرسانی اصلی نرم افزار سیستم PlayStation 5 را از چهارشنبه ۱۴ آوریل آغازکند. این به روزرسانی چندین ویژگی درخواستی را از جمله پشتیبانی از درایو‌های سخت USB خارجی برای ذخیره سازی بازی پلی استیشن ۵ را شامل می‌شود. این بروزرسانی به دارندگان PlayStation 5 اجازه می‌دهد تا بازی‌هایی را که روی SSD داخلی کنسول نصب کرده اند به یک هارد دیسک USB خارجی منتقل کنند.

با این حال، کاربران نمی‌توانند این بازی‌ها را از حافظه داخلی USB انجام داده یا حافظه داخلی سیستم را ارتقا دهند. این ویژگی فقط برای بارگیری عناوینی است که کاربر نمی‌خواهد به طور کامل حذف کند تا فضای درایو داخلی PS5 آزاد شود. علاوه بر گزینه ذخیره سازی جدید، بروزرسانی آوریل همچنین چندین ویژگی عمده دیگر را به پلی استیشن ۵ اضافه می‌کند.

ویژگی‌هایی که کار را برای گیمرها راحت‌تر می‌کند

 

این شرکت در وب سایت خود اعلام کرده که بروزرسانی جدید پر از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید است تا از هر لحاظ تجربه کاربر در بازی با PlayStation را بهبود بخشد. کنسول PlayStation 5 فضای ذخیره سازی ۸۲۵ گیگابایتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، این بدان معنی است که تعداد انگشت شماری از بازی‌های عظیم نسل بعدی می‌توانند کل SSD را پر کنند. برخلاف بازی‌های PS4، سونی به بازیکنان اجازه نمی‌دهد که این بازی‌های PS5 را از یک درایو خارجی انجام دهند.

قابلیت دیگری نیز برای غیرفعال کردن سریع گپ درون بازی یا کاهش میزان صدا برای بازیکنان تک نفره در سطح سیستم وجود دارد که به کاربر در جلوگیری از بروز انواع مشکلات Destruction AllStars در هنگام راه اندازی کمک می‌کند. سونی همچنین به بازیکنان گزینه‌ای برای جستجوی کتابخانه خود در بازی‌های خریداری شده و همچنین گزینه‌ای برای مخفی کردن بازی‌ها در کتابخانه می‌دهد که به سازماندهی بازی‌ها کمک می‌کند.

قابلیت Share Play نیز به صورت نسلی تولید می‌شود و به بازیکنان PlayStation 5 و PlayStation 4 اجازه می‌دهد تا هنگام بازی در یک مهمانی صفحه نمایش بازی‌های خود را مشاهده کنند. این بدان معناست که کاربر قادر خواهد بود کنترلر خود را به طور مجازی به یک دوست منتقل کرده یا یک کنترل کننده دوم را به صورت مجازی برای انجام بازی‌ها داشته باشد. چندین تغییر ظریف دیگر نیز در سیستم عامل PS5 وجود دارد، از جمله شخصی سازی هنگام ضبط تصاویر و ویدئو‌ها هنگام باز کردن قفل تروفی، تنظیمات کتابخانه بازی و گزینه‌های بزرگنمایی منو.

گفتنی است، یک ویژگی جدید توسعه دهنده وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد در صورت موجود بودن به روزرسانی‌ها را بارگیری کنند تا در صورت استراحت سیستم عامل اینکار انجام شود.