به گزارش پارس نیوز، 

این معامله می تواند روح تازه ای به دارایی های این شرکت بدمد و وضعیت Envision را به عنوان یکی فعالان این حوزه تغییر دهد. تجارت باتری نیسان به چندین بخش تقسیم می‌شود. این شرکت تاسیسات تولیدی خود در انگلستان، ایالات متحده آمریکا و ژاپن را در اختیار کمپانی Envision Group قرار می‌دهد. این شرکت چینی یک واحد جدید برای تولید باتری تاسیس می‌کند که ۲۵ درصد سهام آن را در اختیار کمپانی نیسان قرار می‌گیرد.

این خبر بلافاصله پس از این موضوع اعلام شد که نیسان طی ماه گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار فروش واحد GSR Capital خود را کنسل کرد و بیان کرد که این شرکت سرمایه گذاری وجوه لازم برای خرید را نداشته است.

 جالب است بدانید که کمپانی Envision در زمینه تولید انرژی ‌های تجدیدپذیر و سیستم‌ های مدیریت انرژی فعالیت دارد. در ابتدا خبر لغو این قرارداد در اینترنت منتشر شده بود با این حال به تازگی نیسان اعلام کرده بخشی از این شرکت را واگذار می‌کند. این کمپانی چینی در زمینه تولید انرژی ‌های تجدیدپذیر و سیستم‌های مدیریت انرژی فعالیت دارد. در ابتدا خبر لغو این قرارداد در اینترنت منتشر شده بود با این حال به تازگی نیسان اعلام کرده بخشی از این شرکت را واگذار می ‌کند.

نیسان یکی از بزرگترین شرکت‌ها در زمینه تولید باتری‌های لیتیوم یونی در صنعت خودرو محسوب می‌شود. با این حال به تازگی این شرکت ژاپنی برای محصولات تولیدی خود از کمپانی‌های دیگر باتری خریداری می‌کند. یکی از این خودروها نسخه جدید نیسان Leaf بوده که باتری‌های مورد نیاز آن را شرکت کره‌ای LG Chem تامین می‌کند.

نیسان شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما، ژاپن قرار دارد. شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب شرکت‌های لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالی تأسیس کردند، اقدام به راه‌اندازی شرکت اینفینیتی نمود. از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهام‌ داران اصلی نیسان تبدیل شد، به‌طوری‌ که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ درصد از سهام آن گردید، در مقابل هم‌اکنون نیسان نیز ۱۵٪ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد.

در حال حاضر کارلوس غصن بطور هم‌زمان، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره هر دو شرکت نیسان و رنو می‌باشد و از طریق شرکت رنو-نیسان آلیانس که حاصل مشارکت استراتژیک این دو شرکت می‌باشد، سکان رهبری رنو و نیسان و چند خودروساز دیگر را در دست دارد. در سال ۲۰۱۲ نیسان پس از شرکت‌های جنرال موتورز، تویوتا، گروه فولکس‌واگن، گروه هیوندای موتور و فورد، به‌عنوان ششمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته شد.