آکادمی مهندسی در انگلیس لیستی از عجایب فناوری مهندسی قرن 21 را ارائه کرده است. این لیست با ورودی متخصصان و پانل تهیه شده از برنامه‌های آکادمی برای مهندسان جوان تهیه شده است. این آکادمی گفته است که هدف، افزایش آگاهی از طیف گسترده‌ای از مشاغل مهندسی است.

پارچه Gore-Tex

این پارچه ضد عرق، ضدآب و قابل تنفس است. به لباس و کفش متصل می‌شود، لکه‌های حاصل شده از استفاده اسپری‌های ضد عرق که قبلاً باید با سختی بسیار آن‌ها را پاک کرد را کاهش می‌دهد.

شاهین چشم

تکنولوژی Hawk-Eye یک سیستم رایانه‌ای است که "به صورت تصویری مسیر یک توپ را ردیابی می‌کند و نمایه‌ای از احتمال حرکت آن از نظر آماری را نشان می‌دهد". این مورد بیشتر در ورزش‌هایی مانند تنیس و فوتبال به عنوان راهی برای داوری دقیق تماس‌های تنگاتنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تکنولوژی Dolby Atmos

اتمس اجازه می‌دهد تا صدا تقریباً در هر جای تئاتر حرکت کند. صدای فراگیر استریو فراگیر، مانند صدایی که برای جنگ ستارگان در سال ۱۹۷۷ استفاده شده است، صدا را فقط از چند زاویه ارائه می‌دهد. آکادمی در این‌باره می‌گوید: Dolby Atmos به هنرمندان این امکان را می‌دهد که اصوات خاص را به عنوان اشیا individual صوتی جداگانه در نظر بگیرند که "می توانند دقیقاً توسط سازنده موسیقی متن در هر مکانی از فضای سه بعدی سینما قرار بگیرند و حرکت کنند و تجربه سینمایی را بسیار غوطه ورتر کنند. "

آیفون

طبق گفته آکادمی، تلفن همراه اپل "انقلابی در ارتباطات تلفن همراه در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد". آیفون دنیا را با برنامه‌ها آشنا کرد و اینترنت را در جیب شما قرار داد. همچنین "انقلابی در رابط کاربری کاربر" ایجاد کرد و "سادگی مخاطبان کاملا جدیدی را وارد دستگاه‌های هوشمند کرد. "

یوتیوب

براساس گفته‌های این آکادمی، YouTube توزیع ویدئو را دموکراتیک کرده است. سرویس اشتراک ویدئوی اینترنتی را "از یک سرویس نسبتاً جزئی به چیزی که همه استفاده می‌کنند، برد و راه را برای خدماتی مانند Netflix و Amazon Prime هموار کرد. "

کاشت استخوان با چاپ سه بعدی

برای کاشت استخوان با چاپ سه بعدی "ساختار‌ها و داربست‌های سفارشی ساخته شده از سرامیک‌های مشابه استخوان طبیعی" استفاده می‌شود؛ استخوان جدید می‌تواند در اطراف رشد کند و حتی با ایمپلنت ادغام شود. از این روش‌ها در جراحی فک و صورت استفاده می‌شود.

تکنولوژی آب پاک

آکادمی در این خصوص نیز گفت: "اسهال ناشی از آب کثیف و بهداشت نامناسب هر دو دقیقه یک کودک زیر پنج سال را می‌کشد"، و افزود که در سطح جهان از هر شش نفر یک نفر هنوز به آب تمیز دسترسی ندارد. نوآوری مهندسی در بهداشت، توزیع و تصفیه آب بسیار مهم است. طبق گفته آکادمی، تلاش‌های جدید شامل بازیافت انرژی از تصفیه لجن تا تولید فیلتر‌های هوشمند ساخته شده از گرافن است.