به گزارش پارس نیوز، 
آمار نشان می دهد که میزان مرگ توسط موتورسیکلت حدود 28 برابر بیشتر از مرگ با خودرو است. بر این اساس برخی شرکت ها روی پروژه مربوط به تولید موتورسیکلت های خودران کار می کنند.

طی سال های اخیر مشاهده شده است که موتورسیکلت ها هم در بخش استفاده از تکنولوژی های نوین ترقی و رشد بزرگی داشته اند. قطعا در این زمینه ها چالش های بسیاری وجود دارد ولی امکان استفاده از این تکنولوژی های جدید برای آنها میسر شده است. این شرکت اخیرا ویدئویی از موتورسیکلت خودران خود به بازار عرضه کرده است که می تواند در نوع خود منحصر به فرد باشد.

BMW اعلام کرد که به مدت دو سال روی این پروژه کار کرده است. در این ویدئو موتورسیکلت خودران BMW به صورت آزمایشی در کنار یک کامیون حرکت می کند و می تواند دیدنی باشد.

چالشی بزرگ در افزودن سیستم های امنیتی اتوماتیک به موتورسیکلت خودران  

هدف این شرکت تولید انبوه این موتورسیکلت خودران و عرضه آن به بازار نیست بلکه BMW اعلام کرده است که تصمیم دارد از این تکنولوژی برای خودروهای جدید خود استفاده کند. این شرکت همچنین قصد دارد آزمایش های بسیاری را روی موتورسیکلت خودران خود انجام دهد تا بتواند تمام مشکلات موجود در این تکنولوژی را طی این آزمایشات برطرف کند.

سیستم ترمز اضطراری در موتورسیکلت های خودران BMW

شاید تعریف کردن سیستم ترمز اضطراری برای خودروهای خودران امری ساده باشد و از تصادف خودرو با وسیله ای دیگر جلوگیری کند و راننده هم صحیح و سالم از آن خارج شود ولی با تعریف این سیستم روی موتورسیکلت خودران تنها باعث مرگ سرنشین خواهیم شد. به عبارتی میزان و شدت این ترمز باید به حدی باشد که باعث مرگ سرنشین نشود.

اگر BMW بتواند این ایده ها را عملی کند، می تواند انقلاب بزرگی در زمینه موتورسیکلت های خودران به وجود آورد.

گفتنی است قیمت این موتورسیکلت خودران اصلا ارزان نخواهد بود. باید دید که آیا شرکت های تولیدکننده موتورسیکلت از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد یا خیر. شرکت یاماها چند سالی می شود که روی صنعت موتورسیکلت خودران آزمایشاتی را انجام می دهد و حال باید دید که آیا در این پروژه همکاری خواهد کرد یا خیر.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید. شما دوستان می توانید نظرات خود را راجع به این خبر با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.