هوآوی هر سال در همایش IFA و پیش از معرفی سری Mate، نسل جدید چیپست‌های Kirin خود را معرفی می‌کند. امسال منتظر چیپست Kirin 990 در گوشی‌های سری Mate 30 هستیم و هوآوی پیش از رونمایی رسمی، اطلاعاتی مفیدی را در این مورد منتشر کرده است.

Kirin 990 بر پایه فناوری ساخت 7 نانومتری، اما بهینه‌تر خواهد بود

Yanmin Wang، مدیر منطقه‌ای هوآوی در اروپا و کانادا در مصاحبه‌ای درباره مشخصات و ویژگی‌های چیپست پرچمدار جدید هوآوی صحبت کرده ‌است. به گفته Wang چیپست جدید هوآوی تحت عنوان «Kirin 990» معرفی خواهد شد.

تراشه Kirin 990 قدرت‌بخش محصولات رده‌بالای هوآوی در سال 2019 خواهد بود. گوشی تاشوی Mate X و پرچمداران سری Mate 30 مجهز به این چیپست هستند.

Wang در ادامه توضیح داده است که Kirin 990 بر پایه فناوری ساخت 7 نانومتری بهبودیافته توسعه داده شده است. به همین خاطر می‌توان کاهش 20 درصدی در مصرف انرژی و بهینه ‌شدن عملکرد پردازشی را از آن انتظار داشت. به گفته او این چیپست حتی در محصولات رده‌بالای سال 2020 نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

kirin02

Kirin 990 از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند

پشتیبانی از نسل پنجم شبکه ارتباطی (5G)، یکی از قابلیت‌های کلیدی اضافه شده به Kirin 990 است. به گفته Wang چیپست جدید هوآوی از استانداردها و فرکانس‌های رایج مورد استفاده در شبکه‌های نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. اسمارت‌فون‌های مجهز به Kirin 990 احتمالاً مجهز به مودم 5G نیز خواهند بود.

حتی زمزمه‌هایی از تصمیم هوآوی برای ادغام مودم 5G با چیپست Kirin 990 نیز به گوش می‌رسد. چنین اقدامی علاوه بر تضمین پشتیبانی گوشی‌های مجهز به Kirin 990 از فناوری 5G، باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در فضای داخلی دستگاه می‌شود و امکان استفاده از قطعات پیشرفته‌تر را فراهم می‌کند.

4K 60FPS بالاخره به چیپست‌های ساخت هوآوی راه پیدا کرد

از دیگر ویژگی‌های جدید چیپست Kirin 990 می‌توان به اضافه شدن پشتیبانی از ثبت ویدئوهایی با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه اشاره کرد. این ویژگی‌ پیش از این به چیپ‌ست‌های رقیب نظیر اسنپ‌دراگون 855 و اگزینوس 9825 اضافه شده بود و می‌توان گفت هوآوی اکنون با اضافه کردن این قابلیت به چیپست خود، رقیبی سرسخت برای دیگر شرکت‌ها خواهد بود.

طبق اعلام هوآوی، تراشه Kirin 990 روز جمعه 6 سپتامبر (15 شهریور) و در جریان همایش IFA 2019  به طور رسمی معرفی خواهد شد.