به گزارش پارس ؛ صدیقه سالمی اظهار کرد: پرستاران به معنای واقعی از خصوصیات اخلاقی و شخصیت اجتماعی ویژه برخوردار هستند که هیچ‌کدام از مشکلات و سختی‌های مربوط به شغل و ناکافی بودن درآمد بر اخلاق و شخصیت آن‌ها تاثیر منفی نمی‌‌گذارد.

وی با اشاره به تدوین کتابچه قانون با احصاء ۱۰ وظیفه مختلف برای این قشر عنوان کرد: سازمان نظام پرستاری در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی خود برای تحقق خواسته‌های جامعه پرستاری گام برداشته و از حق آن‌ها در عرصه‌های گوناگون دفاع می‌شود.

معاون فنی شورای عالی نظام پرستاری کشور یکی از مطالبات پرستاران را کاهش ساعت کار آن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: استانداردسازی خدمات پرستاری، تعرفه‌گذاری واقعی برای خدمات ارائه شده توسط آن‌ها از جمله بدیهی‌ترین خواسته‌های این قشر از خانواده عظیم بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

سالمی با اشاره به اینکه بالا بودن ساعت کار منجر به افزایش احتمال بروز خطا بین پرستاران حین انجام وظیفه می‌شود، تصریح کرد: سه نقش پرستاران مشتمل بر پیشگیری، درمان و توان‌بخشی منجر به این شد که کاهش ساعات کار پرستاران یک امر ضروری احساس شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در سایه صرف زمان، انرژی و مطالعات گسترده جامه عمل به خود پوشید، اظهار کرد: در نهایت قانون ارتقای بهره‌وری علاوه بر کاهش ساعت کار پرستاران چند بند مختلف به مرحله تصویب رسید که هر یک از مصوبات برای فعالان این عرصه نویدبخش و امیدآفرین است.

معاون فنی شورای عالی نظام پرستاری کشور با اظهار به اینکه در قالب قانون مورد اشاره درباره سنوات خدمت نیز تغییرات ارزشمندی حاصل شد، افزود: این موضوع ضمن رفع مشکل کمبود نیروی انسانی بیمارستان‌های مختلف موجب جلب رضایت جمع زیادی از پرستاران شد.

وی به یکی دیگر از بندهای طرح «تحول نظام سلامت» اشاره کرد و گفت: بعضی از بیمارستان‌های تخصصی یا بخش‌هایی مانند چشم و قلب بنا به ماهیت‌ و خدمات مختلف‌شان هزینه زیادی به سیستم بیمارستانی تحمیل می‌کنند که این قبیل موضوعات را در قوانین لحاظ کرده‌ایم.