به گزارش پارس نیوز، 

دومین فروشگاه مبتنی بر خرید غیر نقدی و بدون صندوقدار آمازون نیز روز دوشنبه در خیابان  پنجم ۹۲۰ در مرکز سیاتل افتتاح شد. این فروشگاه ۱۴۵۰ فوت مربعی از ساعت ۷ صبح تا ۷ بعدازظهر از دوشنبه تا جمعه باز است و وعده های غذایی اماده همانند اسنک و غذاهای آماده و کیک و … جزو پرفروش ترین محصولات این فروشگاه خواهد بود.

آمازون  با افتتاح نخستین شعبه از فروشگاه خود، برنامه هایی برای باز کردن شعبه دوم خود داشت. نکته ای که در خصوص این فروشگاه نسبت به فروشگاه اول بدون صندوقدار امازون به چشم می خورد مساحت کوچکتر آن است. به نظر می رسد که فروشگاه جدید کمی کوچکتر از فروشگاه اولی است. پیش بینی می شود شعبه های دیگر آمازون گو  در سان فرانسیسکو و شیکاگو افتتاح شود.

اولین فروشگاه آمازون گو (فروشگاه بدون صندوقدار آمازون) در ماه ژانویه در شهر سیاتل افتتاح شد. این فروشگاه دارای مساحت ۱۸۰۰ متر مربعی در ورودی خیابان اول در محله Beltown ساخته شده بود.

آمازون گو با استفاده از الگوریتم های یادگیری عمیق و دوربین های مبتنی بر دید کامپیوتری اجازه می دهد که مشتریان آنچه خواهان خرید ان هستند را تنها با یک اسکن QR code به اپلیکیشن آمازون گو فرستاده و سپس با خرید آنلاین و بدون نیاز به صندوق دار ان را پرداخت کنند. لازم به ذکر است که دوربین‌ها از نوع RGB عادی هستند که به‌طور سفارشی برای انجام برخی‌ از کارهای دیداری کامپیوتری ساده مثل تشخیص حرکت، شناسایی اشیاء و … ساخته شده‌اند. این دوربین ‌ها با دوربین‌های عمقی جداگانه ‌ای تقویت می ‌شوند و مثل بقیه‌ی دوربین‌ها ترکیبی از پیش ‌زمینه و به‌رنگ مشکی مات هستند.

ویژگی منحصر به فرد اولین فروشگاه آمازون گو نیز نداشتن صندوقدار بود. همه فرایند خرید را می توانستید با یک اپلیکیشن انجام دهید و فرایند پرداخت را کامل کنید. همچنین در داخل اپلیکیشن، لیستی از اقلام فروشگاه نیز وجود دارد، بنابراین مشتری می تواند حتی بدون اینکه قفسه ها را نیز بگردد، اقلام خود را به صورت آنلاین جستجو کند.

البته خرید از این فروشگاه کاملا فرایند بدون انتظاری نیست، چرا که به جهت جذابیتهایی که این فروشگاه دارد، گاه برای خرید باید ساعتها صف طولانی را تحمل کنید. به دلیل همین استقبال آمازون به فکر ساخت شعبی دیگر در سراسر امریکا افتاده است و به زودی حق امتیاز این کاررا خواهد خرید و تکنولوژی خود را به افراد بیشتری ارائه خواهد داد