به گزارش پارس نیوز، 

 معدود افرادی هستند که با این نظر مخالف باشند که طول عمر انسان‌ها نسبت به هر مقطعی از تاریخ طولانی‌تر شده است. پیشرفت‌های پزشکی به ویژه آنهایی که اخیرا در زمینه‌هایی مانند فناوری نانو حاصل شده است، با بهبود تعدادی از روش‌های پزشکی به افزایش طول عمر کمک می‌کنند.

موضوع مورد مطالعه این تحقیق، مسئله ناخوشایند تجزیه است که یکی از آن موضوعات علمی است که سراغ همه ما خواهد آمد و شامل چگونگی تجزیه و تاثیر یک ارگانیسم پس از مرگش بر اکوسیستم اطرافش است.

یک گروه از زیست شناسان دانشگاه میشیگان به دنبال کشف این هستند که این فرآیند چقدر برای حفظ تعادل در تقریبا هر حوزه از زیست شناسی ضروری است.

اگرچه مطالعات دیگر نیز بر این زمینه تمرکز داشته است، اما این تحقیق، دامنه وسیعی از حیواناتی که جامعه تجزیه کننده را تشکیل می‌دهند، شامل می‌شود.

اریک بنبو، سرپرست مطالعه توضیح داد که چگونه کار آنها در ارائه یک تصویر کامل از فرآیند تجزیه که آن را به اکوسیستم مرتبط می‌کند، مهم است و مهم‌تر از همه، تأثیر فوری و قابل توجهی که فقدان جوامع تجزیه کننده می‌تواند در هر جایی از جهان داشته باشد.

بنبو گفت: وجود جوامع موجودات تجزیه کننده حیاتی است، اگرچه چهارچوب استانداردی برای مفهوم تعاملات پیچیده و پویا آنها در هر دو نوع گیاهان و حیوانات وجود ندارد و این موضوع، مانع درک جامع ما از تجزیه می‌شود.

وی افزود: یافته‌های ما همچنین دارای مفاهیمی برای تعیین و آزمایش پارادایم‌های مربوط به بازیافت مواد مغذی، جریان ژن، پویش جمعیت و سایر فرآیندهای اکوسیستم در مرز تحقیقات زیست محیطی است.

محققان علاوه بر ایجاد یک چهارچوب، به دنبال کشف پتانسیل توسعه محصولاتی از جوامع تجزیه کننده هستند. به عبارت دیگر، درک روشن مراحلی که در این چرخه پیچیده انتقال مواد غذایی و انرژی رخ می‌دهد که به نوعی توسعه منابع جدید غذایی را به دنبال دارد و به طور بالقوه بر منابع غذایی تاثیرگذار است.

بنبو گفت: تحقیقات ما و این مطالعه یک زبان مشترک و ابزار مفهومی است که می‌تواند منجر به کشف محصولات جدید شود. ما ماده ارگانیک را از بین می‌بریم و آن را به یک محصول ارزش افزوده تبدیل می‌کنیم که می‌توانیم آن را به چرخه غذایی جهان اضافه کنیم. درک گونه‌ها و مکانیزم‌ها می‌تواند به ایجاد امنیت غذایی کمک کنند.

این یک بازی برد-برد برای علم و صنعت در دراز مدت خواهد بود، زیرا برخی شرکت‌ها تفکر خود را در مورد ارزش زباله‌ها و دفع آنها تغییر خواهند داد.

این مطالعه با حمایت محققان دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه جورجیا، دانشگاه آیداهو، دانشگاه تگزاس و دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی انجام شد.

این مطالعه در مجله Monographs Ecological منتشر شده است.