شرکت زوم با شیوع ویروس کرونا و افزایش دورکاری‌ها کنفرانس ویدئویی را به برنامه خود اضافه کرده است. گزارش‌ها حاکی از این است که اکنون این شرکت به دنبال گسترش گفت و گوهای ویدئویی در محل کار و اضافه کردن امکانات دیگری، به ویژه خدمات ایمیل و تقویم است.

آیا هر دو برنامه‌ در zoom درحال اجرا است؟

این شرکت درحال حاضر بر روی محصول ایمیل خود کار می‌کند و گفته شده است که این محصول یک ایمیل وب بوده و زوم سال آینده آزمایش آن را آغاز می‌کند. اضافه کردن تقویم نیز ایده‌ای است که هنوز عملی نشده است اما با اضافه شدن هوشمندانه این دو برنامه زوم بیشتر دیده می‌شود. چرا که با از بین رفتن بیماری کرونا و برگشت کارها به روال عادی استفاده از این برنامه به حاشیه کشیده می شود و با اضافه کردن این دو برنامه زوم احتمالا دیگر به حاشیه کشیده نمی شود.

برنامه zoom در رقابت با شرکت‌های گوگل و مایکروسافت

بسیاری از رقبای بزرگ زوم، سیستم عامل‌های کنفرانس ویدیویی دارند که به عنوان بخشی از مجموعه برنامه‌های سازمانی گسترده تر ارائه شده‌اند و دوتا از بزرگ‌ترین آن‌ها متعلق به مایکروسافت با پلتفرم Office 365 و Google با بسته رقابتی Workspace هستند. هر دوی این سیستم عامل ها محصولات تقویم ، ایمیل و کنفرانس ویدیویی را ارائه می دهند ، بنابراین به نظر می رسد زوم به دنبال ایمیل و تقویم است تا سعی کند پیشنهادهای خود را جمع بندی کند و این برنامه را از پلتفرم یک منظوره کم کند.