به گزارش پارس نیوز، 

نسخه دسکتاپ از مرورگر فایرفاکس 62 که هم اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است دارای قابلیت جدیدی برای همگام سازی اطلاعات بین پلتفرم‌های مختلف از خود است. به این ترتیب کاربران از این پس می‌توانند توسط مرورگر فایرفاکس موجود در دستگاه‌های دیگر، به اطلاعاتی نظیر Bookmark‌ها، رمزهای عبور، تاریخچه، کوکی‌ها و... دسترسی داشته باشند و حتی بتوانند آن‌ها را برای همیشه پاک سازی کنند.

علاوه بر این قابلیت، منوی همبرگری موجود در این مرورگر هم اکنون گزینه جدیدی با عنوان Tracking Protection دارد که امکان فعال سازی و یا غیرفعال سازی این قابلیت را سریع‌تر از گدشته فراهم می‌کند. از میان دیگر ویژگی‌های جدید این نسخه از مرورگر فایرفاکس می‌توان به قابلیت‌های جدید در تنظیم محتویات صفحه New tab اشاره کرد. کاربران هم اکنون قابلیت آن را دارند که سایت‌های منتخب و پربازدید و همچنین دیگر اطلاعات مورد علاقه خود را برای نمایش در این صفحه انتخاب کنند. علاوه بر این، هم اکنون امکان انتخاب تعداد اطلاعات نمایش داده شده در این صفحه نیز ممکن شده است.

gsmarena_00.jpg - 68.11 kB

دیگر قابلیت مهم این نسخه از مرورگر فایرفاکس دکمه‌ای با عنوان Clear Site Data and Cookies در کنار نوار آدرس است که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات ذخیره شده بر روی سیستم توسط سایتی که در حال مشاهده آن هستند را برای همیشه پاک سازی کنند. به این ترتیب برای پاک کردن اطلاعات ذخیره شده مربوط به یک سایت خاص، دیگر نیازی به حذف تمامی اطلاعات موجود نخواهد بود. مرورگر فایرفاکس همچنین هم اکنون قابلیت آن را دارد که حالت Dark خود را برای کاربران سیستم عامل مک به صورت خودکار فعال سازی کند.

نسخه 62 از مرورگر فایرفاکس از بابت دیگری نیز حائز اهمیت است. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی موزیلا، از این پس مرورگر فایرفاکس از سیستم عامل ویندوز XP پشتیبانی نخواهد کرد. به این ترتیب امکان نصب نسخه‌های جدید از این مرورگر بر روی این سیستم عامل وجود نخواهد داشت. ارتقا سیستم رندرینگ صفحات وب بر روی سیستم عامل ویندوز، پشتیبانی از CSS Shapes و CSS Variable Fonts برای اولین بار، بهبود عملکرد کلی و همچنین رفع چندین باگ امنیتی و غیر امنیتی، از دیگر ویژگی‌های این نسخه از مرورگر فایرفاکس است. پشتیبانی از CSS Variable Fonts سبب می‌شود که فایرفاکس برای بارگذاری صفحات وب به دانلود فونت‌های کمتری نیاز داشته باشد. این موضوع سبب می‌شود که ضمن کاهش حجم اطلاعات موردنیاز، سرعت فراخوانی سایت‌های مختلف نیز بهبود پیدا کند.

اما نسخه جدید منتشر شده از این مرورگر برای دستگاه‌های اندرویدی نیز دارای چندین قابلیت جدید و مهم است. قابلیت پیمایش صفحات وب هم اکنون بسیار بهتر و راحت‌تر از نسخه‌های گذشته است. با این وجود به نظر می‌رسد هنوز این قابلیت در مرورگر فایرفاکس نیاز به بهبود و ارتقا دارد؛ چرا که در قیاس با مرورگرهای Firefox Focus و Firefox Rocket، این قابلیت هنوز عملکرد خوبی ندارد. علاوه بر این، قابلیت Tracking Protection برای جلوگیری از افشای اطلاعات مشاهده شده توسط کاربران، در این نسخه به صورت پیش‌فرض فعال است. مرورگر فایرفاکس 62 همچنین در حال حاضر قابلیت آن را دارد که در اتصال به اینترنت توسط ارتباط Wi-Fi، صفحات وب را با سرعت بیشتری به نمایش در آورد.