شرکت تسلا در نسخه بتا خودران خود پیشرفت‌های چشمگیر رو به جلویی داشته است. گفته شده تسلا بروزرسانی را ارائه داده که طبق گفته الون ماسک، نیاز به مداخله انسان را حدود یک سوم کاهش می‌دهد. وی توضیح نداد که چه چیزی علاوه بر استفاده بیشتر در دنیای واقعی منجر به پیشرفت شده، اما این یک جهش بزرگ برای بروزرسانی اولیه است.

ماسک افزود، خریدار می‌تواند هر پنج تا ده روز یکبار منتظر بروزرسانی کامل Self-Driving باشد. وی همچنین اذعان داشت که این سیستم هرگز کامل نخواهد بود، اما امیدوار است که احتمالاً خطایی در نهایت «بسیار پایین تر» از آنچه از یک انسان انتظار می‌رود را داشته باشد.

ممکن است این نوع پیشرفت‌های سریع لازم باشد. تسلا هنوز امیدوار است که FSD beta را تا پایان سال ۲۰۲۰ به طور گسترده در دسترس قرار دهد، و این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم به اندازه کافی قابل اعتماد باشد که بیشتر رانندگان با استفاده از آن احساس راحتی کنند.

به امکاناتی که این اتومبیل خودران در اختیار مشتری قرار می‌دهد می‌توان به کنترل علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی ایست برای راننده، دسترسی به ویژگی‌های مخصوص برای رانندگی در بزرگراه و همچنین قابلیت تمام خودران در نسخه بتا اشاره کرد که می‌تواند خودرو را از مسیر ورودی بزرگراه به خروجی هدایت کند.

گفتنی است؛ سال ۲۰۱۶ راننده یک مدل از این اتومبیل‌های خودران در تصادف با کامیون کشته شد، این اتفاق زمانی رخ داد که راننده تنظیمات خودرو را روی حالت خودران قرار داده بود و کنترل آن را بر عهده نداشت که همین مسئله باعث بروز مشکلی برای شرکت تسلا شد.