به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا برای جریمه چندین میلیارد یورویی گوگل در روز چهارشنبه آماده می شود. بسیاری از منابع معتقدند این تصمیم که در پی نادیده گرفتن قوانین رقابتی اتحادیه اروپا اتخاذ شده است، می تواند روابط اروپا و آمریکا را وخیم تر کند.

مارگارت وستاگر، کمیسر اروپا در امور رقابت های بازرگانی شب گذشته در گفتگوی تلفنی با ساندار پیچای، مدیر عامل اجرایی گوگل وی را در جریان تصمیم خود قرار داد. علت این محکومیت سوء استفاده گوگل از برتری مطلق خود به‌عنوان موتور جستجوگر اول جهان برای فروش محصولاتش عنوان شده است. بخش فروش اینترنتی گوگل، موسوم به گوگل شاپینگ محصولات خود را در صفحه اول جستجوها قرار می‌داده و به این ترتیب، شرکت گوگل از برتری خود نسبت به رقبا، سوءاستفاده کرده است.

طبق قوانین اروپایی میزان جریمه گوگل می تواند تا ده درصد عملکرد مالی کل شرکت باشد که در مورد شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، در سال دو هزار و دوازده 110.9 میلیارد دلار بود. جریمه این شرکت آمریکایی در شرایط ویژه ای صورت می گیرد که تنش میان اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر ناتو و تجارت بالا گرفته است.

قرار است ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا با هدف حل و فصل مناقشات تجاری میان اتحادیه اروپا و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن سفر کند. ترامپ آماده است تا بر واردات خودروهای اروپایی به کشورش تعرفه گمرکی اعمال کند.