به گزارش پارس نیوز، 

از این ویژگی خصوصا در مواردی استفاده می شود که سیستم آلوده به بدافزار یا ویروس شده باشند و Safe mode تنها کاری است که می تواند کاربر را وارد سیستم کند و کامپیوتر را دوباره احیا کند.

مزیت های حالت safe mode

از آنجایی که فایل‌های غیر ضروری در این حالت از بوت اجرا نمی ‌شوند و به عبارتی در این حالت سیستم عامل محدود خواهد شد، بعضی از امکانات ویندوز یا سیستم عامل های دیگر نیز در اختیار کاربر نخواهد بود ولی این عیب سیف مود نیست بلکه مزیت آن است چون در این حالت بسیاری از برنامه‌ های استارت آپ یا برنامه ‌های مخربی که هنگام بالا آمدن ویندوز اجرا می ‌شوند، اجرا نخواهند شد و به این ترتیب دست کاربر برای انجام تغییرات اساسی باز خواهد ماند.

این ویژگی تنها مختص کامپیوتر نیست و حتی گوشی ها و دیگر ابزارهای الکترونیکی نیز حالت Safe mode دارند. اگر شما نیز با این مشکل روبرو شده اید که ویندوز در حالت عادی بالا نمی آید بهتر است به وارد شدن به ویندوز با استفاده از حالت safe mode  اقدام کنید. با استفاده از روش های زیر می توانید وارد این حالت شوید.

چطور به حالت Safe mode ویندوز بروم؟

وارد شدن به حالت Safe mode:

در ویندوز 7 و نسخه ‌های قدیمی‌ تر: وقتی کامپیوتر در حال بوت شدن است کلید F8 را بزنید و سپس در منوی ظاهر شده گزینه Safe Mode را انتخاب کنید.

در ویندوز  8: در حالی‌که گزینه Restart در منوی Power را کلیک می‌کنید کلید شیفت را نگه دارید تا بتوانید وارد حالت سیف مود در ویندوز 8 شوید.

ویندوز 10: در حالی‌که گزینه Restart در زیرمنوی “Power Options” در منوی استارت را کلیک می‌ کنید کلید شیفت را نگه دارید.

پس از وارد شدن به حالت safe mode  می توانید موردی که موجب مشکل شده را پیدا کنید. اگر نرم افزاری نصب کردید که ویندوز را کند کرده از لیست برنامه ها اقدام به ریمو کردن آن کنید. یکی دیگر از گزینه هایی که برای رفع عیب کامپیوتر در حالت سیف مود می توانید اجرا کنید حالت System Restore  بوده است. با استفاده از System Restore شرایط را می توانید به‌ زمانی که ویندوز بدون مشکل کار می‌کرده برگردانید.