ترویج کتابخوانی در کودکان مهم است. ترویج کتابخوانی در کودکان باعث علاقه به کتابخوانی در بزرگسالی است. برای رشد بیشتر فرزند ترویج کتابخوانی در کودکان ضروری به نظر می رسد.


به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری نوردجورس دانمارک برنامه‌های خود را برای انجام یک پروژه تحقیقاتی چهار ساله با هدف یافتن راه‌هایی برای افزایش مهارت خواندن دانش آموزان اعلام کرد؛ چندین مدرسه و مراکز آموزشی پروژه "READ" را راه اندازی کرده‌اند که به موجب آن والدین تشویق می‌شوند با فرزندان خود مطالعه کنند.

شهرداری دانمارک نوردجورس اعلام کرد که والدین می‌توانند یک کیف پر از کتاب مخصوص قرض بگیرند و به خانه ببرند. در داخل کیف، والدین دفترچه راهنمایی پیدا خواهند کرد که ایده‌هایی در مورد نحوه کتاب خواندن با فرزندان خود، برانگیختن کنجکاوی آن‌ها و افزایش تجربه خواندن کودکان را ارائه می‌دهد. خانواده‌ها می‌توانند به مدت هفت هفته از این پکیج بهره ببرند سپس باید کیف را پس دهند تا دیگران از آن بهره ببرند.

اهداف اصلی پروژه READ توسعه مهارت‌های زبانی کودکان و افزایش تمایل آن‌ها به مطالعه است. به گفته محققان، خواندن به عنوان بهترین راه برای تقویت واژگان در نظر گرفته می‌شود زیرا کتاب‌ها حاوی کلمات بسیار کمیاب تری نسبت به فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی است.

علاوه بر این، طرح در نظر گرفته شده کودکان را برای رویارویی با چالش‌های زندگی آماده می‌کند، چرا که همخوانی کتاب‌ها با والدین، کودکان را در شرایط چالش‌های هیجان انگیزی قرار می‌دهد که می‌توانند روش مواجه با آن‌ها را در کنار والدین خود تجربه کنند.

ذکر این نکته ضروری است که پروژه READ ابتدا در شهرداری ارهوس راه اندازی شد؛ جایی که طبق گزارشات نتایج مثبتی به دست آمده بود به طوری که مدارس متوجه بهبود خواندن و نوشتن کودکان شده بودند.