گوگل همچنان قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ محصولات خود را با مواد بازیافتی تولید کند؛ البته این شرکت برای ساخت پیکسل جدید و گوگل نست از ترکیب مواد بازیافتی با مواد دیگر استفاده کرده بود. این‌ها تنها تعدادی از محصولات گوگل هستند که با مواد بازیافتی ساخته شده‌اند. بااین‌حال، درباره پیکسل باید به این موضوع اشاره کنیم که قاب پشتی این گوشی‌ها کاملا از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است.

گوگل در بلاگ رسمی‌اش اعلام کرده که پیکسل اولین گوشی این شرکت بود که در ساخت آن از آلومینیوم بازیافتی به‌کار رفته است. این کار باعث می‌شود که دیگر از آلومینیوم استخراج‌شده از معدن استفاده نشود و ضایعات هم بسیار کاهش پیدا می‌کند. استفاده از آلومینیوم بازیافتی باعث می‌شود که ۳۵ درصد تولید کربن در ساخت این گوشی‌ها درمقایسه‌با استفاده از آلومینیوم استخراج‌شده، کاهش پیدا کند. گوگل روی استفاده از مواد بازیافتی در طراحی محصولاتش به‌طور ویژه متمرکز است و حتی خط‌تولید جدیدی راه‌اندازی کرده که به‌واسطه آن سایر شرکا و همکاران گوگل هم بتوانند روی مواد بازیافتی سرمایه‌گذاری کنند تا کاربران وسایل الکترونیکی بیشتر بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

طبق اعلام گوگل ، این شرکت برای مبارزه با تغییرات اقلیمی کارهای زیادی انجام داده است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میزان استفاده از مواد بازیافتی در محصولاتش را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. به‌طور خاص هم اشاره شده که گوگل قصد دارد ۵۰ درصد پلاستیک به‌کاررفته در محصولات خود را با پلاستیک بازیافتی جایگزین کند.

گوگل گفته است که استفاده ۵۰ درصدی از پلاستیک بازیافتی بیشتر از استانداردهای در نظر گرفته شده است. این شرکت امیدوار است سیاست‌های جدیدش آینده‌ای را شکل دهد که در آن، از متریال‌های مختلف بتوان بیشتر استفاده کرد و آلودگی کمتری هم تولید شود.

گوگل برنامه‌ریزی کرده تا سال ۲۰۲۲ بتواند گواهی UL 2799 Zero Waste to Landfill را برای خط‌تولید محصولات خود دریافت کند. این گواهی تضمین می‌کند تمام قطعات هر محصول بازیافت می‌شوند و هیچ قسمت آن از گورستان ضایعات سر در نخواهد آورد. افزون‌براین، اهالی مانتین‌ویو قصد دارند تا سال ۲۰۲۵ هم محصولات خود را کاملا بدون پلاستیک و بازیافت‌شدنی تولید کنند.

گوگل از سال ۲۰۱۶ کاهش تولید پلاستیک را در دستورکار خود قرار داد و برای کاهش استفاده از پلاستیک به‌دنبال پیداکردن مواد جایگزینی بود که بتوان آن‌ها را بازیافت کرد. به‌همین‌دلیل، گوگل همکاری جدیدی با شرکت‌های مختلف آغاز و تحقیقات زیادی کرد.

یکی دیگر از هدف‌های گوگل این است که بتواند تا سال ۲۰۳۰، تمام کسب‌وکار خود را در هر ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته بدون استفاده از انرژی‌های کربنی اداره کند.