به گزارش پارس نیوز، 

 این جشنواره برای نخستین بار از سوی پارک علمی فناوری پردیس - به‌ عنوان مهم‌ترین و بزرگترین پارک فناوری کشور - با همکاری مجموعه دانشکار به عنوان کارگزار با حضور معاون علمی - فناوری رییس جمهوری و مقام هایی از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای 28 تا 30آبان در سالن ورزشی شهید ملک لو دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود.
شرکت نوپا یا استارتاپ به یک شرکت یا کسب ‌و کار گفته می‌ شود که به تازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده ‌است، رشد سریعی دارد و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام ‌پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته ‌است.
این شرکت‌ها مبتنی بر ایده‌ هایی ریسک‌پذیر هستند که مدل کسب و کارشان مشخص نیست و بازار هدفشان نیز در حد فرض است.
دبیر جشنواره کار صدف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برگزاری این جشنواره در سه مرحله شامل کارگاه های آموزشی ویژه کارکنان شرکت ها و دانشجویان، چالش های علمی و فناوری شرکت های دانش بنیان و برپایی نمایشگاه کار گفت: در این جشنواره 20استارت آپ و 40 شرکت دانش بنیان صنعتی برتر کشور در زمینه های فنی و مهندسی حضور خواهند داشت.
مجتبی میرجلیلی افزود: مهم‎ترین هدف این جشنواره، ایجاد ارتباط مستقیم میان کارفرمایان صنایع مختلف با کارجویان برای جذب نیروی کار جوان، نخبه و متخصص است.
وی از اهداف دیگر برگزاری جشنواره کار به معرفی کارفرمایان و شرکت‎های موفق اشاره کرد تا با حضور در محیط علمی دانشگاه علاوه بر ارتقا برند سازمانی، بتوانند مسائل و چالش‌ های فنی خود را در دانشکده‌های تخصصی مطرح کرده و راه حلی برای آنها، با کمک دانشگاهیان بیابند.
میرجلیلی خاطرنشان کرد: حضور شرکت ‌های دانش‌ بنیان و صنعتی در محیط علمی دانشگاه علاوه بر ارتقا برند سازمانی، حل مسائل و چالش‌ های فنی این شرکت‌ ها به کمک دانشگاهیان را نیز به دنبال دارد.
وی افزود: با توجه به حمایت‎های پارک فناوری پردیس معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری امتیاز و تخفیف ویژه‌ای برای حضور شرکت ‌های دانش‎بنیان در این جشنواره در نظر گرفته شده است.
به گفته دبیر جشنواره، رفع عواملی که مانع اشتغال کارجویان بویژه دانش آموختگان دانشگاهی می‌شود از یک سو و نبودِ بستری مناسب برای ارتباط مستقیم کارفرمایان و کارجویان از سوی دیگر، باعث شد تا مجموعه‌ دانشکار با برگزار جشنواره‎ کار فضای مناسبی را برای کارجویان و کارفرمایان فراهم کند.
علاقمندان برای کسب اطلاع از جزئیات بیشتر و ثبت نام، به سایت جشنواره به نشانی اینترنتی sadafjobfair.ir مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، امروزه کشور با بسیاری از نیروهای جوان و با انرژی مواجه است که در دانشگاه ‌های برتر کشور تحصیل کرده‌اند اما یکی از دغدغه‌ های اصلی آن ‎ها، یافتن شغل مناسب و مفید برای جامعه و مرتبط با رشته تحصیلی است که در بیشتر موارد با شکست مواجه می‎شوند؛ یکی از دلایل اصلی این معضل اجتماعی، نبود ارتباط سازنده صنعت با دانشگاه است.
**6984** 1200