مایکروسافت در حال مذاکره و معامله‌ای برای تصاحب شرکت هوش مصنوعی Nuance Communications است که ارزش آن در حدود ۱۶ میلیارد دلار خواهد بود. شایان ذکر است فناوری این شرکت مستقر در بورلینگتون ماساچوست، به راه اندازی دستیار دیجیتالی اپل، کمک کرد.

طبق گزارش‌ها این دو شرکت در حال گفت‌وگو در مورد قیمت حدود ۵۶ دلار برای هر سهم هستند که ۲۳ ٪ بیشتر از قیمت بسته شدن سهام در روز جمعه است. این معامله پس از معامله ۲۶.۲ میلیارد دلاری برای خرید LinkedIn در سال ۲۰۱۶، دومین خرید بزرگ مایکروسافت است.

سرمایه گذاری مایکروسافت بر روی هوش مصنوعی

مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری، مایکروسافت در سال‌های اخیر سرمایه گذاری زیادی در زمینه هوش مصنوعی انجام داده است. سال گذشته، این شرکت از یک ابر رایانه عظیم برای کار با هوش مصنوعی رونمایی کرد که شامل ۲۸۵۰۰۰ هسته پردازنده است.

در سال ۲۰۱۸، این شرکت XOXCO را خریداری کرد، استارتاپی که هوش مصنوعی مکالمه را توسعه می‌دهد که با نام chatbots هم شناخته می‌شود.

یک شرکت هوش مصنوعی دومین خرید بزرگ تاریخ مایکروسافت

تا کنون نه مایکروسافت و نه Nuance فعلا اظهار نظری درباره این مذاکره نداشته اند.

شبیه سازی حمله سایبری با هوش مصنوعی

شرکت مایکروسافت اخیرا یک شبیه ساز حمله سایبری منبع باز با عنوان "CyberBattleSim" را هم راه اندازی کرده است که محققان امنیتی و دانشمندان داده را قادر می‌سازد تا محیط‌های شبکه‌ای شبیه سازی شده بسازند و میزان موفقیت آن‌ها را در برابر مهاجمان سایبری کنترل شده توسط هوش مصنوعی، آزمایش کنند.

این شبیه ساز با استفاده از رابط Open AI Gym مبتنی بر پایتون ساخته شده است. تیم تحقیقاتی "Microsoft ۳۶۵ Defender Research" شبیه ساز CyberBattleSim را توسعه داده است تا بررسی کند که چگونه یک تهدید بالقوه پس از ورود به سیستم، به طور جانبی در شبکه گسترش می‌یابد.