به نقل از  وب سایت " دیلی تلگراف" زاکربرگ به همراه دو مدیر دیگر شبکه فیسبوک متهم شده اند در برابر انتشار مطالب با محتوای نژادپرستی، خشونت، تهدید و نفی هولوکاست در آلمان بی تفاوت بوده اند.

دادستانی مونیخ  "شریل سندبرگ،" مدیر ارشد فیسبوک در برلین و نیز "ریچارد آلن،" مدیر بخش سیاست اروپا شبکه فیسبوک را نیز در این پرونده دخیل می داند.
 

شریل سندبرگ مدیر منطقه ای فیسبوک در برلین آلمان

 

مدیر فیسبوک به دادگاه مونیخ احضار شد
 

مدیران فیسبوک متهم شده اند مطالب با مضامین نژاد پرستانه و نیز تبلیغات نئونازی ها در شبکه فیسبوک در آلمان را حذف نکرده اند.

" چان جو جان " وکیل ایالت "بایرن" آلمان ادعانامه ای علیه مارک زاکربرگ و دو تن دیگر از مدیران منطقه ای فیسبوک تنظیم کرده و با قبول این ادعا نامه از سوی دادستانی شهر مونیخ، پرونده شکایتی علیه فیسبوک در مونیخ تشکیل شده است.

بنابر ادعانامه وکیل ایالت بایرن آلمان، او پیشتر 430 مورد مطالب توهین آمیز و نژاد پرستانه در شبکه اجتماعی فیسبوک پیدا کرده است و به رغم ارسال آدرس این مطالب به فیسبوک، مدیران این شبکه این مطالب را از صفحات کاربران آلمانی حذف نکرده اند. بنا بر اعلام " چان جو جان " مدیران فیسبوک در برابر درخواست او به حذف مطالب نژاد پرستانه و توهین آمیز گفته اند این مطالب ضرری در بر ندارد.

این نخستین بار نیست که مدیر فیسبوک به اتهام حذف نکردن مطالب با مضامین فوق از سوی دولت ها و قوه قضاییه برخی کشورها مورد بازخواست قرار می گیرد.

 شبکه اجتماعی فیسبوک پیشتر نیز به اهمال در زمینه جلوگیری از سوء استفاده های گروه های تروریستی از این شبکه متهم شده است. این شبکه متهم شده است که در برابر سوء استفاده گروه های تروریستی از این شبکه اقدامات لازم را انجام نمی دهد.

سخنگوی فیسبوک در واکنش به دادخواست جدید دادستانی شهر مونیخ با رد اتهامات گفته است که مدیران این شبکه هیچ مرز قانونی را در آلمان نقض نکرده اند.

بر اساس گزارش نشریه اشپیگل آلمان ، دادستان ها در مونیخ در حال بررسی اتهامات دادخواست وکیل ایالت بایرن هستند تا شواهدی برای اثبات اتهامات مطرح شده در پرونده بیابند.

بر اساس قوانین آلمان مدیران فیسبوک موظف اند  در صورت مشاهده" پست " های نژاد پرستانه و تبلیغات "نئو نازی ها " در این شبکه، آنها را حذف کنند. در صورت اثبات اتهامات مطرح شده در پرونده، جریمه سنگینی در انتظار شبکه فیسبوک خواهد بود.

شبکه فیسبوک محبوب ترین و پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی است که هم اینک بیش از 1 میلیارد عضو در سرتاسر جهان دارد.

سنگ بنای این شبکه عظیم در سال 2004 و از اتاق مارک زاکربرگ در دانشگاه هاروارد آمریکا گذاشته شد.