چند روز گذشته خبری منتشر شد که هکرها با یک حمله هکری گسترده داده‌های حداقل ۵۳۳ میلیون حساب فیسبوک را بدست آورده و به صورت رایگان در اینترنت منتشر کردند. این اطلاعات شامل شماره تلفن، موقعیت مکانی، اطلاعات کاربری و آدرس ایمیل افراد بود. شماره‌ای که در این اطلاعات منتشر شده قابل توجه بود، شماره تلفن شخصی مارک زاکربرگ ، مدیر عامل فیسبوک بود که فاش شده و به راحتی در دسترس عموم قرار گرفت.

بلومبرگ در گزارشی تأیید کرد: "هکر‌ها یک پایگاه داده عظیم از شماره تلفن‌های به سرقت رفته مرتبط با حساب‌های فیس بوک ایجاد کرده و آن را به انجمن هکر‌ها ارسال کردند که به راحتی هرکسی با مهارت‌های ابتدایی هم می‌تواند از آن‌ها استفاده کنند. "

دیو واکر، مدیر امنیت اطلاعات فیسبوک روز یکشنبه با انتشار توئیتی نوشت: "در مورد نشت اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک، عجیب است که چگونه اطلاعات مارک زاکربرگ در این شماره‌ها گنجانده شده است. " گزارش‌ها ادعا کردند که هکر‌ها اطلاعات حساس افراد مانند شماره تلفن را به طور رایگان در اختیار دیگران قرار می‌دهند که می‌توان از آن برای جعل یا کلاهبرداری استفاده کرد. مشخص شده که اطلاعات محرمانه از ژانویه در انجمن هکر‌ها در اختیار مردم قرار گرفته است.

شماره تلفن مارک زاکربرگ هم با اطلاعات منتشر شده، فاش شد

اطلاعات ۶ میلیون کاربر هندی فیسبوک هک شد

این ۵۳۳ میلیون حسابی که هک شد حداقل مربوط به ۱۰۶ کشور جهان است. حدود ۳۲ میلیون حساب فقط از ایالات متحده و نزدیک به ۱۱ میلیون حساب از انگلیس و اطلاعات ۶ میلیون کاربر از هند به بیرون درز کرده است. این اطلاعات محرمانه، در برخی موارد، شامل جزئیات دیگری مانند مکان، نام کامل، تاریخ تولد، بیو کامل، شناسه‌های فیسبوک و حتی آدرس‌های ایمیل کاربران بود.

شماره تلفن مارک زاکربرگ هم با اطلاعات منتشر شده، فاش شد

سخنگوی فیسبوک، در بیانیه‌ای گفت که داده‌ها توسط فیسبوک در سال ۲۰۱۹ به دلیل یک آسیب پذیری به بیرون درز کرده و مربوط به دو سال قبل است. با این حال، شرکت اطلاعات جرایم اینترنتی که برای اولین بار این موضوع را شناسایی کرده بود گفت که اطلاعات ارزشمندی از کاربران در اختیار مجرمان سایبری قرار گرفته است. در همین حال، فیسبوک شدت درز اطلاعات را رد کرد و گفت که داده‌ها بسیار قدیمی هستند، اما افراد سودجو می‌توانند از همین اطلاعات قدیمی نیز برای کلاهبرداری استفاده کنند.