به گزارش پارس نیوز، 

 محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به شکایات مردم از سرویس پیامک ارزش افزوده تلفن همراه که منجر به هزینه های ناخواسته بسیاری برای کاربران می شد، اظهار داشت: در حوزه پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده، اقدامات متعددی در وزارت ارتباطات انجام شده است که از جمله آن می توان به سیستم شفاف سازی سرویس های فعال اشاره کرد.

از کد سرویس های فعال شده پیامکی خود آگاه شوید

آذری جهرمی با بیان اینکه مردم با استفاده از کد ستاره ۸۰۰ مربع می توانند از سرویس های فعال شده پیامکی خود آگاه شوند، گفت: در همین حال با سامانه ای که سامانه کشف رفتار پیامک انبوه امکان غیر فعال سازی این سیستم وجود دارد اما موضوعی که هم اکنون به طور کامل حل نشده استفاده برخی از سیم کارت های شخصی برای پیامک های تبلیغاتی است که ما در حال مسدود سازی این سیم کارت ها هستیم.

وزیر ارتباطات افزود: تاکنون ۷۰ هزار سیم کارت که اقدام به ارائه پیامک های تبلیغاتی می کردند قطع شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نمایندگان مجلس از قبض موبایل خود که هزینه سرویس پیامک ارزش افزوده برای وی درج شده بود، اعتراض داشت گفت: در این راستا پرونده شکایت از سرویس ارزش افزوده موبایل را در دستور کار قرار دادیم و به یک تخلف بزرگ در این حوزه رسیدیم.

آذری جهرمی با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان تنظیم مقررات برای شفاف سازی این موضوع تصریح کرد:

 متوجه شدیم که یک باند، تخلفات بیشماری در حوزه پیامک ارزش افزوده موبایل که منجر به هزینه برای کاربران می شود انجام داده است و این تخلفات برای ما شفاف است.

وزیر ارتباطات یادآور شد:

این دزدی آشکار و تعدی به زندگی مردم است که ظرف دو هفته آینده نتایج این بررسی را اعلام می کنیم.

وی خاطرنشان کرد:

موضوع پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده اختاپوستی است که گام به گام با آن در حال مبارزه هستیم و به طور قطع از پس آن بر خواهیم آمد.

وی همچنین با اشاره به رجیستری موبایل گفت: فرآیند رجیستری قاچاق موبایل به صفر رسیده است.

جهرمی اظهار داشت: دلیل افزایش قیمت گوشی افزایش قیمت دلار است.

وی همچنین درباره موضوع اشتغال گفت:

حل مشکل اشتغال با مسئول اشتغال است و با این الفاظ نباید مبارزه با قاچاق را زیر سوال برد. در دولت دوازدهم سامانه ای برای تایید اصالت دارو راه اندازی شد که با این سیستم وزارت بهداشت ارزیابی دقیق از وضعیت دارو دارد. البته مقاومت های زیادی در برابر این سامانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت الکترونیکی برای راحت کردن زندگی مردم است، گفت: وزارت صمت برای شفاف‌ سازی زحمات زیادی کشیده و در دولت الکترونیکی پیشرو است.

جهرمی همچنین در پاسخ به پرسش رشیدپور درباره دلایل گرانی گفت: من درباره گرانی صاحب نظر نیستم. درباره موضوعاتی که به خودم ربط دارد صحبت می کنم.

وی افزود: تسلطی در زمینه اینکه ریشه های گرانی چیست ندارم. مسئولان مربوط به این حوزه خودشان پاسخ می دهند البته اینقدر می دانم که در دام شما نیفتم.