سهام بورس شرکت تسلا یکبار دیگر در روز جمعه با رشد مواجه بود. این شرکت اکنون بیش از پیش در تلاش است تا مقام اول باارزش‌ترین مجموعه در فهرست پانصد شرکت بزرگ بازار بورس را کسب کند و به نظر می‌آید روز دوشنبه به هدف خود برسد.

شرکت اتومبیل‌سازی تسلا که توسط ایلان ماسک مدیریت می‌شود روز دوشنبه به عنوان باارزش‌ترین شرکت در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر بازار بورس انتخاب می‌شود چرا که اکنون این مجموعه بیش از یک درصد از ارزش کل شرکت‌های موجود در فهرست را به خود اختصاص می‌دهد.

رشد سهام تسلا ادامه دارد

ارزش سهام بورس شرکت تسلا از ماه نوامبر تاکنون با رشد ۶۰ درصدی داشته  و همواره توانسته است موفقیت خود را حفظ کند. این مجموعه موفق شد با کسب رشد ۱.۲ درصدی و رسیدن به ارزش ۶۶۳ دلار برای هر سهم رکورد این هفته را بشکند. شرکت تسلا در نظر دارد با قرار گرفتن در صدر جدول سهام شرکت‌های برتر دنیا ارزش شرکت خود را ۸۰ میلیارد دلار افزایش دهد و افراد بیشتری را به خرید سهام خود ترغیب کند.

در جلسه برگزار شده روز جمعه شرکت تسلا توانست ۱۳ میلیون دلار سهام خود را بفروشد و ارزش مجموعه را افزایش دهد. ارزش سهام این مجموعه از سال گذشته تا به امروز ۷۰۰ درصد رشد داشته و ارزش بازار بورس خود را به بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار رسانده است. در مجموع این شرکت در رتبه ششمین شرکت باارزش دنیا قرار دارد و انتظار می‌رود همواره به رشد خود ادامه دهد. همان‌طور که مشخص است رتبه این مجموعه در فهرست ۵۰۰ شرکت باارزش سهام بورس با رتبه این مجموعه در جهان تفاوت دارد چرا که عضویت در فهرست مذکور به دلخواه شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ سهام تسلا بیشترین میزان تراکنش در بازار بورس را به خود اختصاص می‌دهد و در هر جلسه بیش از ۱۸ میلیارد دلار از این سهام رد و بدل می‌شود. این در حالی است که میزان رد و بدل سهام شرکت اپل تنها ۱۴ میلیارد دلار گزارش شده است.