به گزارش پارس نیوز، 

ماجرا از چه قرار است؟ به نظر می رسد ایلان ماسک یک غواص انگلیسی را در توییتر مورد توهین قرار داد، سهام تسلا، بیش از ۳.۵ درصد سقوط کرد.

درواقع ماجرا از آنجا شروع شد که هفته گذشته تیم نجات، پیشنهاد ایلان ماسک را برای استفاده از مینی‌زیردریایی تولید شده باشرکت تولید موشک او، اسپیس‌اکس، برای نجات ۱۲ کودک عضو تیم فوتبال و مربی آن‌ها که در غاری در استان شمالی چیانگ رای گرفتار شده بودند، رد کردند.

بر این اساس، پس از این‌ که مدیرعامل شرکت تسلا، ایلان ماسک، یک غواص انگلیسی شرکت کننده در عملیات نجات ۱۲ کودک تایلندی که در غار گرفتار شده بودند، را در توییتر خود مورد توهین قرار داد، سهام تسلا بیش از ۳.۵ درصد سقوط کرد.

برخی از تحلیلگران در خصوص  اظهارات ماسک ابراز  نگرانی کرده اند. چرا که  که این اظهار نظر‌ها او را از تجارت اصلی تسلا، یعنی تولید خودرو‌های الکتریکی، منحرف کرده است. هجوم سرمایه‌گذاران به فروش سهام، ۲ میلیارد دلار از ارزش این شرکت را از بین برد.

متاسفانه سهام تسلا که روز جمعه در قیمت ۳۱۸.۸۷ دلار بسته شده بود، تنها ظرف چند ساعت از معاملات دوشنبه شب آمریکا، تا ۳۰۷.۲۰ دلار سقوط کرد.

جالب است بدانید که یکشنبه شب ماسک در توییتر خود در پاسخ به این غواص نوشت: ما ویدیویی از این که مینی‌زیردریایی ما بدون هیچ مشکلی کل مسیر غار شماره ۵ را تا پایین می‌پیماید، منتشر خواهیم کرد. ببخشید کودک‌آزار عزیز، خودت این‌طور خواستی.

البته شایان ذکر است که این توییت بعداً پاک شد. نظر شما چیست؟ آیا برای مدیری مثل ایلان ماسک شایسته است که اینگونه اعتبار خود  را به خطر بیندازد؟

به خطر افتادن سهام تسلا درست است؟ آن هم در شرایطی که در آوریل سال ۲۰۱۷ گروه خودروسازی برای با پیشی گرفتن از شرکت جنرال موتورز ارزشمندترین شرکت خودروسازی در بازار بورس سهام در آمریکا (نزدک) شد.

 به طوریکه ارزش کل سهام تسلا به رکورد ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید و از ارزش سهام ۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری جنرال موتورز بالاتر رفت.

علت این رشد سهام، افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی، بهبود عمر باتری‌های آنها و تقاضا برای خرید این نوع خودروها بوده‌است.