رویداد انجمن جهانی شبکه‌های موبایلی2019 در شهر زوریخ سوییس برگزار شد. هوآوی در این همایش از فناوری SuperHUB، راهکار جدید 5G Microwave رونمایی کرد. این راهکار با ساختاری ساده، علاوه بر افزایش بازدهی امواج، امکان برقراری ارتباط با پهنای باند بسیار بالا را برای مجموعه‌ ایستگاه‌های شبکه فراهم می‌کند. هوآوی همچنین از پهنای باند 40 Gbps و 100 Gbps تحت راهکار Microwave 5G  رونمایی کرد که رکوردی جدید به محسوب می‌شود.

با ادامه روند پیشرفت شبکه‌های 5G، شبکه‌های ارتباطی از نوع درختی به ستاره‌ای تغییر شکل می‌دهند. این تغییر، افزایش جهت‌های تحت پوشش ایستگاه‌های مخابراتی را به دنبال دارد. گسترش امواج پیش‌نیاز ارتقای پوشش پهنای‌باند چندجهته است و این موضوع، تمام اپراتورها را مجبور به افزایش تعداد سایت‌ها (ایستگاه‌ها)‌ می‌کند. از طرفی تقویت گستره‌ امواج، نیازمند افزایش تجهیزات مایکروویو در سایت‌هاست که دو معضل کمبود فضای نصب تجهیزات و فشار روی سازه‌ برج‌ها را به دنبال دارد.

1

استفاده از فناوری SDM (Space Division Multiplexing) امکان انتشار امواج را تا گستره‌ چهار برابر وسیع‌تر از گذشته را فراهم می‌کند؛ این امواج در فناوری‌های پیشین تنها در فضای 90 درجه‌ای منتشر می‌شدند. بنابراین می‌توان گفت این روش بهبودی 300 درصدی بازدهی دارد. استفاده از فناوری SDM باعث سه برابر شدن پهنای باند یک سایت در تمام جهت‌ها می‌شود و ارتقای پوشش چندجهته را نیز فراهم می‌کند.

2

استفاده از آنتن‌های ماژولار دو بانده نیز امکان ترکیب هرکدام از دو باند 6-86GHz در سایت را فراهم می‌کند. به این ترتیب نیاز به استفاده از چند آنتن برای دسترسی به پهنای باند بالا در سناریوهایی که یک باند به خوبی عمل نمی‌کند، وجود نخواهد داشت.

راهکار SuperHUB هوآوی ابزاری ایده‌آل به منظور عبور از محدودیت‌ها و حل مشکلات مربوط به امواج، پهنای باند، فضا و فشار روی سازه را به اپراتورها ارائه می‌کند. در سایت‌هایی که فیبرهای نوری به میزان ناکافی مورد استفاده قرار گرفته‌اند یا سازه برج امکان ارتقا و افزایش تجهیزات را نمی‌دهد، راهکار جدید هوآوی می‌تواند ضمن حل مشکل، حداقل پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه را در تمامی سناریوها تضمین کند.

راهکارهای 5G Microwave هوآوی مدت‌ها است که وارد فاز بهره‌برداری تجاری شده‌ و تاکنون در 36 کشور دنیا از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا، سوییس، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت به کار گرفته شده‌اند. بهره‌گیری از راهکارهای هوآوی، علاوه بر استفاده از حداکثر ظرفیت شبکه‌های نسل پنجم، به اپراتورها این امکان را می‌دهد که از روند پرشتاب پیشرفت فناوری 5G عقب نمانند.