به گزارش پارس نیوز، 

وبسایت موبنا: حتما شما هم تاکنون اخباری را در مورد اتومبیل «استون مارتین ونتِیج» شنیده‌اید. این محصول ارزان‌ترین خودروی ساخته شده در شرکت استون مارتین محسوب می‌شود که هم اکنون به فروش می‌رسد. از زمان معرفی این اتومبیل تاکنون آزمایش‌های مختلف روی آن انجام شده است و با نمونه اولیه آن رانندگی‌های آزمایشی در کشور فنلاند و پیست بین‌المللی پرتغال به پایان رسیده است. از هفته جاری فروش مدل ونتِیج در اروپا آغاز شد تا این اتومبیل منحصر به فرد در خیابان‌ها به صورت عمومی مشاهده شود.

ارزان‌ترین اَستون مارتین وارد می شود!

قیمت پایه این خودرو برای منطقه بریتانیا 120900 دلار اعلام شده است و با وجود اینکه ارزان‌ترین خودروی استون مارتین محسوب می‌شود، ولی باید آن را در خانواده خودروهای گران قیمت طبقه‌بندی کرد. ولی به نظر شما چرا این خودروی سواری تا این اندازه گران است؟

ارزان‌ترین اَستون مارتین وارد می شود!

شرکت استون مارتین برای طراحی این خودرو از استاندارد و فرمول‌های کلاسیک خود فاصله گرفت و زبان جدید طراحی را مورد استفاده قرار داد. همین مسئله باعث شد مدل جدید اتومبیل وَنتِیج با شکل ظاهری خشن‌تر، پوزه زاویه دار، چراغ‌های کوچکتر و… مشاهده شود. برخی کارشناسان بر این باورند که قسمت جلو و پشت این اتومبیل شباهت زیادی به مدل MX-5 دارد و با این توضیحات استون مارتین سعی کرده است زبان جدید را در طراحی آن مورد استفاده قرار دهد.

ارزان‌ترین اَستون مارتین وارد می شود!

در قسمت پشته بدنه چراغ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امضای همیشگی استون مارتین در آنها دیده می‌شود و بنابراین اگر این خودرو را از قسمت پشت مشاهده کنید، به راحتی تشخیص می‌دهید که ساخت این شرکت است. رینگ‌های پشتی نیز اندکی برآمده شده‌اند که توانایی بیشتر این خودرو را القا می‌کند.

ارزان‌ترین اَستون مارتین وارد می شود!

قسمت داخل کابین نیز تغییرات اندکی را شامل شده است و البته با توجه به اینکه در خانواده خودروهای کلاسیک استون مارتین قرار می گیرد، چندان شیک و لوکس نیست. کلیدها و امکانات داخل کابین چندان زیبا طراحی نشده‌اند و دسترسی به آنها معمولی است. سوئیچ این خودرو برای باز کردن درب‌ها و روشن شدن خودرو شبیه به سوئیچ‌های قدیمی مرسدس است و از این نظر هم خلاقیتی در آن به کار نرفته است.

ارزان‌ترین اَستون مارتین وارد می شود!

بدنه فولادی و شاسی آلومینیومی آن از مدل DB11 گرفته شده است. بنابراین شما یک محور دوگانه در جلو و سیستم تعلیق چندگانه در قسمت عقب اتومبیل را در اختیار دارید. با این وجود برخلاف مدل DB11 سیستم تعلیق چندگانه عقب به صورت برقی هم کنترل می‌شود. نحوه توزیع وزن در بدنه این خودرو به این صورت است ۴۹.۵ درصد وزن روی چرخ‌های جلو خواهد بود و وزن کلی خودرو 1630 کیلوگرم اعلام شده است.

ارزان‌ترین اَستون مارتین وارد می شود!

برای این خودروی اسپورت موتور ۴.۰ لیتری توربو دوگانه از نوع V8 در نظر گرفته شده است که توانی معادل 503 اسب بخار و قدرت گشتاور 505 فوت را تولید می کند و بنابراین نمی‌توان آن را یک خودروی قدرتمند در خانوده اتومبیل‌های جی‌تی دانست.

ارزان‌ترین اَستون مارتین وارد می شود!

این اتومبیل هشت سرعته اتوماتیک قادر است در کمتر ۳.۶ ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن 314 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همین مسئله باعث شده است تا وَنتِیج به یکی از رقبای اصلی «پورشه 911 توربو» تبدیل شود و البته باید توجه داشته باشید که 8 هزار پوند ارزان‌تر از این مدل پورشه به فروش می‌رسد.

ارزان‌ترین اَستون مارتین وارد می شود!

در مجموع می‌توان گفت که این محصول نسبت به مدل‌های قبلی وَنتیج تفاوت‌های فراوانی دارد و وزن > نسبت به مدل DB11 نیز 129 کیلوگرم کاهش یافته است.