اکنون با چسباندن پوست خیلی نازک پوست الکترونیک به پوست دست، پشت دست کاربران نیز به صفحات دیجیتال تبدیل می‌گردد!

پوست الکترونیک

حال باید منتظر باشید تا یکی از روزهای آینده شاهد آن باشیم که به جای دست گرفتن تلفن همراه، فقط پوسته‌ای اضافه را پشت چسب خود بچسبانید تا تمام کارهای ارتباط دیجیتال خود را با آن انجام دهید.

پوست الکترونیک یکی از نو‌آوری‌های بسیار جدیدی است که نخستین اخبارعرضه نمونه تحقیقاتی آن همین امروز در سایت‌های فناوری انگلیسی‌زبان منتشر شده است.

پوست الکترونیک ابداع محققان ژاپنی‌ است  که از تجهیزات الکترونیکی ارگانیک تهیه شده و در معرض هوا کیفیت خود را از دست نخواهد داد. این صفحه نمایش بسیار منعطف از نمایشگرهای OLED ارگانیک مشابه تلفن‌های هوشمند و تلویزیون‌های متعارف امروزی برخوردار است. عناصر الکترونیک غیر ارگانیک سنتی هم‌چون سیلیکون و طلا، انعطاف‌پذیری لازم برای هماهنگ شدن با حرکات کششی و خمشی پوست دست را ندارند.

اکنون گروهی از محققین دانشگاه توکیو شیوه‌ای منحصر به فرد برای اعمال پوشش محافظ این عناصر ارگانیک الکتریک ارایه کرده‌اند که تا حد بسیار زیادی انعطاف‌پذیری عناصر ارگانیک مذکور را حفظ می‌کند.

بنا بر نظر کارشناسی مجله فناوری جهان امروز، به زودی ابعاد صفحات تلفن همراه محدود به جثه افراد خواهد شد، زیرا افراد با جثه ظریف‌تر دستان کوچک‌تری نیز دارند که بالطبع  از سطح مقطع کمتری برخوردار بوده و بنابراین قادر نخواهند بود پوست‌های (یا همان تلفن‌های همراه) ۵ اینچی و شش اینچی با خود داشته باشند!

در آینده نزدیک پوست الکترونیک این قاابلیت را به افراد خواهد داد که دقیق‌تر وضعیت سلامت خود را کنترل کنند. روی این نمایشگرهای پوستی، می‌توان اطلاعات سلامت هم‌چون فشار خون، ضربان قلب، میزان قند خون و… را نیز به کاربران آنها نمایش داد.

به گفته محققانی که این نوآوری را ارایه کرده‌اند، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، در آینده‌ای نزدیک پوست الکترونیک نمایشگر وارد فاز تولید تجاری خواهد شد.