Huawei Atlas 900 AI   تنها برنده عنوان بهترین محصول هوش مصنوعی در رویداد Interop Tokyo 2020

تیم داوری رویداد Interop Tokyo 2020 عنوان برترین محصول این کنفرانس را به Huawei Atlas 900 AI Cluster اعطا کرد و دلیل این انتخاب را قدرت محاسباتی هوش مصنوعی و برتری آن در مدیریت حرارت تولیدی، اعلام کرده است. Huawei Atlas 900 تنها محصول ارائه شده در دسته هوش‌مصنوعی در سال ۲۰۲۰ میلادی محسوب می‌شود که عنوان منتخب این رویداد را به خود اختصاص داده است. این عنوان، بالاترین جایگاه را میان جوایز کنفرانس Interop دارد. عملکرد استثنایی Atlas 900 را می‌توان کاتالیزوری برای بهبود عملکرد در جستجو با استفاده از هوش مصنوعی در ابعاد جهانی به حساب آورد. امری که می‌تواند کاربردهای هوش مصنوعی را در تمام صنایع و بازارها تقویت کند.

«تونی ژو» (Tony Xu)، ریاست بخش Huawei Ascend Computing در این خصوص می‌گوید: «راهکار محاسباتی Huawei Atlas AI، محاسبات کامپیوتری قدرتمند و بهینه‌سازی ویژه انرژی را برای تمام سناریوهای قابل استفاده در دستگاه‌ها، پلتفرم‌ها و ساختارهای ابری ارائه می‌دهد. Atlas 900 AI محاسبات قدرتمند را در اختیار پایگاه‌های اطلاعات قرار داده تا در کنار عملکرد با ثبات، امکان استفاده از بهترین سطح بهینه‌سازی انرژی را جهت سرعت بخشیدن به تحقیقات خود تجربه کنند. تحقیقاتی که در زمینه‌های مختلف مانند اکتشافات فضایی، پیش‌بینی وضع آب و هوا، اکتشافات نفتی و ... انجام می‌شوند. به این ترتیب، پیشرفت‌های تحقیقاتی نیاز به تجهیزات خاص نداشته و عملا همه افراد می‌توانند به کمک این سیستم فعالیت‌های علمی داشته باشند.»

Atlas 900 سریع‌ترین ساختار آموزشی برپایه هوش مصنوعی را پیاده‌سازی خواهد کرد. این پلتفرم، توان محاسباتی ۲۵۶ تا ۱۰۲۴ «پتافلاپی» (Petaflop) را با دقتی دو برابر (FP16) ارائه می‌دهد که معادل با توان محاسباتی ۵۰۰ هزار کامپیوتر شخصی است. Atlas 900 رکورد جهانی را در آزمون‌های ResNet-50 برای آموزش مدلینگ با تکمیل فرآیندها در ۵۹.۸ ثانیه جابه‌جا کرده و به عنوان تنها محصولی شناخته می‌شودکه موفق به تکمیل این فرآیند در مدت زمان کم‌تر از یک دقیقه شده است. Atlas 900 کاربردهای وسیعی در تحقیقات علمی و نوآوری‌های تجاری دارد تا دست‌یابی به آموزش سریع‌تر مدل‌های هوش مصنوعی را با استفاده از عکس‌ها و ویدئوها ممکن سازد.

Atlas 900 AI Cluster از سیستمی پیشرفته برای تبادل و دفع گرما استفاده می‌کند. این سیستم نوآورانه با استفاده از مواد خنک‌کننده‌ مایع، سطح خنک‌کنندگی مطلوبی را فراهم می‌کند. . این طراحی، میزان خروج فوق‌العاده حرارت را حتی برای سرورهای کوچک و رک‌های تکی با مصرف توان تا ۵۰ کیلووات نیز امکان‌پذیر می‌کند. این سیستم امکان دست‌یابی به اثربخشی مصرف انرژی (PUE) کم‌تر از ۱.۱ را برای پایگاه‌های اطلاعات فراهم کرده تا تقریباً دست‌یابی به مقدار ایده‌آل PUE برابر ۱.۰ باشد. که به معنی میزان اثربخشی دقیقا برابر با میزان انرژی مصرف‌شده است که رکورد قابل توجهی محسوب می‌شود. فضای مورد نیاز برای Atlas 900  تا ۷۹ درصد نسبت به رک‌های ۸ کیلوواتی که با استفاده از هوا خنک می‌شوند، کمتر است. این خاصیت باعث می‌شود که هزینه مالکیت برای مشتری (TCO)، به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

01

نوآوری‌های بدون توقف هوآوی به منظور برآورده‌کردن نیاز روزافزون به توان محاسباتی

اما این تمام ماجرا نیست و فعالیت‌های هوآوی در زمینه هوش مصنوعی با قدرت ادامه دارد. «جیانگ تائو» (Jiang Tao)، معاون بخش Huawei Computing جدیدترین دستاوردهای هوآوی در زمینه نوآوری محاسباتی را در رویداد Huawei Analyst Summit 2020 (HAS 2020) معرفی کرد تا محصولات ارائه‌شده با نیازهای متنوع محاسباتی هم‌خوانی داشته باشند.

صنایع تولیدی از مدت‌ها پیش به بازدید و بررسی دستی، به ویژه برای محصولات ترکیبی متکی بود. هوآوی موفق شده با به کارگیری Atlas 300 در کامپیوترهای تجاری، قدرت مشاهده و بررسی محصولات در این سیستم‌ها را افزایش بدهد که به کمک این سیستم می‌توان به بازبینی هوشمندانه محصولات پرداخت. در یک خط تولید که از قابلیت‌های Atlas استفاده می‌کند، با شناسایی عیوب برچسب‌ها و اتصالات، بهره‌وری در زمینه بازبینی از ۹۰ درصد به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

هوآوی همکاری جدیدی را نیز با شرکت AGS ایتالیا در دستورکار قرار داده تا سیستم عیب‌یابی مبتنی بر هوش‌مصنوعی را برای تصاویر پزشکی نیز ایجاد کند. این سیستم از سرور Atlas 800 و رابط کاربری Atlas 300 استفاده می‌کند تا گزارش‌های دقیقی را برای عیب‌یابی و تحلیل تصاویر ایجاد کند. زمان تحلیل و عیب‌یابی به کمک استفاده از این راهکار، از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به ۱۰ تا ۲۰ ثانیه تقلیل پیدا کرده است. تشخیص زودهنگام، مزیتی کاملاً مهم در زمینه پزشکی به ویژه در موارد اورژانسی محسوب می‌شود.

هوآوی با ارائه راهکارهای مختلف در زمینه هوش‌مصنوعی، به دنبال حل مشکلات جاری صنایع مختلف است؛ جایی که محاسبات سنگین و زمان‌بر، با استفاده از هوش مصنوعی هوآوی در زمانی بسیار کوتاه‌تر حل می‌شود و این می‌تواند شتاب پیشرفت صنعت، پزشکی و علم‌های مختلف را دوچندان کند.