به گزارش پارس نیوز، 

سامسونگ؛ از همان ابتدا این برند قصد جاودانه شدن داشت

در میان برندهای موبایل بدون شک سامسونگ تاثیر بیشتری در تاریخ گوشی های موبایل داشته است. نام این برند کره ای نیز بسیار جالب توجه است. سامسونگ به معنای «سه ستاره» است. که «سه» در این برند به معنای بزرگی و توان بسیار بالاست و «ستاره» نیز به معنای جاودانگی در نظر گرفته شده است. در این کلمه از حروف «هانجا» استفاده شده است؛ هانجا حروفی چینی است که در زبان کره ای نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

هواوی؛ غول چینی ها معنای بسیار جالبی دارد

ریشه اصلی کلمه هواوی در چین به معنای «گل» است و لوگوی هواوی نیز از این کلمه برداشته شده است. البته هواوی در زبان انگلیسی نیز به مفهوم شکوه و پرزرق و برق است اما به طور کلی هواوی در زبان چینی به معنای «دستاورد» است، به همین دلیل مردم چین هواوی را دستاورد چینی می دانند.

نوکیا؛ نام شهری در فنلاند

شاید این موضوع در میان سایر نام های برندهای موبایل جذابیت بسیاری داشته باشد زیرا برند نوکیا از نام یک شهر در فنلاند گرفته شده است. پس از انتخاب این نام، برند نوکیا که بیش از 50 سال در عرضه محصولات متنوع سابقه دارد، همچنان به عنوان یک برند خاطره انگیز محسوب می شود. شهر نوکیا در نزدیکی شهر تامپره فنلاند قرار دارد.

سونی؛ برندی برای جوانان

برند سونی ترکیبی از دو کلمه انگلیسی و لاتین Sonny و Sonus است. لغت اولی به معنای پسر بچه و کلمه دوم نیز از ریشه کلمه Sound گرفته شده است. از ترکیب این دو کلمه برند سونی شکل گرفته و توانسته علاوه بر اینکه خود را با یک نام بسیار زیبا در میان برندهای موبایل مطرح کند، بخشی از نیازهای روزمره  کاربران را نیز برطرف کند. سونی به طور کلی به معنای «گروهی از جوانان» است که علاقه مند به ابتکار و ایجاد فناوری های جدید هستند.

اپل؛ یک سیب ساده

در میان برندهای موبایل نام کمپانی اپل بسیار جالب توجه است؛ استفاده از کلمه ای که تقریبا تمام کاربران گوشی های هوشمند معنای آن را می دانند. استیو جابز و استیو وازنیک در میان گزینه هایی که برای انتخاب نام برند خود داشتند، در نهایت این کلمه را انتخاب کردند که از دید بسیاری از نزدیکان استیو جابز علاقه این فرد به گروه بیتلز بود. (نام انتشاردهنده آهنگ های این گروه، اپل ریکوردز بود). همچنین علاقه جابز به سیب تاثیر بسیار زیادی روی انتخاب این برند داشته است.